• Anonym (Orolig!!!)

Hjälp! Min son är pervers!

Jag är förtvivlad. Jag är en mor som har två pojkar den äldste är sexton år. Jag har märkt att han förändrats mycket det senaste året och av nyfikenhet gick jag igenom hans dator nu på morgonen när han åkte till skolan. 

Datorn var full av rå sadistisk porr och jag hittade texter där han beskrev hur han ville vara riktigt elak mot sina klasskompisar. Våldtäkter och tortyr m.m. Jag blev helt kall och började skaka. Nu gråter jag oavbrutet. Han var så mjuk och fin till för nåt år sedan bara. 
    Gud. Han skriver om att stympa kvinnor och ha sex med liken. Är han nekrofil ?
    Vad ska jag göra? Jag drog ut alla sladdar ur hans dator och bar ut den i garaget och kastade den i golvet. Jag håller på att få ett sammanbrott. Vet inte vem jag ska ringa. Finns det möjlighet att få in honom på akutpsyk? Vill inte ha hem honom efter skolan. 
    Är han psykopat? Han hade en utskriven bild av en död kvinna som var full av fläckar som om han masturberat på den. 
    Hjälp mig jag går under nu. 
  • Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!
  • Anonym

Finns de inte massa stödlinjer man kan ringa för sånt här. Jag tycker du ska ringa någon kunnig person. Bris har väl telefonlinjer för vuxna om barn. Annars kan du ju alltid ringa en psykolog och höra va de tycker att du ska göra. Låter ju riktigt obehaggligt tycker jag.

• Ts Mamma

Håller med föregående talare, ring BRIS vuxen linje, skolkuratorn elelr BUP och be om råd, de kan säkerligen lotsa dig vidare. Eller fråga pojken rakt ut varför han har de bilderna och har skrivit som han har gjort, kan ju oxå vara grupptryck eller annat för att verka cool. Hur som helst så tycker jag du ska ta det på allvar och göra vad du kan för att hjälpa/ta reda på varför han har de bilderna osv. Lycka Till!

• Anonym (Usch)

Hoppas att han inte hade nåt viktigt i datorn... Hoppas att du hade riktigt starka misstankar om att nån var allvarligt fel och du hade försökt prata med honom INNAN du snokade i hans dator. 

Samla ihop dig, ta reda på vad det egentligen handlar om (genom att prata med honom), döm honom inte och se till att han får hjälp!
    Visst är det vidrigt, men han är ju fortfarande ditt barn. 
    Min mamma läste min dagbok när jag var 17 och trots att jag är över 30 nu så har jag fortfarande inte kommit över det och jag har aldrig anförtrott henne nånting viktigt efter det. 
    Lägg krutet på att ta hand om honom, för han mår kanske inte så bra... Vet du säkert att det är han som har skrivit det förresten? Och är du säker på att kvinnan på bilden var död?
  • Birgitta2

Jag håller med ovanstående, inlägg 1. Du behöver hjälp. Det skall finnas nån föräldrahjälp som är motsvarighet till BRIS - men för föräldrar. Dit kan du ringa nu i akutläget. Samtidigt måste du prata med din son, helst tillsammans med pappan om sådan finns i närheten. Ring också BUP och be om råd, och se gärna till att få tid för samtal med honom och psykolog/psykiatriker. Det här känns inte sunt. Att killar är nyfikna på sex och kikar i porrtidningar är inte alls ovanligt, tvärtom. Men när man börjar tänka på kvinnostympning och otäckheter - då måste man dra öronen åt sig.

Det var starkt gjort av dig att ta bort datorn. Han kommer ju märka det. Och det kan vara upptakten till samtal.

Usch så jobbigt för dig. Hoppas verkligen ni fixar detta.

Varm kram

• RiNan

Svår sits. I den åldern utforskar man ju sexualiteten en hel del men grejerna ha skrev om är ju faktiskt rätt sjuka så jag vet inte vad jag skulle säga. Dock var det hans innersta tankar så han lär ju känna sig väldigt kränkt och det faktum att du kastade datorn i golvet och att du snokat kan sabba er relation för alltid. Grejerna han skrev om behöver ju inte vara något han tänker på i den grad att han skulle vilja testa utöva dem men det kan ju också vara något som är fel med hans känsloliv så jag skulle nog kontakta kurator, bup, psykolog eller nåt. Folk som faktiskt utövar sådant har ju inte alltid gjort det, det börjar med en tanke. Kan ju hända att din son haft tankarna och att han bearbetade dem genom att skriva ner dem?

Ne du TS... jag vet inte. Men i vilket fall så är han din son. Han är din fina bebis och oavsett vad han gjort/kommer göra så är han samma fina barn som du älskat hela hans liv. Försök prata med någon och om sonen har en pappa som han har en relation med kanske han kan prata med honom och fråga? Det är nog lättare för honom att prata med en man än med sin mamma oavsett vad det handlar om. Min lillebror är 16år och han delar inte så mycket med vår mamma men däremot gör han det med mig eftersom han inte har nån vidare bra pappa. Mammor är svåra när man är 16

• Fleur de Tease

Jag kan inte annat än att hålla med Birgitta2. Hoppas att du fiiner nån bra lösning för din son.

• Anonym (Orolig!!!)

Tack för alla snabba vänliga svar. Jag ångrar nog att jag kastade datorn men det var en impuls. Ville inte och vågade inte fortsätta titta. Ville bara få bort allt hemskt. Ska nog ringa numret jag fick här i tråden nu bara jag kan sluta gråta och skaka.

Det var mycket hemskare saker än vad många kanske tror men jag klarar bara inte av att skriva det har nog redan börjat förtränga. Ja han är min fina underbara son men jag såg spåren efter ett monster i hans dator. Jag är chockerad och vet inte vad jag ska tro. 
    Hoppas innerligt på en förklaring att det är hackers eller något utomstående virus som skrivit sakerna i hans dator. Men jag tittade ju där för att han har blivit så konstig sista tiden. 
    Tack alla för stöd. Helst vill jag fly tillbaka i tiden tio år och bara krama mina barn.
    Vrida tillbaka klockan från allt det hemska.
  • Anonym (Apekatt)

Hoppas att allt ordnar sig. Jag vet vad du går igenom.

/O.U.

• Anonym (69)
    Anonym (Usch) skrev 2010-02-01 15:54:57 följande:
    Hoppas att han inte hade nåt viktigt i datorn... Hoppas att du hade riktigt starka misstankar om att nån var allvarligt fel och du hade försökt prata med honom INNAN du snokade i hans dator.  Samla ihop dig, ta reda på vad det egentligen handlar om (genom att prata med honom), döm honom inte och se till att han får hjälp! Visst är det vidrigt, men han är ju fortfarande ditt barn.  Min mamma läste min dagbok när jag var 17 och trots att jag är över 30 nu så har jag fortfarande inte kommit över det och jag har aldrig anförtrott henne nånting viktigt efter det.  Lägg krutet på att ta hand om honom, för han mår kanske inte så bra... Vet du säkert att det är han som har skrivit det förresten? Och är du säker på att kvinnan på bilden var död?
    så tänker jag med.
Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!