Inlägg från: nian74 |Visa alla inlägg
  • nian74

Phil & Ted syskonvagn del 17

Jag har förresten kommit på en sak att använda remmen som man ska ha runt handen till:
    jag har satt fast en sån där plastring som man har till babygym och barnvagnsleksaker, så sätter jag fast ett mjukisdjur eller någon annan leksak där, så gör det inget om bebis tappar den.
     Funkar bra både i syskonsitsen och i huvudsitsen.

• nian74
    Rosenbarn skrev 2010-09-02 21:05:28 följande:
    Hmm ska kolla...Men vagnen sålde jag idag så kan tyvärr inte fota..Men ska leta i mapparna
    Rosenbarn - får man fråga hur mycket du fick för vagnen? Hur lång tid tog det att få den såld?
  • nian74

Om man inte kan eller har tid att sy sitt eget vindskydd kan jag tipsa om den här: babyattitude.se

Jag har en sån, inte lika fin som era uppsydda men väldigt praktisk.

• nian74
    Majomajo skrev 2010-09-17 07:25:29 följande:
    Ska beställa en Explorer idag tänkte jag. Det är väl inte dumt även om inte lillebror kommer förrän i februari?

*   Mjuklift - "ska" man köpa Cocoon eller Cocoon XL? Lillebror är beräknad till 5 februari och storebror var 50 cm när han föddes.

*   Blir det väldigt öppet för bebisen vid huvudet när den ligger i sin mjuklift? Det blir väl liksom ett hål där man stoppar in mjukliften? Finns det något skydd eller liknande att sätta för?
    Det är ju det som är så bra med dessa vagnar - att man kan ha dem som singelvagn också.

det följer med en "lucka" i genomskinlig plast som man sätter i hålet som blir.
  • nian74
    Majomajo skrev 2010-09-17 08:25:42 följande:
    Bra! Men vi har redan en Bugga till storebror och funderar på att köpa en Baby Jogger City Mini att ha som enkel sulky... Men måste ju slå till på Explorern nu när det är ett sånt kanonpris.
    Ha,ha - låter som att någon är lite "vagntokig".
    Kör på, barnen är bara små en gång!
  • nian74

du kan se modellen på det långa bandet som sitter på handtaget. Datum för tillverkning står på sidan, på insidan av ihopfällningsknappen.

• nian74
    mammaknasen skrev 2010-10-09 20:43:22 följande:
    Hur gör ni för när ni använder vagnen som singelvagn för att "täta" glappet från sufletten till ryggstödet när vagnen är i viloläge. Jag har en dash och tycker det känns jättekonstigt att gå omkring med ett hål mitt i vagnen! Inte speciellt ombonat heller! Finns det kanske nått tillbehör att köpa eller är det dax att ta fram symaskinen?
    Nu när det inte är så soligt brukar jag bara använda det lilla plastskyddet som följer med vagnen, sonen behöver inte mörkt för att sova och jag tysker att det är mysigt att se honom.
  • nian74
    h80 skrev 2010-10-12 22:29:25 följande:
    nu har jag bytt  från liggdelen till sittdelen, så imorgon blir det premiär för lillasyster där. Men hur har ni gjort med suflett? Det finns ju ingenting, har en vibe
    Du kan ha ett solskydd från bilbarnstol (tex acta gracos) och fästa med gummiband.
    Det finns bilder på detta i bildtråden om du vill se.
    Blåser det riktigt mycket sätter jag på det dubbla regnskyddet, annars kan inte min lilla andas...
  • nian74

Jag sålde min vibe och köpte en sport istället, bara pga syskonsitsen.
    Min lillkille började sitta i den när han var fem månader och då hade han bara en liiiten bit tillgodo, med åkpåse och vinterkläder hade han aldrig fått plats i viloläget.
    I sportens syskonsits kunde min tvååring sitta i viloläget...

Jag gillade verkligen viben när bebis låg ner, Den är rymlig och stabil men det är ju förjävligt att man inte kan använda viloläget längre!

• nian74
    ELMK skrev 2010-10-13 22:28:02 följande:
    min lillkille är nästan 70 cm lång och han kan verkligen inte sitta i viloläge =( han slår i med huvudet. får väl bli att byta då, älskar min vibe den är så snygg och stilren

Jag förstår precis vad du menar - jag tycker också viben är snygg....

Alternativet är att ha den som behöver sova liggandes i huvudsitsen och den andra över i syskonsitsen, men jag tyckte det var för bökigt...

Sporten är å andra sidan lite smidigare och tar lite mindre plats i bilen.
    Dashen verkar ha det bästa viloläget av dem alla - varför är det inte fler som har dash? (Jag upptäckte detta när jag redan köpt sporten)

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17