• RiNan

Hjälp! Min son är pervers!

Svår sits. I den åldern utforskar man ju sexualiteten en hel del men grejerna ha skrev om är ju faktiskt rätt sjuka så jag vet inte vad jag skulle säga. Dock var det hans innersta tankar så han lär ju känna sig väldigt kränkt och det faktum att du kastade datorn i golvet och att du snokat kan sabba er relation för alltid. Grejerna han skrev om behöver ju inte vara något han tänker på i den grad att han skulle vilja testa utöva dem men det kan ju också vara något som är fel med hans känsloliv så jag skulle nog kontakta kurator, bup, psykolog eller nåt. Folk som faktiskt utövar sådant har ju inte alltid gjort det, det börjar med en tanke. Kan ju hända att din son haft tankarna och att han bearbetade dem genom att skriva ner dem?

Ne du TS... jag vet inte. Men i vilket fall så är han din son. Han är din fina bebis och oavsett vad han gjort/kommer göra så är han samma fina barn som du älskat hela hans liv. Försök prata med någon och om sonen har en pappa som han har en relation med kanske han kan prata med honom och fråga? Det är nog lättare för honom att prata med en man än med sin mamma oavsett vad det handlar om. Min lillebror är 16år och han delar inte så mycket med vår mamma men däremot gör han det med mig eftersom han inte har nån vidare bra pappa. Mammor är svåra när man är 16

• RiNan
    molgan1 skrev 2010-02-01 19:38:37 följande:
    Vafan har du på hans data att gör, pucko. Skilj på fantasi och värklighet. Fy fan för att ha dig som mamma.
    Kanske kan du berätta vad som pågår i hans fantasi? Jag är ju inte man och jag vet att det är skillad på fantasi och verklighet och jag är verkligen inte pryd av mig eller så och arbetar med ungdomar gör jag också men jag kan inte förstå hur just det mamman hittade på datorn kan vara "frisk" fantasi. Kan du kkanske förklara? Bögporr - visst, bdsm - visst men jag tycker att fantasin har gått för långt om man fantiserar om djursex, våldtäkter, barnsex, liksex etc. Jag kan inte se det som tankar till en helt frisk person men som sagt, du kanske kan få mig att förstå?
  • RiNan
    molgan1 skrev 2010-02-01 20:01:31 följande:
    Först och främst tycker jag mamman i fråga ska fråga sig vad för rätt hon har att snoka igenom hans dator? Är det normalt att intresera sig för sin sons sexuella preferenser? Vad gäller dina frågor, du menar alltså att det inte är okej att fantisera om vad man vill? Vi ska alltså ha en politiskt-korekt censur av fantasier? Vad har en persons kön att göra med de sexuella fantasier man har. Jag her inte större insikt i hans sexuella böjningar än vad jag har till dinna eller barack omamas. Jag kan sätta min hand på att alla fördömande moral-panik kärringar i dena tråd någon gång fantiserat om något förbjudet. Killen är väll inne i en fas, vilken tonåring är inte överkåt? och vilken tonnåring funderar inte på livet och döden? Känns inte omöjligt att koppla samman dessa under en jävligt turbulent period av livet!
    Tycker du kändes lite för aggro i detta inlägg

Jag tycker inte heller att man ska snoka igenom andras saker. Min mamma läste min dagbok flera gånger och jag har haft mycket problem med det. Men nu har mamman gjort det och det går inte att göra ogjort.

Klart att det är okej att fantisera om vad man vill och jag har väl rätt vilda fantasier jag med men fantasier kan också vara farliga. Alla gärningar börjar oftast med en fantasi. Visst finns det impulser också men om vi ska prata om folk som faktiskt har sex med djur, barn, lik etc så började det en gång med en fantasi. Det är jätte bra om man kan fantisera om allt möjligt utan att vara nyfiken på att en gång testa det. Och visst kan killen vara inne i en fas. Men tänk om han inte är det? Lite farligt att anta att det bara är en fantasi för tillfället och bara en fas. Klart man är överkåt som tånoring och det är helt okej men sonen har skrivit texter om att stympa kvinnor och ha sex med liken. Jag vet inte om det är något som man faktiskt kan ta så lätt på.

Mamman skulle aldrig snokat men nu är det gjort och det hon funnit var inte vackert. Hade det bara varit sadistisk porr så visst, det kan vara nyfikenhet men att fantisera om att skada sin klasskamrater, om tortyr, om att stympa kvinnor och ha sex med liken... det går liksom över gränsen enligt mig för nyfikenhet. Jag hoppades på att du skulle få mig att tänka annorlunda eftersom du uppenbarligen gör det och ser detta som helt ofarligt men ditt inlägg var mer attackerande än informativt.
  • RiNan
    molgan1 skrev 2010-02-01 20:16:55 följande:
    Jaja lås in ungfan då så blir alla nöjda...
    Inget vettigt svar nu heller. Du har nog inget. När tycker du att man som förälder ska börja bli orolig? Hur kommer du göra den dagen ditt barn blir äldre och om den börjar visa tecken på annorlunda nyfikenhet? När har barnet gått för långt? Det är nog rätt många störda fall där ute som gjort det ena med det andra som en dag var ett nyfiket barn. När ska man som förälder ha rätt att ingripa enligt dig? Aldrig och låta tiden visa hur barnet blir? Tror att många av dagens "störda fall" nog hade varit i annorlunda sitser om föräldrar faktiskt sett tecknen och brytt sig. Därmed menar jag inte att man ska vara helt galen som förälder och se allt som att ungen kommer bli en störd psykopat... ifall du ville tolka det jag skrev till det. Visst finns det mycket som är naturligt och som är nyfikenhet men någonstans går ju en gräns till något som är farligt och destruktivt.

Hur går det TS? Har killen någon närvarande pappa? Har du klurat ut hur du ska göra? Han borde ju ha kommit hem nu. Berätta gärna hur det går om du kan/vill/orkar.
  • RiNan
    pratbubbla skrev 2010-02-01 20:37:19 följande:
    Men det är ju så det blir! Ifall barnet (jag tycker dock inte man ska kalla en 16 årig grabb för barn) visar en sida som modern tycker är onormal och psykotisk, så ser hon ju den som ett tecken på psykisk sjukdom, för att han har kollat på "onormal" porr och onanerat till den.
    Fast nu handlar det ju faktiskt inte om att modern tycker att han är onormal och psykotisk för att han kollar på porr och onanerar till den. Det är ju verkligen inte poängen med det ts skrev. Nästan alla unga grabbar kolla på porr och onanerar. Men nu har sonen kollat på sadistisk porr, vilket ändå är okej enligt mig när man är ung och nyfiken, men han har ju även skrivit om att tortera sina klasskramrater, vilja stympa kvinnor och ha sex med liken. Att vilja skada och sen ha sex med liken är stor skillnad från att kolla på porr och runka.
  • RiNan
    rlevitte skrev 2010-02-02 09:33:33 följande:
    Som sagt tidigare, det är en stor skillnad mellan fantasier och utförande
    Klart att det är stor skillnad på fantasier och utförande. Alla har ju fantasier av olika sorter och många låter dem vara bara det. Men som förälder är det klart man blir orolig för hur vet man om det bara är en fantasi eller om det faktiskt är en fantasi som fått slå rot och börja gro mot gärningar? Det vet man om man pratar med sitt barn men det är ju klart att första reaktionen är att oroa sig över just det. Om man även sett en förändring i sitt barn mot det negativa så känner man nog starkare att det inte bara är en nyfikenhet för när det är nyfikenhet och man kikar på diverse grejer så påverkar det inte hela ens personlighet. Säg att jag skulle uppleva att min son tex blivit kyligare, börjar ta distans och har börjat visa tecken på mindre empati... då skulle jag definitivt bli orolig om jag hittade något sådant på hans dator. Nu säger jag inte att det är så TS upplever sin son men vi vet ju inte hur sonen har förändrats så det är ju omöjligt att säga att det kanske bara är en fantasi. Men vi kan inte heller säga att han är psykiskt sjuk men enligt mig är det fritt fram att vara orolig.
  • RiNan

Inte okej att göra påhopp och skriva att någon verkar vara ett fall för psykiatrin och att denne verkar vara helt sinnesrubbad. 

• RiNan
    Anonym (Tonårsmamma) skrev 2010-02-04 20:17:02 följande:
    Tycker inte att jag gjort ngt påhopp, signaturen har ju själv helt klart skrivit sina åsikter. Vi drar väl alla våra egna slutsatser? Men att stämpla killen som pervers nekrofil, det är ok?
    Uppenbarligen tyckte familjeliv att det var det eftersom de tagit bort ditt inlägg.
    Klart att det var ett påhopp. Många här skriver sina åsikter men att säga att någon är ett fall för psyktet och att denne är sinnesrubbad utifrån vad någon svarat här i forumet är ett påhopp. Och att du dessutom får feedback av en annan som håller med dig (gick tillbaka för att kolla men det var visst också borta) är skrämmande.

Vad gäller ditt sista uttalande i det jag citerar så tycker jag att bara att det är skumt att du riktar pekfingret på någon annan. Jag vet inte exakt vad det står i alla inlägg här i forumet men jag har för mig att det är mamman som undrar om sonen är nekrofil. Och dessutom så handlar det ju inte om någon annan här i forumet. Klart man inte ska prata goja om folk men hänger man på ett forum bör man tänka sig för vad man skriver eftersom det trots allt är riktiga människor med känslor som sitter på andra sidan datorn.
  • RiNan
    Anonym (plupp) skrev 2010-02-05 06:42:36 följande:
    Apekatt, om du ar snall och talar om vilken stad du bor i sa ska jag ta och ringa till kommunen dar och se till att du blir avskedad fran ditt jobb inom psykvarden. Du ar ju inte riktigt klok!!! Du verkar ju ha en  helt forvrangd syn pa sexualitet....  Vad har onani med saken att gora? Och varfor ska pojken borja bo hos sin pappa??  Kanske borde det varit du om skulle ha fatt professionell hjalp istallet for din stackars man som du har beskrivit som typ psykiskt stord for att han fantiserar om oralsex???
    Men kan folk ge sig nu???!! Vad har detta inlägg med ts problem att göra? Folk får ha vilken de vill på sexualitet men de behöver inte få personliga påhopp för det. Det finns många många många som anser att vissa saker inom sexlivet är förvrängt och kan kännas smutsigt, men varför måste de bli påhoppade för det? Jag är en fritänkare men det finns mycket jag inte skulle vilja dra in i sovrummet. Det är helt individuellt vart gränserna går. Därmed betyder det inte att personen ni hoppar på inte kan utföra sitt jobb bra.
  • RiNan
    Reglementet skrev 2010-02-05 10:09:54 följande:
    Aha, så om man onanerar, så är man vuxen?
    Njae. Då skulle nog många 12,13 åringar vara vuxna Men alla har ju olika syn på det och alla "leker" inte med sin sexualitet på samma sätt när man är yngre och då är det lätt att man ser man på världen utifrån det.

Undrar hur det går för ts...
  • RiNan
    Jag kom inte på något bättre skrev 2010-02-10 11:02:09 följande:
    Jag har skrivit här i tråden innan, men nu måste jag nästan ändra mig. Har din son SAGT SJÄLV att han vill stympa folk, ha sek med lik osv?! Nej jag skulle inte tro det, SÅ VARFÖR SÄGER ALLA ATT HAN VILL DET?! Det som INTE är okej, det är ni folk som säger vad ts son VILL!
    Det står ju i ts att hon hittade texter där sonen beskrivit hur han ville vara elak mot sina klasskompisar, väldtäkter, tortyr etc. Sen om texten är någon annans vet jag inte men jag utgår från att ts vet att det är sonens skrivna texter.
  • RiNan
    Jag kom inte på något bättre skrev 2010-02-10 21:07:21 följande:
    Jo jag vet det, men har han SAGT det, och har ni "läsare" läst ts son´s text? Hon kan ju lika gärna ha missuppfattat det helt totalt. TS, jag tycker väldigt synd om din son som har en mamma som snokar igenom datorn. Ni får säga vad ni vill och att hon har "rätt" att göra så då det är hon sm köpt datorn. Men jag tycker fortfarande att det är riktigt lågt.
    Nej det är klart att vi inte har sett texten men här diskuteras ju det som står i ts och där står det att hon hittade texter där han beskrev... Sen kan det gott och väl vara ett missförstånd men vi kan ju bara veta utifrån den text som trådstartaren delar med sig av.
Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!