• Axan

Ersättning från Trygg Hansa för vanprydande ärr!

Sitter och funderar över hur jag ska gå till väga med min äldsta sons ersättning för ett ganska stort ärr mellan ögonbrynet och ögat som han fick vid ett fall för snart 2 år sen.

Anmälde skadan och skickade in bilder till Trygg Hansa, fick förra veckan ett brev där det va klart att han får 4900 i ersättning. Papper för omprövning medföljde.

Jag kan själv känna att detta är för lite, pengar är alltid pengar men när jag läst/hört andra barn som får mycket högre ersättningar för ärr som är betydligt mindre och inte sitter på lika synliga ställen, blir jag ju lite fundersam.
    Betalar trots allt 200 kr per barn i månaden. Han kommer ju att ha detta ärr livet ut och de sitter ju på ett ställe som aldrig går att "dölja".

Finns det någon som känner igen sig i detta med Trygg Hansa och gjort en omprövning, hur gick de sen isf?

• Svar på tråden Ersättning från Trygg Hansa för vanprydande ärr!
  • Emmeliina

Känner inte igen mig med Trygg hansa, har själv IF. Men jag klämde av min fingertopp när jag var 7 o fick inte mer än 13 000 o det var ändå en fingertopp så 5000 för ett ärr e väl rätt ok? Hur mycket trodde du att ni skulle få?

• Lucille

Det bästa du kan göra är nog att skicka omprövan och sen ringa till någon på TH för att fråga hur de kommit fram till det belopp du har fått. Hade du ordentlig koll på försäkringen innan du tecknade den?

Skrutten bf 3/2 -10! sisterrose.blogg.se
  • Smurfan83

Det där är nog väldigt svårt att göra en bedömning av här. Men om du börjar med att ringa till dem för att höra hur de kommit fram till beloppet ialla fall?
    Därefter kanske du kan överklaga ärendet om du anser att beslutet som fattas är felaktigt.

• Lia85

Min lillebror fick en tumskada bedömd till 1% ivaliditet. Han överklagade och de omprövade och beslutade att höja till 3%, så han tjänade rätt bra på att bara skriva ett brev.

• Feurda

Överklaga ALLTID:) Dom sätter ju alltid det "lägsta som dom kan tänka sig" Har alltid fått mer i slutändan. Dock inte så mycket, men alltid någon!

Konstigt nog så ser dom till ålder och KÖN har jag hört. Jag fick ett skapligt skadestånd som liten (6 år) för ett ärr på benet.(mamma skrev i överklagan att jag alltid hade kjol och nu inte ville ha de) Förra året fick jag ersättnings för ett jättefult och mycke större ärr än det första. Då fick jag mycket mycket mindre.

Lycka till!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Hannes 081122 feurdas.blogg.se ♥¸.?°´¯) ♥
  • mamma0104

Vi har fått 15.000 kr för vår dotters ärr från länsförsökringar, hon har det i pannan.

• Myrongen

Låter lågt tycker jag. Brorsan fick drygt 10.000 av Länsförsäkringar för ett ärr (iof 10-15 cm) på underarmens baksida. Han är ju ändå vuxen och ärret går att dölja...

• Kajsala

Jag tycker också att det låter lågt.
    Min son klämde bort yttersta biten av en tå för drygt 10 år sedan. Vi anmälde skadan då det hände men han har inte fått några speciella men av det,så vi har liksom aldrig funderat på att söka ersättning. Men i fjol tyckte han själv att vi skulle testa om det gick att få något och till vår stora förvåning fick han 18 000. Det var också Trygg Hansa. Så jag tycker absolut att du ska överklaga.

• Lilaa

Vilka är kan man få ersättning för?? Jag gjorde en operaton för ca 2 år sen som är så fult. De sa att ärret skulle försvinna men det har det inte gjort och en sjuksköterska sa till mig att det var dåligt sytt av läkaren?? Kan man få ersättning för detta?

• Axan
    Lilaa skrev 2010-02-04 18:12:50 följande:
    Vilka är kan man få ersättning för?? Jag gjorde en operaton för ca 2 år sen som är så fult. De sa att ärret skulle försvinna men det har det inte gjort och en sjuksköterska sa till mig att det var dåligt sytt av läkaren?? Kan man få ersättning för detta?
    Den funderingen har "ploppat" upp hos mig oxå nu när jag hållt på med sonens försäkring-ersättning.
    Jag gjorde en muskelbiopsi i låret för några år sedan som gick snett på nåt vis och förlamade benet i över 2 veckor (sjukskriven från jobbet) plus att det blev ett stort fult ärr. Då hade jag ju noll koll på de här me va försäkringen täcker så de tänkte jag aldrig på. Tänkte bara att ärret bleknar och "försvinner" med tiden, men det har det då inte gjort!
    Så nu när man grävt å läst om sånt här så väcks ju detta till liv igen så att säga.
Svar på tråden Ersättning från Trygg Hansa för vanprydande ärr!