Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

Hur länge får barn välling??

jenniferjenifer skrev 2014-05-05 19:40:49 följande:
    Mina flickor slutade med välling vid 1 års åldern, inte för att jag ville utan för att dom vägrade. Så då slutade jag helt med nappflaska och vällingen. Min son är bara 8 månader och jag vet att han kommer att dricka vällingen betydligt längre än sina syskon, för just nu släpper han inte flaskan. Men jag skulle endå sluta innan 2 års åldern då välling innehåller tomma kolhydrater.
    Nej, nu har du missförstått utttrycker tomma kolhydrater. Det syftar på godis, läsk och liknande, som bara ger energi men ingen näring.
    Välling innehåller en del vitaminer och mineraler, och är därför inte tomma kolhydrater. Men du kanske även tycker att pasta, bröd, gröt och liknande är tomma kolhydrater, för det är ju samma sak som välling, d.v.s. spannmålskost?
  • Natulcien
    Dixie skrev 2014-05-19 11:21:45 följande:
    om nu välling är så onyttigt - varför bör man ge det tills barnen är 1 -1,5 år - säger du inte emot dig själv nu? eller du menar att det är ok att ge dem saker som är onyttiga fram tills mjölktänderna kommer? 
    Jag tror inte att det där inlägget som du citerar var särskilt genomtänkt. Och inte särskilt påläst heller...
    ...för logiken i att ge bebisar onyttigheter, som man sen slutar med, haltar betänkligt... Flört
Svar på tråden Hur länge får barn välling??