Inlägg från: nian74 |Visa alla inlägg
  • nian74

Phil & Ted syskonvagn del 17

happy73 skrev 2010-06-02 22:51:51 följande:

Vad har ni för myggnät på viben. Har ni PT eller något annat ?

Jag har än så länge p&t´s singel-uvskydd/myggnät det funkar väldigt bra just nu (har en två åring sittandes i syskonsits fram och bebben liggande.
    Man har endel att sätta bak i "luckan" och en del som sätts fast i dragkedjan på suffletten.
    Den där delen för luckan är suverän om det är varmt ute - skyddar mot solen men det är ändå luftigt så det inte blir för varmt.
  • nian74
    happy73 skrev 2010-06-03 09:20:11 följande:
    nian74 Jag beställde en vibe i går o köpte bara regnskydd(dubbel) Jag kommer också ha en tvååring o en liten bebis i vagnen. Men är myggnätet/uv skyddet delat eller sitter det ihop som ett stort täcke öper båda. När du säger singel så trodde jag att det bara täckte sittsen fram men inte liggdelen bak.
    Det är delat- man sätter en del bak i "hålet" där bebis ligger och en del sätter man fast fram i suffletten med dragkedjan.
    Jag använder delen som sitter bak hela tiden nu när det är så varmt - det blir luftigt men ändå lite skyddat och mysigt.

Jag har också dubbelregnskyddet, det är bra för det skyddar allt (väskor tex) men det är så otympligt och lite svårt att komma åt det stora barnet. Så nu har jag beställt singelregnskyddet också - då kan man sätta fast det i suffletten och ha den vanliga "plastluckan" bak till bebis.
    Så får jag börja använda dubbelskyddet när jag har syskonsitsen bak.
  • nian74
    mammaknasen skrev 2010-06-03 21:05:30 följande:
    Hej. Undrar om  ni kan svara på en fråga. Har precis köpt en beg Dash. Tyvärr hade försäljaren inget regnskydd utan jag ska försöka köpa ett över nätet. Behövs det ett regnskydd när man har båda barnen i vagnen och ett när den är singelvagn eller går det bra att använda dubbelskyddet även när bara ett barn är i vagnen?
    Det går alldeles utmärkt att använda dubbelregnskyddet hela tiden, jag tror att de flesta gör så för att slippa köpa båda.
  • nian74

Om man inte har sufflett på sin lift kan man använda akta graco solskyddet även till detta - mycket användbart tillbehör alltså Glad.

• nian74

Om någon är på jakt efter ett regnskydd till viben så kan jag tipsa om en annons på blocket som jag såg idag - inte superbilligt men det var nytt.

Hon skulle sälja ett par dynor också.        
    (obs inte min annons)

• nian74

Får ni andra mycket kommentarar om era vagnar? Jag har bebis liggandes och storebror (två år) sittandes fram.
    Varje dag får jag kommentarer om att han sitter högt upp osv. Kommentarerna är inte negativa eller så men att fullkomliga främlingar ens orkar engagera sig i min vagn känns lite lustigt...
    Folk kanske börjar bli mer sociala nu när det blir varmt och vill ha en "öppnings-kommentar" för det här är något jag märkt av senaste veckan.

• nian74

Idag när jag skulle sätta syskonsitsen bak för första gången så upptäckte jag att jag inte kan fälla in "flärpen" på vänstra sidan, den går inte in... Det är en Vibe.

Har någon vrit med om det? Nu undrar jag förstås om det är ett fabrikationsfel eller om det är jag som gör något tokigt...

• nian74
    Ville Mor skrev 2010-06-10 08:33:22 följande:
    Menar du flärpen som du knäpper fast syskonsistsen i? Den lilla svarta man fäller in för att den ska sitta fast? Har syskonsistsen klickat till i läge på båda sidorna så ska den gå att fälla in. Kan du fälla in den när syskonsitsen inte sitter där? Många frågor blev det  
    Precis, den svarta på sidan. Den går att fälla in när sitsen inte är där - det är precis som att "piggen" inte går in i hålet på syskonsitsen på den sidan om du fattar vad jag menar...
  • nian74
    Ville Mor skrev 2010-06-10 09:33:33 följande:
    Lyckas du höra klicket på båda sidor när du hakar fast den? Gör du inte det så sitter den på snedden eller i fel läge och därför går det inte. Om det klickar på båda sidorna men ändå inte går så är det nog något galet tyvärr...
    Den klickar i på båda sidorna...det går inte i alla fall.
    Jag ska åka till butiken där jag köpte vagnen så får de hjälpa mig. Tack ändåGlad
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17