Inlägg från: marriz99 |Visa alla inlägg
  • marriz99

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Joråsatt skrev 2010-04-23 11:38:54 följande:
    Tack lillaspindeln som ville ha oss alla hemma hos dig igår. Det var jätte trevligt verkligen. Kul att träffa alla och gott fika! Me like. Idag trodde jag att jag skulle få bada i sol på balkongen men icke....sitter och mumsar godis framför datan istället.
    Ja, tack så jättemycket lillaspindeln för scrapmyset!!

Å tack för tipset om sidan www.pyhobby.se !!! Nu är en beställning gjord=)
    Emmy 100212
  • marriz99
    Lunch Onsdag 28/4 kl. 11.00 - Café Station

Anna & Mika
    Lina & August
    Sussie & Linus
    Maria & Emmy
    Emmy 100212
  • marriz99

Jag tänker också gå på ÖF på Ålidhem på torsdag. Det blir första gången!

Emmy 100212
  • marriz99
    Knytis hos Katharina, tisdag kl.13:
    Jasmin & Maximilian (jag tar med morotskaka)
    Katharina & Astrid (jag gör pastasallad)
    Sussie & Linus (Jag tar med frukt. Melon och annat gott)
    Annna & Tove (avancerade köpekakor (om jag inte chockar mig själv å bakar nåt))
    Maria & Emmy (baguetter och ost)
    Emmy 100212
  • marriz99
    Festiz skrev 2010-04-30 10:27:58 följande:
    Oj Sussie du var då uppe tidigt idag! Men det klart du har ju flera barn att ta hand om. Vad fina de var i tidningen förresten! Vågar jag säga att jag och Mika vaknade nyss typ..förstår inte vad som hänt!  Vi sover som små grisar på morgon numera..Det är så skönt att jag nu också bara behöver amma Mika en gång på natten.. undrar om det håller i sig eller om det är en period bara.. Ha en trevlig helg alla!
    Hahaha...du har det bra du=)
    Emmy 100212
  • marriz99

Emmy somnar ungefär vid 20 tiden och sover ( den senaste veckan) till 4-5 på morgonen. Om hon somnar vid kl 18-19 vaknar hon vid 11 och sedan kl 05.

Jag brukar sedan kliva upp vid 07:30..hon brukar vakna strax efter 08:00. Skönt då hinner jag äta frukost innan hon ska matas.

Emmy 100212
  • marriz99
    Pingulina skrev 2010-05-01 12:07:32 följande:
    Ja, det är märkligt hur olika de små liven sover. Och inte tror jag att man kan göra så mycket för att påverka heller tyvärr. Jag är helt nöjd med våra nätter nu om man jämför med hur det var för en månad sen men man blir lite avis att läsa om hela nätter ändå Nilas somnar vid 21-tiden och äter vid 02, 05 och vaknar vid 07. Han sover dock bra däremellan så jag ska inte klaga. I likhet med Tora ammar jag halvt i sömnen vilket resulterar i att jag vissa nätter ligger med bröstet ute halva nätterna På tal om sömn, hur somnar era barn? Både dag och natt måste NIlas aktivt sövas med amning eller vagning och han sover bara i sin vagn ute/inne eller vid mitt bröst på natten. För övrigt har vi det mycket bättre nu. Det verkar som att Nilas hade 3-månaders kolik och vi är glada att det är över! Storasyster höll på mycket längre så vi varförberedda på det, men vi slapp det verkar det som. Vi ger honom fortfarande minifom och sempers magdroppar plus att jag äter mjölkproteinfri kost och ska fortsätta med det till 6 månader iaf. Hoppas alla har en trevlig valborgshelg!
    Emmy måste vaggas till sömns ALLTID!
    Emmy 100212
  • marriz99
    Scrapbooking på torsdag kl 13-16 (plats ej bestämd ännu)
    VeganMaria & Myra
    Maria och Emmy
    Emmy 100212
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4