• Knottis

Brio Go?

Funderar på att köpa en Brio Go barnvagn. Var först inne på en Brio Happy, men efter ett test i helgen så insåg vi att det blir helt fullt i bakluckan på bilen med en Brio Happy.

Vill egentligen ha en vagn med fyra stora hjul, då det finns en del grusvägar där vi bor. Ni som har Brio Go, hur funkar den på snö och grus? Har en lång sambo, 1,91 cm, är det ok med Brio Go?

• Svar på tråden Brio Go?
  • Kanskedinsyrra

Brio go kan du ju ställa handtaget på på olika sätt, åk å prova med din sambo, det borde funka tycker jag. I snö... alltså, är det plogat så funkar den bra. Är det däremot snö å köra i rakt på så är det ju säkert svårt med vilken vagn som... I grus (uppfarter) brukar vi köra på bakdäcken. Men på en vanlig grusväg är det ju inga problem. vi har aldrig låst framdäcken på vår men vi bor ju i stan å kör ju mest på assfalt.
    Den rä himla bra iom att den är smidig och lättkörd. Vi har använt babybilstolen som sittdel jättemycket vilket andra föräldrar inte kunnat göra å varit lite avis på... ;) Jag rekomenderar den!

• Pyttismamman

Är det släta grusvägar eller är de ojämna? 
    Happyn har ju jättebra fjädring som gör att körningen blir mjuk både för barn och den som kör.  Jag vet dock inte hur fjädringen är på en Brio Go, kanske är den också  väldigt bra?
    Mitt tips är att titta ordentligt på hur fjädringen är innan ni bestämmer er!

• Kanskedinsyrra

Det är bra "gung" i go :)

• Knottis

Det är ganska jämna grusvägar. Finns även en del fina breda skogsstigar som jag kommer att använda. Är rädd att det kommer att bli trögkört med en Brio Go.

Men vi kan heller inte ha en vagn som tar upp hela bakluckan på bilen.
    Har alla fullt i bakluckan? Måste man ha största kombin för att få med sig en vagn med fyra stora hjul och en eller ett par väskor?

• Pyttismamman

Det är svårt att få plats i bilen med en stor vagn :(
    Happyn har hjul som är lätta att plocka av och då tar den ju mindre plats,  jag har dock inte gjort det någon gång så jag vet inte hur mycket plats man sparar på det.

Du har inte möjlighet att  åka till en affär och be att få testa att  packa in vagnen i bilen både med och utan hjul?

• Knottis

Vi har testat med hjul, inte utan. Verkar krångligt att behöva ta av hjulen för att få plats. De ska ju på igen när man kommer fram...

Usch vad svårt det var med vagn, trodde inte att det skulle vara så krångligt att bestämma sig.

• Junilängtan

Åh, va bra med denna tråd då vi också funderar på att köpa en Brio Go!
    Undrar om någon känner till att framhjulen skulle vara tröga eller låsa sig ibland? Undrar också om ni tycker att den känns stor och klumpig att få plats med ex på buss, bil osv. 

Jag provkörde den i affären och tycker att den ha bra gung och sköna handtag. Det som är bra är ju att barnet kan sitta mot dig och att liggdelen kommer upp högt så att man slipper att böja sig. Man kan tydligen inte ta av och tvätta tyget så jag skulle inte välja ett för ljust tyg..

• Kanskedinsyrra

Vi har haft lite problem med att ett framhjul låst sig, men det har bara hänt några gånger å vi ska smörja det då ska det sluta sägs det. Det har hänt när vi kört i puls-snö... så det kanske skulle gjort det på andra vagnar också....

Hur lätt som helst å få in i bilen vi har en combi dock. Buss har jag ej åkt.

• Junilängtan
    Kanskedinsyrra skrev 2010-02-03 22:17:02 följande:
    Vi har haft lite problem med att ett framhjul låst sig, men det har bara hänt några gånger å vi ska smörja det då ska det sluta sägs det. Det har hänt när vi kört i puls-snö... så det kanske skulle gjort det på andra vagnar också....Hur lätt som helst å få in i bilen vi har en combi dock. Buss har jag ej åkt.
    Ja, alla vagnar behöver nog smörjas lite då och då.. Va bra att höra att ni inte upplever den som klumpig! Har du kört den i skogen?
  • Kanskedinsyrra
    Junilängtan skrev 2010-02-04 15:45:40 följande:
    Ja, alla vagnar behöver nog smörjas lite då och då.. Va bra att höra att ni inte upplever den som klumpig! Har du kört den i skogen?
    Nae... inte i skogen... men vi har kört den på någon skogsväg å grus å så... det är ju ingen terrängbil ;) Vi har aldrig låst däcken fram å det ska man nog göra om man ska köra på knaggliga vägar, men det har gått bra iaf... Alltså man blir ju rätt mycket starkare i armarna när man kånkar runt på en bäbbe hela dagarna så det som kanske innan kändes tungt gör liksom itne det längre. Exempelvis safe-delen som man tyckte var såååå tung innan hon föddes... ja nu med en 8 månaders i den så är den ju tung, men å flytta den utan henne i är som å lyfta en fjäder! ha ha!
Svar på tråden Brio Go?