Inlägg från: Cornelia13 |Visa alla inlägg
  • Cornelia13

Här peppas det, del 9

Men oj vad tråkigheter det händer nu!

Kram på dig Jeskan!

Tekla verkligen ledsamt men skönt att höra att ni börjar komma i gott mod, kram

Själv försöker jag få in nån slags rutin i kaoset här hemma, men det ska väl bli bra, inbillar jag mig  

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09 Freja 10/2-11
  • Cornelia13
    Tekla och MiAmore: Tackar som frågar!! Jo tack nog är det skillnad  allt men det beror nog mest på att vi varit bortskämda med väldigt lätta bebisar innan och Freja är inte lika enkel om man säger så. Hon har lättare kolik och när hon är vaken vill hon väldigt gärna bli buren dessutom kräks hon hela tiden vilket vi verkligen inte är vana vid sen har Minde börjat komma i 2 års trotset och slåss och på det har vi en 5- åring som retas hela tiden så med andra ord det är fullt upp dagarna i ända. De går väldigt fort dagarna och redan nu är jag trött på nerspydda kläder och att tvätta, herregud vad tvättmaskinen får jobba. Maken har dock lovat mig en torktumlare, men när???? Nånstanns i detta kaos ska jag försöka få tid till mig själv och börja träna då jag och min vän återigen anmält oss till tjejvättern dessutom ska jag vara brudtärna i juli och vill inte vara i detta skick då, förvisso väger jag mindre nu än vid inskrivningen men fortfarande för mycket. Ja herregud, hur får man ihop vardagslivet egentligen??

Håller mina tummar stenhårt för er två nu!
  • Cornelia13

Tekla: Hihi...själv börjar jag lipa redan innan programmet börjar Skrattande

MiAmore: Lider med dig vännen, men ett januaribarn är ju inte helt fel

• Cornelia13

Åh jag ska också planera möhippa, då min kusin gifter sig i sommar, jag ska då vara brudtärna väldigt hedrande! Här uppe är ju utbudet inte lika stort som nere hos dig Tekla men nåt roligt ska vi väl kunna åstadkomma, brudparet måste bara skicka ut sina inbjudningar så att vi vet vilka vi ska kontakta

Duktig du är med viktnedgången MiAmore, själv fick jag mycket gratis som vanligt efter förlossningen, vägde 71 kg vid inskrivningen och som mest 75 kg, nu två månader efter väger jag 65 eller 64,9 kg som vågen visade i morse (psykologiskt mycket viktigt ) Dock har jag alla andra gångerna efter några månader gått upp till maxvikt igen och det vill jag verkligen INTE göra!!! Min kropp är det nåt fel på tror jag. Har börjat äta efter LCHF så vi får se hur det går, vill ju också känna mig snygg i sommar. Har dessutom anmält mig till tjejvättern vilket jag denna gång ska fixa att cykla själv då min kompis fick annat viktigt att göra. Min målvikt som jag skulle vara nöjd med är kring 54 kg.

Nu börjar det verkligen närma sig Jakeline! Snart är maj här!! Åh sköna Maj...

• Cornelia13

Hej på er tjejer!

Var ett tag sen nu (igen) dagarna går av sig själv tycker jag fast vi inte gör så mycket egentligen har startat en blogg som jag tänkte va modig och ge er adressen till
    http://jagochlivetsresa.blogspot.com/ första gången jag lämnar ut mig på detta vis, så var snälla mot mig nu

Härligt att höra om era små som mer och mer blir sociala varelser jag förundras så mycket ibland över när Stella kommer och säger saker, det rör sig så mycket i dessa små huvuden så det är verkligen svårt att hänga med. Minde har ju också börjat att så smått prata ett ord hon använder flitigt är Oom vilket i princip betyder smaka/kan jag få. Hon älskar att smaka på allt och då menar jag allt, maken kom på henne häromdan med att stå och doppa nappen i en vattenpöl och när hon ertappandes är hon smart nog och säga -Mmmm

Håller mina tummar för er Tekla och MiAmore!

Kram

• Cornelia13

Slänger in ett Grattis här också, kan ju inte få nog av sånt!! Låter som en helt ok förlossning ändå, man ska ju vara trött, det är ju liksom meningen eller? En annan var ju tvungen att stanna på BB och spendera 3 dygn ihop med en mamma som var väldigt ung och högljud, hade verkligen hemlängtan!

MiAmore: Hur går det för dig??

• Cornelia13

MiAmore: Ja men visst är det, bäst du passar på att njuta nu, för sen saknar man det ju

Hur var det med Milo?

Jakeline: Hur var det nu man skulle uttala namnet, har för mig att jag uttalade det fel Det är ju hursom fint

• Cornelia13

Jakeline: Bra då säger jag det rätt Underbart berättat som sagt!

• Cornelia13

Tekla: Åh kul!!! Grattis, nu hoppas vi att det går vägen denna gång. Kram

Svar på tråden Här peppas det, del 9