Inlägg från: marriz99 |Visa alla inlägg
  • marriz99

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Angående VÅRRUSET!!

Vi träffas kl 18:30 utanför Universum ombytta( finns möjlighet att byta om på IKSU för den som behöver). Kl 18:40 är det uppvärming med gympa.Man kan lämna ev.väska om man har en i ett inhägnat område där uppe på campus

Alla måste ta med egna säkerhetsnålar till nummerlappen, 4 st!

En fråga till er som ska vara med:

Tora80
    Citromelissen
    Duo82
    Katharina 

Ska ni köra barnvagnsrace eller utan barn??

Kram och vi ses!!
    Emmy 100212
  • marriz99
    VeganMaria skrev 2010-05-20 21:52:58 följande:
    Till vänster om KFUM vandrarhem om du vet var det ligger?
    OK..då vet jag!! Tack!
    Emmy 100212
  • marriz99
    jassi83 skrev 2010-05-21 14:53:39 följande:
    Du glömmde mig....jag skagår med vagnen. Kan inte lämna båda barnen hos pappan jämt
    Ooops...sorry=)  Bra, jag ska också gå med vagnen!!
    Emmy 100212
  • marriz99

Angående VÅRRUSET!

Hur tycker ni vi gör om det regnar ikväll?? Inte så värst kul att gå då med tanke på eventuella matningar efter vägen.

Piknicken kan vi äta hemma hos mig iaf. Tar ca 10 min att gå hem till mig från campus, bor på Nydalahöjd

Emmy 100212
  • marriz99
    Tora 80 skrev 2010-05-26 09:26:32 följande:
    marriz; Jag känner mig allmänt opeppad just nu, kallt och jobbigt... Jag anmälde mig ju till en vacker vårkväll! Men det blir kanske bättre.  Min bebis sover troligast nöjd i vagnen så länge den rör sig men i värsta fall kan man ju bryta och gå in någonstans för att mata/amma. Hur är det med dig idag Katharina?
    Jag känner mig ganska opeppad också, precis som du anmälde jag mig till en solig vårkväll med picknik i gräset.

Emmy sover nog också bra så länge vagnen rör sig.

Hur känner ni Jassi, Duo och Katharina?
    Emmy 100212
  • marriz99

Vi hoppas på sol ikväll. Jag kommer ha med Emmy eftersom pappan i huset är i Norge. Så vi blir ju tvungna att starta i sista led om det inte gör något för er.

Vi ses 18:30 utanför Universum!!!

Ta med säkerhetsnålar=)

Emmy 100212
  • marriz99
    Scrapbookingträff tors 3/6 kl 13:00 (plats ej bestämt)

Maria & Myra
    Katharina & Astrid
    Maria & Emmy
    Emmy 100212
  • marriz99

Tack för en trevlig knytis idag alla mammor och kottar=) Tack Sussie för att vi kunde vara hos dig.

Just kommit hem efter att ha "brutit" Vårruset. Emmy skrek som en stucken gris fast hon var nyäten och trött. Då brukar hon somna direkt i vagnen.hmhmh

Iaf kom jag hem och gav henne lite mer mat, då bajsade hon som aldrig förr och väldigt hårt var det. Lilla gumman måste ha haft hemskt ont i lilla magen. Nu ligger hon och pratar och skrattar igen=)

Emmy 100212
  • marriz99
    Knytislunch ons 2/6 kl 11.00, hos Sofia och Amanda (Skidspåret 3b, Berghem)
    Sofia & Amanda (tomat, gurka och isbergssallad)
    Tora & Gunnar (bröd)
    Sussie & Linus (majs, paprika)
    Sofia & Astrid (oliver och rödlök)
    Maria och Emmy ( Fetaost)
    Emmy 100212
  • marriz99

Jag brukar försöka tajma in matning så att hon sover under träffarna eller att jag matar direkt när jag kommer dit så hon är nöjd under träffen. Annars försöker jag att bära över henne till vagnen om hon sover, oftast så kan hon somna om. Eller så lägger jag henne i vagnen redan innan så det bara är att styra iväg när det är dags att gå.

Men, visst är det surt om dagens rutiner störs men de där rutinerna man har ändras ju ändå hela tiden. Varje månad ser ju olika ut. Iaf för Emmy.

Träffarna går jag helt för min egen skull. Jag lever efter mottot:

Man ska inte leva FÖR barnen utan MED barnen. Glad mamma -glatt barn!

Emmy 100212
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4