Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

Cornelia13 skrev 2011-03-24 14:47:03 följande:
    Tekla och MiAmore: Tackar som frågar!! Jo tack nog är det skillnad  allt men det beror nog mest på att vi varit bortskämda med väldigt lätta bebisar innan och Freja är inte lika enkel om man säger så. Hon har lättare kolik och när hon är vaken vill hon väldigt gärna bli buren dessutom kräks hon hela tiden vilket vi verkligen inte är vana vid sen har Minde börjat komma i 2 års trotset och slåss och på det har vi en 5- åring som retas hela tiden så med andra ord det är fullt upp dagarna i ända. De går väldigt fort dagarna och redan nu är jag trött på nerspydda kläder och att tvätta, herregud vad tvättmaskinen får jobba. Maken har dock lovat mig en torktumlare, men när???? Nånstanns i detta kaos ska jag försöka få tid till mig själv och börja träna då jag och min vän återigen anmält oss till tjejvättern dessutom ska jag vara brudtärna i juli och vill inte vara i detta skick då, förvisso väger jag mindre nu än vid inskrivningen men fortfarande för mycket. Ja herregud, hur får man ihop vardagslivet egentligen??

Håller mina tummar stenhårt för er två nu!
    haha jag har ju fått höra att efter två så kan man lika gärna ha fler... :P jag bävar inför två jag... :P fast jag vet att det löser sig.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline

Åh imorgon ska vi iväg på modellfotografering hela familjen! fokus ligger så klart på mig, men man fick ta med sgi familjen, så vi kanske får oss ett snyggt familjeporträtt om vi har tur! :P 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Åttan skrev 2011-04-01 14:51:21 följande:
    Härligt! Vad är det någonstans? På The Studio?
    Modelhouse heter det. Ligger på Vasagatan i sthlm. Fick det i 30årspresent. så ska jag bli sminkad också. skitkul!
  • jakeline
    Åttan skrev 2011-04-01 14:55:58 följande:
    Aha.. då förstår ja Att jag undra är för att jag har fått ett erbjudande om att "vara modell för en dag" då på The Studio..  blir sminkad som du säger å så skulle man ta med 3 olika ombyten som man kunder variera med.
    det är ungefär samma sak gissar jag. Tror the studio har lite driver då och då, för de ringde mig i höstas någon gång när jag haft vänner som varit där. Och då var det typ gratis. denna kosta väl 500 kr eller så och man får ett utskrivet fotto och sedan resten på cd.  
  • jakeline
    Åttan skrev 2011-04-01 15:02:10 följande:
    JO precis.. det här var gratis det med.. gick du på det då?
    nä de ringde olägligt så jag sa nej. :P haha, med ursäkten att jag fått det i present redan. Däremot gjorde jag något liknande i London när jag jobbade där för 10 år sedan. Då stylade de håret och allt. Skitfina bilder. Fast jag har bara ne kvar, för jag gav den andra till min dåvarande... 
  • jakeline
    Åttan skrev 2011-04-01 15:05:06 följande:
    Haha ok! ja jag funderar på om ja ska gå el inte.. har bokat en tid men man kan ju alltid ångra sig.. 
    ja precis. det är ju rätt kul om inte annat att bli stylad och så där.  
  • jakeline
    Miniluvan skrev 2011-04-02 22:56:33 följande:
    Jakeline: Kul! Blev bilderna bra?

MiAmore: Ge inte upp! Kör du med Borago nu med eller?
    fick bara en bild... Hmf. jag hade missförstått det hela. Fan hade jag vetat det hade jag inte dragit med make och son... :P läs mer i bloggen :) mewithpeanuts.blogspot.com
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2011-04-04 16:15:13 följande:
    Vi håller tummarna för Januaribarn!! Jag var också på en såndär fotning och bilderna var inte gratis. Däremot smink, styling o fotandet. Gick därifrån med 3 fina, men svindyra bilder som jag nog använder till CV om jag ska söka jobb.
    jag blev bara sminkad, stylingen fick jag stå för själv. Men det är ju kul ändå. Fast hade jag vetat hade det blivit en egodag istället. :P
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2011-04-04 22:06:45 följande:
    Tänk att man kan bli så rörd av ett TV-program! Sitter o håller andan i ca 1h i sträck Tur att det är reklam ibland, hehe. Förundrad över hur de kan få mig att tycka att det är kul att titta på två förlossningar i en hel timme!
    haha jag har valt att inte titta. jag vet hur jag blir. :P 
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-04-06 21:50:25 följande:
    Tack Hjärta Nej januari barn är inte allt fel faktiskt *ler* Och, nu har jag faktiskt en motivation till att inte vara så fokuserad på att bli gravid. (se hur länge det varar.. )  Vi ska på tre bröllop i sommar med start i maj, och jag skulle SÅ gärna vilja ha en fin klänning och verkligen känna mig FIN. Vilket jag vet att jag kommer göra om jag lyckas gå ner några kilon till. Ännu så länge har jag gått ner 5,1kg, på (knappt) två månader.
    Det är ju bra jobbat med viktnedgången! Kul att du känner dig motiverad också iom bröllopen! :) 
Svar på tråden Här peppas det, del 9