• Knottis

Brio Go?

Funderar på att köpa en Brio Go barnvagn. Var först inne på en Brio Happy, men efter ett test i helgen så insåg vi att det blir helt fullt i bakluckan på bilen med en Brio Happy.

Vill egentligen ha en vagn med fyra stora hjul, då det finns en del grusvägar där vi bor. Ni som har Brio Go, hur funkar den på snö och grus? Har en lång sambo, 1,91 cm, är det ok med Brio Go?

• Svar på tråden Brio Go?
  • Knottis

Det är ganska jämna grusvägar. Finns även en del fina breda skogsstigar som jag kommer att använda. Är rädd att det kommer att bli trögkört med en Brio Go.

Men vi kan heller inte ha en vagn som tar upp hela bakluckan på bilen.
    Har alla fullt i bakluckan? Måste man ha största kombin för att få med sig en vagn med fyra stora hjul och en eller ett par väskor?

• Knottis

Vi har testat med hjul, inte utan. Verkar krångligt att behöva ta av hjulen för att få plats. De ska ju på igen när man kommer fram...

Usch vad svårt det var med vagn, trodde inte att det skulle vara så krångligt att bestämma sig.

• Knottis
    Kanskedinsyrra skrev 2010-02-04 15:54:27 följande:
    Nae... inte i skogen... men vi har kört den på någon skogsväg å grus å så... det är ju ingen terrängbil ;) Vi har aldrig låst däcken fram å det ska man nog göra om man ska köra på knaggliga vägar, men det har gått bra iaf... Alltså man blir ju rätt mycket starkare i armarna när man kånkar runt på en bäbbe hela dagarna så det som kanske innan kändes tungt gör liksom itne det längre. Exempelvis safe-delen som man tyckte var såååå tung innan hon föddes... ja nu med en 8 månaders i den så är den ju tung, men å flytta den utan henne i är som å lyfta en fjäder! ha ha!
    Har nu även hittat Mutsy Urban Rider. Någon som testat den? Hittar inte någonstans man kan beställa den, någon som kan tipsa?
    Undrar också vad den kostar.

Min största fundering med Brio Go är just nu kring grusvägar och fina skogsstigar. Snö och slask har ju de flesta problem med.
  • Knottis

Det blev en Brio Go tillslut! Är mycket nöjd med den. Fast är fortfarande trångt i bilen. Men det blir bättre snart när vi kan byta till sittdelen.

Har också använt den som säng under sommaren, men mot slutet så var det lite trångt för lille killen.

Tack för tipset om hjulen som låser sig, det ska jag kolla med affären! Bra att smörja och göra rent, blev betydligt lättare att köra efter en rejäl rengöring.

Fick också mitt babyskydd med på köpet. Landade på 10 500 kr, men då köpte vi allt. Myggnät, hjulskydd, skötväska osv. Testa att ställa två butiker mot varandra, den ena kunde ge 1 000 kr i rabatt och den andra ca 1 500 kr (babyskyddet).

Svar på tråden Brio Go?