• rlevitte

Hjälp! Min son är pervers!

Jag hoppas att ni (och även du, TS) inser eller kan komma att inse att det är en milsvid skillnad mellan att fantisera om (och därmed skriva om) en del råare sexuella upplevelser och att faktiskt leva dem?

Det finns de som fantiserar om något så (i sammanhanget) relativt oskyldigt som att strippa och onanera framför en webcam, men som backar när de börjar fundera på att faktiskt göra det.
    TS, att din son tittar på en del perversiteter nu, vad tror du det kommer att leda till?  Är det bättre att han inte får reda på något eller att han skärskådar det som finns och sedan göra ett eget val?  Litar du på att han faktiskt kan göra ett val som är sunt för just honom, är något han mår bra av?
    Jag kan förstå att det här är skrämmande om det inte är något du varit i närheten av eller tar avstånd ifrån...  men grabben är 16, han kommer att utveckla det han utvecklar.  Frågan är om han ska vara rädd och skamsen för det, speciellt inför sin mamma, eller ska kunna få känna sig bekväm med sig själv?
    Det står ju klart att det finns en del att fundera på.  Jag skulle inte bli förvånad om din son funderar en hel del, speciellt över sig själv.
    Mvh,
    Richard
  • rlevitte
    Anonym (fundersam) skrev 2010-02-02 01:39:10 följande:
    Tycker att detta är väldigt avvikande jag med. Tankarna förs till unga killar som faktiskt genomfört våldsdåd, skjutande på skolor ex.
    Som sagt tidigare, det är en stor skillnad mellan fantasier och utförande.
    Anonym (fundersam) skrev 2010-02-02 01:39:10 följande:
    Förstår inte varför flera killar här vill vifta bort detta som en struntsak direkt, de kan ju omöjligt veta hur den här killen varit förut.
    Självklart kan man inte veta hur den här killen har varit förut, men så är han också mitt i tonåren, en period i livet då man undersöker och förändras.  Själv blir jag mest lite brydd av den panik jag känner av i den här tråden.  Jag säger inte att man ska vifta bort detta, men att mata TS med diverse moralpanikartade uttalanden tycker jag inte heller är speciellt bra.  Det hjälper liksom ingen.
    Mvh,
    Richard
  • rlevitte
    Anonym (mamma) skrev 2010-02-02 11:28:16 följande:
    Grabben är bara 16 år och han mår inte bra, verkligen inte. I mina ögon är det väldigt tydligt att han behöver hjälp, och i förlängningen med det som ligger bakom och orsakar dessa våldsamma och groteska fantasier.
    Ahem, du har nog inte mer aning än jag hur grabben faktiskt mår.
    Det jag ser är att hans utforskning av det perversa mycket väl kan vara just det, utforskning bara för att veta, bara för att ha ett underlag att så småningom välja.
    Det kan också vara som du säger, att han inte mår så bra.  Men jag tycker då att det är en rätt stor skillnad mellan att säga att han KAN må illa och att hävda att det ÄR så.  Förstår du skillnaden?
    Mvh,
    Richard
  • rlevitte
    AnnaPuddel skrev 2010-02-02 12:42:36 följande:
    Nej han verkar ju ha en sadistisk ådra. vare sig att utför något eller inte så är det svårt för sadister att leva i samhället. Nått man måste göra åt.
    Jag undrar, varför är det svårt för sadister att leva i samhället enligt dig, och vad är det man måste göra åt det?
    Mvh,
    Richard
  • rlevitte
    Anonym (Orolig!!!) skrev 2010-02-02 14:59:03 följande:
    Jag försökte prata med min son men han ville inte lyssna. Han låste in sig i sitt rum och sparkade på väggarna. 
    Att han skulle reagera på något sätt är inte så konstigt.  Det du har hittat är kontroversiellt och allmänt skamfyllt.
    Sen undrar jag...  du säger att han inte vill lyssna, men då är också frågan, har du lyssnat på honom?
    Anonym (Orolig!!!) skrev 2010-02-02 14:59:03 följande:
    Jag är rädd att jag förstört allt. Önskar verkligen att jag aldrig tittat i hans äckliga dator.  Nu vet jag ingenting har jag gjort fel och kan jag reparera det. 
    En sån här händelse är tuff, för alla inblandade av olika anledningar.  Men förstört allt?  Det tror jag inte på.  Vad du och han har gjort fel är egentligen svårt att säga, men en bra början för att få reda på det (och att reparera) är att lyssna...  och här kommer den tuffa biten, jag tror att du får ta initiativet till att lyssna, för du är vuxen och han är mitt i tonåren med hormoner som kutar omkring lite kaotiskt.
    Mvh,
    Richard
  • rlevitte
    AnnaPuddel skrev 2010-02-02 13:05:31 följande:
    min pappa är sadist, min uppväxt var fruktansvärd, han låste in mig i huset flera dagar i sträck, fick inte gå ut, va vi ute så fick jag inte gå mer än 4 meter ifrån honom, då skrek han på mig. det va mycket örfilar. Plötsliga agressionsattacker för ingenting. Man vågade inte göra nånting i skräck för straff. Han har inga vänner, han kan inte behålla ett jobb. Han sätter upp en trevlig mask när han träffar människor föratt dem ska tycka om honom, men när dem inte är kvar så sitter han och berättar hur vidriga dessa människor är. speciellt kvinnor.
    Det där låter väldigt hemskt, det håller jag med om.  Men det du pratar om är övergrepp av olika slag.
    Mvh,
    Richard
  • rlevitte
    AnnaPuddel skrev 2010-02-02 16:38:16 följande:
    vet du vad en sadist är ens en gång?
    Finns det bara ett svar?
    Generellt är väl en sadist någon som gillar/tänder på sadism, som utförande eller på annat vis (titta på?).  I sexuella sammanhang (som vi ju ändå verkar prata om här) lutar jag mig mot de beskrivningar jag känner till, såsom en.wikipedia.org/wiki/Sadomasochism
    Du har råkat ut för grova övergrepp, vilket är förjävla hemskt.  Om din pappa gillade/tände på det han gjorde framgår inte av det du skriver, så det är egentligen lite svårt att veta om det handlar om sadism (i betydelsen att man faktiskt gillar/tänder på det) eller något annat.
    Mvh,
    Richard
  • rlevitte
    AnnaPuddel skrev 2010-02-02 17:22:40 följande:
    nu pratar jag faktiskt med någon. hade du följt allt jag skrivit i tråden så hade du inte kommenterat det jag skrev.
    Fast påpekandet är ändå korrekt, ditt samtal med mig har blivit alltmer OT i den här tråden, det hör liksom inte till trådens syfte.  Om du vill fortsätta prata bör du nog ta det privat med mig eller starta en annan tråd om det.
    Mvh,
    Richard
  • rlevitte
    AnnaPuddel skrev 2010-02-02 17:33:55 följande:
    wow du vill ju bara säga emot och grejjer. det va ju du som undrade tob med. Det kan va så att han har sadistiska drag, och såna människor har svårt att fungera i samhället..som jag sa innan.
    Det är korrekt att jag undrade, men det drog iväg i vår egen lilla minitråd.  Det var inte för att säga emot, utan för att jag tycker att det är obehagligt att stjäla en större tråd på det viset.
    Vad gäller sadistiska drag så kan det uttryckas på olika vis.  Du har varit med om uttrycket övergrepp, det jag läser på den wikipedia-sidan jag pekade på handlar om sadism med "offrets" medgivande, vilket jag ser som en annan sak, där finns det en ömsesidig överenskommelse, och kan man hantera det på det viset ser jag inte det som ett problem eller att det då blir svårt för de som gör på det viset att fungera i samhället.  Förstår du?
    Mvh,
    Richard
  • rlevitte

Att respektera och tycka om är två olika saker.  TS måste inte tycka om det intresset, det håller jag med om.  Däremot tycker jag att man som förälder mycket väl kan respektera att ens barn är en egen person med egen smak och egna intressen, och därför trampa med viss försiktighet ändå.

Att man oroar sig för ens barns välbefinnande är inte konstigt, inte alls, men även det kan uttryckas på ett respektfullt vis.
    Mvh,
    Richard ( hur tror ni barn lär sig respektera andra?  Jag tror starkt på att de lär sig det genom att själva bli visade respekt )
  • rlevitte
    RiNan skrev 2010-02-11 10:10:51 följande:
    Nej det är klart att vi inte har sett texten men här diskuteras ju det som står i ts och där står det att hon hittade texter där han beskrev... Sen kan det gott och väl vara ett missförstånd men vi kan ju bara veta utifrån den text som trådstartaren delar med sig av.
    Det finns en hel del inlägg som uttrycker sig riktigt tvärsäkert om vad sonen vill, när vi egentligen bara har TS upplevelse/intryck att gå efter.  Att behandla en upplevelse eller ett intryck som något som säger den absoluta sanningen hjälper ingen, vare sig TS eller hennes son.
    Mvh,
    Richard
Svar på tråden Hjälp! Min son är pervers!