• digitala Sara

    annorlunda minnesbok?

    Hej alla,


    Jag heter Sara och är mamma till 4 underbart vackra barn. Två tjejer och en kille här på jorden och ytterligare en liten tjej uppe i himlen. Jag har alltid önskat att jag hade MER av henne kvar här hos mig, fler foton, fotavtryck, hårlock, tankar och dikter, och att det lilla jag faktiskt har skulle vara vackert samlat och lätt att ta fram och njuta av när längtan blir tung ibland. Först gjorde jag en enkel klippbok och klistrade in allt möjligt från fotavtryck till dagbok och kondoleanskort, men ju fler år som gick desto fler saker ramlade ut och nu ligger allt lite huller om buller och känns inte alls lika fint längre.
    Nu har jag fått en idé som jag skulle vilja fråga er om, om det är ok? 
    Jag håller på att starta en firma och kommer främst att jobba med personliga och exklusiva fotoböcker.  Man kan ju idag göra egna böcker på nätet, jag har själv gjort ett par, men dom är ju ganska platta och enformiga ändå, och lite pyssligt är det ju att sätta ihop dom.
    Vissa av sina bilder önskar man kanske att dom varit bättre färgmässigt eller haft dom svartvita/sepia. Dessutom kanske man skulle vilja få med sitt barns första fotavtryck eller ev första nappen, födelsekortet från bb, vackra dikter eller sina egna minnesanteckningar, eller varför inte egna gravidbilder eller ultraljudsbilder? Nästan vad som helst kan tas med.
    Jag vill designa exklusiva fotoböcker för det där lite mer speciella albumet när man vill spara extra värdefulla minnen där allt ifrån bakgrund och dekorationer till bildretushering blir enligt era egna önskemål. Det kan vara minnesalbum men även bröllopsalbum tex.
    Först diskuterar vi utformningen av albumet, storlek, tema, färger osv, sedan får jag de bilder ni vill ha med med ev text till. Jag retusherar dom så mycket eller lite som ni vill och designar ett antal sidor som ni sedan får godkänna innan jag gör klart boken och skickar till tryck. Den kommer sedan hem i brevlådan.
    Vad tror ni? Intressant eller inte? Vad skulle ni vara villiga att betala för en sådan bok? Jag tror att priset skulle landa på mellan 1000 och 1500 kr, är det rimligt? Gå gärna in i mitt bildgalleri och kolla in några exempelsidor för att se vad jag pratar om, men jag vill påminna om att bilderna där är på mina barn här på jorden, ifall att någon tycker det är känsligt.... Jag hoppas också att ingen av er tagit illa upp för att jag frågar om detta. Jag tänkte att kanske ni som jag skulle uppskatta ett vackert mina av det allra finaste vi har.
    Sist av allt vill jag bara skicka med lite tröst och värme från en annan som också haft ett enormt tomrum i sitt hjärta. I efterhand insåg jag förvånat att det aldrig varit tomt, utan fyllt till bredden av kärlek...
    Tusen tack för hjälpen!
    Digitala Sara.
Svar på tråden annorlunda minnesbok?