Ljungem skrev 2011-10-07 17:05:19 följande:
Jag har en fundering. Jag har en 3 åring som är ca 1 meter och så har jag en 1,5 åring. Nu är jag lite sugen på en phil & ted, men undrar om vagnen blir för liten. Jag tänkte ha den som lite extravagn, har även en emmaljunga city cross med ståbräda. Men tänkte på hur sitsarna är i storlek? Den riktiga går ju att sitta i länge, men syskonsitsen? Vilken modell är störst? Vore ku.l och läsa era tankar om vagnen :)
Våra 2 barn är 6 år och 3 mån samt 3 år och 3 mån och vi använder emellanåt vår Phil&teds sport till dem bägge när vi är på långresa/långpromenader. Jag upplever nog att sporten är den som har längst livslängd, tyckte nog att explorern var något mindre men det kan ha varit en "synvilla". Är lite färgad av att jag verkligen gillar sporten. Lillasyster är ca 98 cm och väger runt 15 kg, vi använder inte viloläget på syskonsitsen för då skulle hon nog slå i huvudet. I huvudsitsen finns det hur mycket plats som helst och den tål 25 kg. Vi köpte vår första PT när vi skulle på långresa, då var barnen 1,5 år och 4,5 år och jag ångrar inte en sekund. Bara när jag trott att vi inte behövde syskonvagn och sålde den. Dröjde inte länge innan vi köpt en ny...