Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

darknightgirl skrev 2011-08-12 20:21:50 följande:
    vad är det för ny sak dom gör reklam för från pramwworld? en adapter till en sparkcykel? eller fattade jag fel?
    måste vara freeridern - vi har en sån till vår swift. Är en UJ/ mountainbuggy produkt som de nu tagit fram adapter så den går att använda som ståbräda på pt, bugaboo mfl... suveränt påhitt för syskon ca 3,5 -5,5 år skulle jag tro. Vår stora kille är 6 men åker gärna ståbräda ibland - och kör freeridern så fort han får tillfälle. Freeridern är alltså en typ kickbike, som går att hänga på vagnen så den då funkar som ståbräda
  • bohusbebis

Dessa fästen så man kan sätta syskonsitsen mot sig hur ser de ut? Någon som har som kan ta en bild på dem?  
    Så här ser de ut, har tyvärr inte mina kvar...

• bohusbebis

Det finns nån bild i bildtråden på hur adaptrarna ser ut i praktiken, med syskonsits på... minns tyvärr inte vem som la in...

• bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-08-24 08:51:52 följande:
     Det finns nån bild i bildtråden på hur adaptrarna ser ut i praktiken, med syskonsits på... minns tyvärr inte vem som la in...

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m50813222-5.html

Picabo hade lagt in en bild
    Det var väl kanske inte riktigt så här det var tänkt, men... 
    Måste dock tillägga att vagnen blir mer trögstyrd om man har ett lite större barn i syskonsitsen.
  • bohusbebis
    Jessika82 skrev 2011-08-25 10:21:37 följande:
    Vart finns de adaptrarna att köpa?

De är inte någon original el PT-godkänd produkt. Det var en svensk tjej som tog fram dem i en lite upplaga, vad jag vet. Några på FL har köpt, så prova att släng ut en fråga på Köp-Sälj kanske?
  • bohusbebis
    Kilsbergen skrev 2011-08-28 14:53:11 följande:
    Håller med om att regnskyddet är svårt att gå i påsen. Brukar bara stoppa ner det i varukorgen men det tar ju upp så mycket plats! Någon som vet om man kan gå tag i andra regnskydd som tar mindre plats ihopvikta?

Vi har haft ett rött med stora reflexblommor från Axel & Ida när användet den som singel. Sydde fast några tryckknappar nertill så sitter det jättebra. (nylon med genomskinligt "plastfönster", ursmidigt)
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-08-28 20:53:30 följande:

Vi har haft ett rött med stora reflexblommor från Axel & Ida när användet den som singel. Sydde fast några tryckknappar nertill så sitter det jättebra. (nylon med genomskinligt "plastfönster", ursmidigt)

Lyckas inte kopiera in, men jag har en bild på det i mitt galleri, Phil&teds-mappen.
  • bohusbebis
    Ljungem skrev 2011-10-07 17:05:19 följande:
    Jag har en fundering. Jag har en 3 åring som är ca 1 meter och så har jag en 1,5 åring. Nu är jag lite sugen på en phil & ted, men undrar om vagnen blir för liten. Jag tänkte ha den som lite extravagn, har även en emmaljunga city cross med ståbräda. Men tänkte på hur sitsarna är i storlek? Den riktiga går ju att sitta i länge, men syskonsitsen? Vilken modell är störst? Vore ku.l och läsa era tankar om vagnen :)

Våra 2 barn är 6 år och 3 mån samt 3 år och 3 mån och vi använder emellanåt vår Phil&teds sport till dem bägge när vi är på långresa/långpromenader. Jag upplever nog att sporten är den som har längst livslängd, tyckte nog att explorern var något mindre men det kan ha varit en "synvilla". Är lite färgad av att jag verkligen gillar sporten. Lillasyster är ca 98 cm och väger runt 15 kg, vi använder inte viloläget på syskonsitsen för då skulle hon nog slå i huvudet. I huvudsitsen finns det hur mycket plats som helst och den tål 25 kg. Vi köpte vår första PT när vi skulle på långresa, då var barnen 1,5 år och 4,5 år och jag ångrar inte en sekund. Bara när jag trott att vi inte behövde syskonvagn och sålde den. Dröjde inte länge innan vi köpt en ny...
  • bohusbebis
    Toppen9 skrev 2011-10-07 19:10:45 följande:
    Vad har ni för skötväskor till vagnarna? och vart hänger ni dem?

vi hade ofta någon Skip*Hop (duo deluxe el duo double el saddlebag) som vi satte fast på sidan = i bumperbarfästet/syskonsitsfästet uppe och i chassiramen. Vet att det pratades i tråden för länge sen om en vanlig väska från Point Zero/stadium som kostade runt 100lappen som passade bra att sätta på sidan åxå.
  • bohusbebis
    Toppen9 skrev 2011-10-07 19:56:17 följande:
    en till fråga... vad har man för insektsnät till vagnen?

jag tycker pt:s egna är suveräna, de är både insekts och uv-skydd. Det finns både som singel och dubbel. Det dubbla går hjälpligt ner över syskonsitsen bak. Har man de enkla är det en lös "bakdel" som fyller ut hålet när man har huvudsitsen i liggläge. Blev det där eg begripligt...?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17