Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

LilaRos skrev 2011-06-22 12:31:40 följande:
    Hejsan! Skickar in en liten fråga till er och hoppas på svar :)
    Hur långt kan ett barn vara i syskonsitsen? (funderar mest på dash, explorer)

Och.. vad är det med sufletten på sport? Varför är den sladdrig på alla ute på blocket?

Det finns en båge som många ofta inte tänker på att spänna ut så att suffletten stramar upp sig. Därför ser den så sladdrig ut...

Vår 3åring som väl är runt 98 (har hon i kläder) sitter bra i Sportens syskonsits, dock inte i viloläge längre för då slår hon i bågens kant. Kan inte svara på de andra men de sitsarna är väl ungefär lika stora...

• bohusbebis
    cirkuspuman skrev 2011-07-03 12:45:59 följande:
    Passar syskonsitsen för explorer på SPv2? Någon som vet
    teoretiskt borde den det... har dock inget bevis... fast varför skulle du ha det, det som är bra med sportens är ju att den är fällbar.... suffletten kan du ju sätta på sportens sits om du vill (finns att köpa separat altlså)
  • bohusbebis
    Jessika82 skrev 2011-07-11 20:11:30 följande:
    Jag kommer nog få full användning av min Phil o Ted....

Du får skaffa en BuggyPod och fästa på sidan åxå
  • bohusbebis
    Annica1 skrev 2011-07-12 12:41:24 följande:
    Kan man ha Urban Jungels sittdynor i Phil and ted?

Ja men de är lite korta i huvudsitsen... (i huvudänden)
  • bohusbebis

Någon som har en Dash som kan berätta mer om dess eventuella fördelar ?
    Har en Sport som krånglar lite i bromsen och funderar på att satsa på en "ny" rejäl vagn till vår 3-åring, älskar vår Sport men "ombyte förnöjer ju"... 

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-07-18 09:14:38 följande:
    Tjingeling i tråden! Några tips om hur man gör rent en riktigt smutsig Vibe? Går det att ta bort tyget? Eller vågar man genomblöta och svamptvätta sitsen? Jag är rädd för att det är något inuti i kartong eller plywood som löses upp av vatten...

Vet inte om Viben är konstruerad som Sporten, men den är rätt enkel att klä av... men man måste skruva loss handtaget i själva vikgrejen, så att man sen kan föra av själva klädseln, några tryckknappar som ska lossas också. Varukorgen däremot är krångligare och kräver stjärnskruvmejsel och en hel del tålamod...

Det är väl en plastskiva i ryggstödet (på sport iaf), men den löses definitivt inte upp 
    När jag har tvättat Sportar så har jag tagit av klädseln, suffletten och varukorgen och lagt i badkaret i blöt m lite milt tvättmedel, sköljt ordentligt och sen dropptorkat.   
  • bohusbebis
    Sara E skrev 2011-07-18 19:16:33 följande:
    Jag hade från början tänkt köra ståbräda på min Bugaboo, men om man tänker tillbaka på vintrarna vi nu haft ett par år känns det inte så lockande att köra ståbräda i all snö/slask/grus osv.
    Så just nu känns det faktiskt väldigt lockande med en P&T oxå. Sett en hel del vagnar på blocket till pris som jag anser som OK.
    Då kanske jag lyckas tränga in honom uppe på syskonsitsen. Egentligen behöver jag inte ha sufletten uppfälld ens. Han gillar det ändå inte.
    Tror att jag ska satsa på en P&T igen. Man kan ju alltid åka till BP och provsitta en innan (eller det kanske man inte kan eftersom inte sporten finns längre?)

om du bor i göteborg så åk till Babyproffsen/ babyhörnan på backaplan, där säljer de ut 2 st svart/grå sport utan syskonsits för 3495 tror jag det var
  • bohusbebis
    tjorven80 skrev 2011-07-21 23:11:46 följande:
    wow!! vad flitiga ni är på att p&h :a
    har fått en p&h.. den har några år på nacken.. (skall ha den som x-vagn till mina twins när vi handlar osv..)

men lyckades spränga framdäcket :-/ luft kompresor.. inget att rekomendera.. så fick ju googla på däck.. men fattar nada.. vill ju ha slang & däck.. verkar som de säljs separat elller? var ja än tittar så är alla slut..  varierar nått enormt i pris med.. Någon som kan tippsa om en sida med både slang/däck till bra priser?  är de skillnad på däcken? kan man ha punkfria däck på en sådan modell? (sport tror jag) vita kanter på däcken.. höj sänkbart handtag..

hahaha ja e gryp på detta ) lol

kolla tradera, nån som heter typ gulytrading el nåt säljer hjul & däck som ser ut som PT:s... (inte vibe men övriga)
  • bohusbebis
    Mamma till Cleo och Abbe skrev 2011-07-28 23:54:52 följande:
    Hm, vi har flugit med andra vagnar utan väska men köpt de där plastpåsarna de säljer för typ 40:- på Arlanda... Det står inget om väska utan bara om att vagn är okej men nu blir jag osäker. Jag tänkte mer på hur ni gjort med syskonsits osv men alla kanske haft väska? Vi som åker på tisdag... Får se om de har resväskor till p&t hemma i butik här, tvivlar dock:(

Vi har använt Mountain Buggys till singelvagn, tycker den är mkt bättre. Syskonsitsen kan du ju dra ett litet spännband el liknande om så att den går att fästa mot vagnen. PT:s reseväskor är tighta.

Grattis Livrädd! Va kul! 
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-07-28 23:58:29 följande:

Vi har använt Mountain Buggys till singelvagn, tycker den är mkt bättre. Syskonsitsen kan du ju dra ett litet spännband el liknande om så att den går att fästa mot vagnen. PT:s reseväskor är tighta.

Grattis Livrädd! Va kul! 

Förlåt Olalaja menar jag
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17