Kultist skrev 2010-02-02 16:20:56 följande:
Nu kan jag inte hålla tand för tunga längre. Jag blir så irriterad när folk hela tiden skriver om att "barn inte skall ha fri tillgång till internet" osv. Det här handlar inte om ett barn, utan om en tonåring, därtill en byxmyndig sådan. Att han ändrat sitt beteende är knappast en anledning till att rota omkring i hans dator med tanke på att alla tonåringar ändrar beteende och det är en del av utvecklingen. Jag förstår om han är arg och ledsen och besviken och förbannad och känner sig hatisk. De flesta tonåringar känner sig någon gång så gentemot sina föräldrar och han har ju mer än en god anledning eftersom hans privatliv har blivit kränkt. "Gud. Han skriver om att stympa kvinnor och ha sex med liken. Är han nekrofil ?" Som sagt, inte särskilt upprörande tema om han skriver låttexter eller underground-noveller med skräck och gore-inriktning. "Han hade en utskriven bild av en död kvinna som var full av fläckar som om han masturberat på den." Eller så hade han spillt någonting på den, inte sant?
TS har inte heller svarat på exakt hur hon kunde veta att det var en död kvinna. Det kan lika gärna ha varit en blundande gothare med excentrisk sminkning. Och alltså har inte
TS bara rotat i killens dator, utan även rotat omkring bland hans personliga saker. Lågt. Väldigt lågt. Och angående att han skrivit om klasskamraterna så kan det mycket väl hända att det är hans privata andningshål. Ett sätt att ge igen på folk som varit taskiga utan att egentligen skada dem. Visst, han kan säkert ha nytta av att prata med BUP, men bara om han går med på att gå dit själv... vilket han troligtvis inte kommer att göra. Att tvinga honom kommer dels göra att han inte kommer öppna sig för terapeften och dels försämra er relation ytterligare.
jag tror inte hon hade blivit så upprörd över en blundande gothare.
sen är det ju en förälders skyldighet att hålla sina "barn" på mattan tills dem blir 18.