-
grattis Matteo!Miniluvan skrev 2011-08-16 22:35:51 följande:Imorgon har vi 1-årskalas för lillfisen i barnehagen! Stora pojken!!!
-
Här har vi en gnällspik hemma. Snorpan fick 3månadersvaccinet igår och sedan dess är hon som förbytt... inte lätt att vara liten alla gånger. det är först nu hon verkar relativt lugn och det är antagligen för att pappan kommit hem...
E som varit torr i flera veckor kissade i sängen inatt... han blev helt förstörd skrutten. needless to say, så är jag helt slut idag...
-
a fortsatte gnälla på kvällen så till slut gav jag henne en alvedon och då somnade hon gott vid 22 och sov till halvåtta idag, så idag känns det mycket bättre.Åttan skrev 2011-08-25 17:21:07 följande:Förstår att du är slut.. det tar på krafterna.. Hoppas lilltösen piggar på sig nu fort.. feber el?
Stackars E som blev så förstörd..
hoppas han oxå repar sig snart!
Här har jag oxå varit helt slut idag.. först igår kväll så kunde jag inte sova, sen när jag väl kunde det så började M snarka som en idiot! Gick å la mig på soffan å då börja Casper tjorva å tappa nappen typ var 10 minut.. å pappan hör absolut ingenting.. blev många rundor mellan sovrummet å vardagsrummet kan jag säga!
Hon vaknade med ett leende så jag tror att hon är sitt gamla jag igen. :P
Pappor verkar inte höra de mindre barnen, medan våra öron är inställda på att höra ljusa tonlägen. :P Men jag hör A, men knappt E längre. Däremot gör M det, som tur är. Nu behöver vi sällan gå till E på nätterna, för antingen kommer han in till oss eller så sover han hela natten. Det andra alternativet är att han ropar på pappa. hehe... -
I början lät vi honom bestämma helt. Ville han ha blöja så fick han det. Fick även ha det när vi åkte iväg. Det är ju en knepig balansgång det där. Har han klarat sig vill man ju inte att han ska gå "tillbaka" i utvecklingen och att en blöja ska ses som ett nederlag om man säger... Men väljer han det själv, det gjorde även E när han gjort i brallan, så tycker iaf jag att det är helt okej. Det är ju fortfarande väldigt tidigt för dem att vara helt torra. Killar är ju i regel senare med att bli torra. Jag glömmer ofta bort att E bara är 2½... han umgås ju med barn som är äldre. :PTekla78 skrev 2011-09-04 23:00:35 följande:MiAmore, härligt!
Jeskan, så var det hemma hos oss också fram tills dess att maken blev pappaledig. Då blev rollerna ombytta. Jag sov som en stock och han vaknade för minsta lilla. Nu är det lite varannan gång som vi vaknar / sover som stockar. Ibland kommer Ludvig in till oss utan att gnälla och ibland gnäller han och vi går in till honom.
Jakeline, vi är fortfarande på stadiet där vi kämpar med att överhuvudtaget få Ludvig att vilja ha bara kallingar. När vi åker iväg vågar vi fortfarande inte lita på att det inte sker en massa olyckor så vi tar på blöja då. Hur gjorde ni sådär precis i början? I morse var vi hemma och han hade kallingar, men han hann inte säga till helt i tid. Efter att han kissat färdigt på pottan ville han ha blöja (och jag sa inte emot eftersom vi skulle ut och cykla). Skulle du ha propsat på kallingar i det läget? Hur har ni gjort när ni åkt bil precis i början / varit bortbjudna?
Det kommer komma en dag då han inte vill ha blöja. Så det är bara att lyssna på vad han tycker!
E ville helt plötsligt inte ha blöja på natten, och det har bara hänt en olycka, och då bara för att vi inte hann kissa honom innan han somnade.
A är fortfarande gnällig och jag börjar så smått misstänka/inse att bröstmjölken inte helt räcker till. Idag har hon fått ersättning för första gången, trots att det bar emot och jag nästan började grina för jag kände mig så otillräcklig... men hon åt 60 ml och sedan snuttade hon lite på ena bröstet och verkade supernöjd sedan... :P fyllde en blöja och somnade gott på soffan. :P Kommer fortsätta med amningen i den mån det går, och bara dryga ut med ersättning när det är solklart att hon inte är nöjd. Hon är ju ändå snart 4 mån och det är dags att börja med smakisar och sådant iaf... Då kan vi ju dryga ut med välling och gröt istället, precis som vi gjorde med E.
Förövrigt så känns det som om jag har PMS konstant sedan jag började med minipillerna. Dessutom har jag haft två menser på en månad. Har inget tålamod what so f-ing ever, vilket är tokdrygt då man har en storebror som vägrar göra något man ber honom om. Goddamnit! Måste nog ringa BM och höra om det finns något annat. Det är inte meningen att jag ska må så här!
Joråsåatt! :P sorry för ett långt och klagit inlägg... -
E fick lite mutor när han gjort nr 2. typ kakor och sådant onyttigt. :P Märken på en tavla är ju jätebra!Miniluvan skrev 2011-09-09 21:36:59 följande:Jakeline: Det är väl inget att be om ursäkt för. Det är ju lite därför vi är här för att kunna kräka ur oss mm..
Vi håller på att försöka få B att gå på toa, ibland går det och ibland inte. Han har fått en "kissetavla" där han får ett klistermärke för varje kiss han gör på toa och 2 för varje bajs. Han gillar den för han älskar klistermärken. Han har ännu inte bajjat men säger hela tiden att man får 2 för bajs på toaletten. Hoppas på att det ska komma snart.
Matteo var söt idag. När jag stog i köket kom han in och gav mig en ny blöja. Jag frågade om han varit i skötväskan eller om han behövde ny blöja, hade inte tid att kolla då mormor och nonno var här. Kommer ut en liten stund senare och då ligger det en bajsblöja på hallgolvet. Ingen har sett att han plockat av den då han hade en stor lång t-shirt på sig. Sötisen ville bli bytt och när inget hände tog han själv av blöjan och gick iväg utan. Bäst att lyssna på signalerna i fortsättningen!

Nu verkar amningen duga igen. haha. Bara för att klagade ur mig både här och där och köpte på mig ersättning... :P Tror även att magen krånglat lite och att hon egentligen haft magknip och inte vari thungrig, men velat tröstäta liksom. haha, brås på sin mor? :P Jaja idag har hon iaf krämat ur sig så jag hoppas magen blir bättre nu, har inte gett ersättning sen i fredags heller. -
Ja det är inte helt lätt att vara glad för sina vänner när man själv gärna vll bli gravid...
-
Jag följer dig via fb och bloggen, MiAmore!
HÄr är det bara bra. Snorpan har hunnit bli 5 månader, äter mat som en häst och växer som sig bör. Vaccinationen denna gången gick mycket bättre än förra, men hon har varit lite kinkigare än vanligt och inte sovit som hon borde... Hoppas det är övergående och inte blir som sist.
-
*håller tummarna* grattis!!!!
-
MiAmore, ja det var ett helt okej pris!
bara en åkbräda kostar ju typ 700kr ny om man ska ha en som är bra.
-
Men, tekla, jag tror minsann att jag glömt att gratta! GRATTIS! håller tummar och tår för detta är bebisen som stannar!
Tänk att min skruta blir ett halvår till veckan... när hände det liksom? Hon visar tendenser på att vilja krypa, men kommer bara bakåt idag studsade hon till lite på rumpan när hon satt och var nöjd att upptäcka att hon på så sätt kunde röra sig lite framåt... :P
-
åh vad skönt att höra Tekla!Tekla78 skrev 2011-12-03 22:16:23 följande:Cornelia, det går bara fint! Tackar som frågar :) Jag såg lillskrutt i fredags och den hade vuxit som den skulle (2cm var den) och hade små paddlar till armar och ben. Hjärtat pickade så fint! Vilken lättnad!!!
Har de vanliga symptomen, dvs brösten spänner, tröttare än vanligt och mår lite kymigt för det mesta. Känns ungefär som om jag svalt en halv Skogaholms- (APK-) limpa alldeles för snabbt och det sitter en klump mellan svalget och magen. Är i v 9 nu (8+5) enligt sista mens och i vecka 10 (9+0) enligt ultraljudet.
-
vad mysigt! :) Skönt att du mår bättre också! kul med UL!Tekla78 skrev 2011-12-21 20:53:05 följande:Tack, det är bara bra. Längtar o bävar inför nästa UL som är 30/12. Den värsta hungern o Den förlamande tröttheten har lagt sig. Har ju gått in i v 12 nu. De flesta vet på jobbet och jag har slutat dölja magen nu :)
Och MiAmore, nu är det inte långt kvar! :) Tänk att man satt här med tjockismage förra året... :) *harkel* den är förvisso rätt tjock... :P haha insåg att jag gått upp igen när jag vägde mig på bvc häromdagen! *suck* Blir till att ta tag med hårdhandskarna efter helgerna. Ska nog köpa zumba till kinect också...
var på bvc med båda ungarna i onsdags. :) Lillskruttan väger numer 7,1 kg och stolsterar med knappa 66 cm över havet. Storebror klarade 3årskollen galant och ritade till och med sin första bil, dagen till ära! Bvc-sköterskan och föräldrarna blev mäkta imponerade vill jag lova. :) han mäter 96 cm och väger 15,6, perfekt på sin kurva han med. :)
God jul på er!
-
haha, han har inte upprepat bedriften heller.. :P Han ritade ju en gubbe till pappan på farsdag, men det har inte heller gjort igen. Så han har väl sina stunder av inspiration, eller nåt. :PTekla78 skrev 2011-12-25 23:19:32 följande:Jakeline, en bil, det var inte illa! Alltid skönt när de följer kurvor och sånt också.
Ludvig fick ett staffli från IKEA i julklapp, tillsammans med såna där färdigblandade vattenfärger. (han fick en massa annat också). Han var så lycklig i morse när han fick måla. Så passionerad är han bara när han dansar, sjunger och målar... Dock har det inte dykt upp några huvudfotingar eller bilar, mest olika färgfält. Och en och annan cirkel också, men kul är det :)
E fick en elektrisk motorcykel av farfarn. Gissa vem som röjer här nu... *suck* Förstår inte varför han ska köpa sådana saker till honom... Men sonen gillar det, så man får väl vara glad. :) :P -
Vad härligt Tekla! Och bra att han gick igenom! :) E har också väldigt selektiv hörsel och ibland helt enkelt slutar de att fungera.... an kan okcså upprepa meningar och det blir heltokigt, men det tror jag inte har så mycket med hörseln att göra utan mer att han fånar sig...
-
Hoppas att hon kikar ut av sig själv och du slipper snittas!MiAmore skrev 2012-01-14 17:18:16 följande:Har inte varit på Fl på ett bra tag nu, och här har väl egentligen inte hänt något nytt
Är på bf.+4 idag och ännu ingen bebis i sikte
Ska in på ny bedömning och samtal om planerat snitt på måndag morgon. Så förhoppningsvis har vi henne här hos oss senast på onsd.
Tänker på dig!
-
Miamore fick sin tjejja idag på förmiddagen.Tekla78 skrev 2012-01-16 21:00:51 följande:Hur har det gått? Något nytt? Kram och "hang in there"
Blev snitt efter 15 hs värkarbete med bara 3 cm öppning. Hon kommer nog snart och visar upp underverket!
-
jahapp och här ställde sig snorpan upp idag med stöd. Så där ordentligt! Hon har ju varit på väg ett tag, vet ni som håller koll på fb och i bloggarna. Men idag så stod hon plötsligt där, rakt upp och ner. :P
E är numer nappfri och dagsovfri. Gnäll, gnäll och så lite mer gnäll. Men det är bara att bita ihop och hoppas på att det ger med sig. :P
-
hon är drygt 8 månader. Vi har ju börjat avvänja E med nappen på dagtid sen i somras, men inte nattetid. Men nu är den helt borta. Kommer dock på honom fortfarande med lillasysters napp då och då.MiAmore skrev 2012-02-04 13:25:12 följande:Duktig tjej
Hur gammal är hon nu?
Milo har varit helt nappfri sedan ett par veckor innan jul, och det har faktiskt aldrig varit några problem. Var rädd att han skulle vara supergnällig i ett par veckor -
usch jag vet... det går alldeles för fort! Är så glad att jag förlängt min mammaledighet två månader...MiAmore skrev 2012-02-13 21:38:12 följande:Börjar bli stora tjejen då
Tiden går verkligen fort! Mira blir 4 v imorgon 
-
2a maj.MiAmore skrev 2012-02-20 13:18:48 följande:Skönt!
När börjar du jobba?