• sofieo3

blir så trött/förbannad på bonusföräldrar.

hej!!

hur fan kan man gå till en man/kvinna som har barn om man inte kan acceptera att hon eller han ha barn?
    Barnen är en bonus man får i förhållandet, det ska man ha glädje av inte  att det är en jävla börda??
    jag själv är bonusbarn samt mina två bröder, min bonus mamma älskar oss lika mycket som vi älskar henne ÄVEN om vi har våran mamma, och även om våran bonusmamma har barn sen innan.. men hon och min pappa har ju fan valt oss bonusbarnen, annars hade det aldrig funkat. pappa hade aldrig hålt henne kvar om det inte funka mellan oss. 

förlåt men jag blev så arg idag har jag läst 2 inlägg där det e så synd om bonusmamman att hon kommer i andra hand av barnen. och jag hatar sånt, såklart barna kommer som nr ett.. Jag hoppas att om jag skilljer mig så hoppas jag att dom jag träffar att dom accepterar att minna barn går som nr ett, så som våra ev gemensama barn kommer göra, annars e det bara ett väg som vårat förhållande kan gå. 

• Svar på tråden blir så trött/förbannad på bonusföräldrar.
  • jayne doe

Att ha bonusbarn och att vara bonusbarn är en jävla skillnad.

♥35♥
  • Puchiko

tummen upp.. går man in i ett förhållande med barn så får man acceptera att inte bli satt i första rummet..

• sofieo3
    jayne doe skrev 2010-01-31 14:43:42 följande:
    Att ha bonusbarn och att vara bonusbarn är en jävla skillnad.
    HUR? jag kunde ju hata min bonusmamma så som hon kunde hatat mig...
  • jayne doe
    sofieo3 skrev 2010-01-31 14:47:24 följande:
    HUR? jag kunde ju hata min bonusmamma så som hon kunde hatat mig...
    Om du inte ens kan föreställa dig skillnaderna mellan att ha och att vara bonusbarn så ska du nog inte uttala dig i frågan.

Och vad har hat med saken att göra?
    ♥35♥
  • sofieo3

du som antaglingen har bonusbarn sj berätta

• Sol Angelica

Man ska inte dra alla bonusföräldrar över en kam...

Visst finns det både bra och dåliga bonusföräldrar, men det finns lika många bra och dåliga bio-föräldrar oxå...

Jag är själv bonusmamma, och jag älskar mina bonusar över allt annat!!!
    Barnen är alltid prio ett, men det gäller ÄVEN vårt gemensamma barn. Vi behandlar alla lika, och älskar alla villkorslöst.

• jayne doe
    sofieo3 skrev 2010-01-31 14:51:25 följande:
    du som antaglingen har bonusbarn sj berätta
    Berätta vad?
    ♥35♥
  • sofieo3

förklara då va DU menar med att det är skilnad på bonusbarn och bonusförälder

• sofieo3
    Sol Angelica skrev 2010-01-31 14:51:43 följande:
    Man ska inte dra alla bonusföräldrar över en kam... Visst finns det både bra och dåliga bonusföräldrar, men det finns lika många bra och dåliga bio-föräldrar oxå...Jag är själv bonusmamma, och jag älskar mina bonusar över allt annat!!!Barnen är alltid prio ett, men det gäller ÄVEN vårt gemensamma barn. Vi behandlar alla lika, och älskar alla villkorslöst.
    ja men det är pricis så som det ska va...
  • La Lola

Tack o lov är min karl en vettig person som visste att om han ville vara med mig så fick han Alma på köpet.
    O hon kunde inte ha fått en bättre bonuspappa!
    Han ser henne som sin dotter o det är så skönt!

Hade han inte haft det synsätt han har skulle jag aldrig ha velat vara ihop med honom!

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
Svar på tråden blir så trött/förbannad på bonusföräldrar.