• Knottis

Brio Go?

Funderar på att köpa en Brio Go barnvagn. Var först inne på en Brio Happy, men efter ett test i helgen så insåg vi att det blir helt fullt i bakluckan på bilen med en Brio Happy.

Vill egentligen ha en vagn med fyra stora hjul, då det finns en del grusvägar där vi bor. Ni som har Brio Go, hur funkar den på snö och grus? Har en lång sambo, 1,91 cm, är det ok med Brio Go?

• Svar på tråden Brio Go?
  • Knottis
    Kanskedinsyrra skrev 2010-02-04 15:54:27 följande:
    Nae... inte i skogen... men vi har kört den på någon skogsväg å grus å så... det är ju ingen terrängbil ;) Vi har aldrig låst däcken fram å det ska man nog göra om man ska köra på knaggliga vägar, men det har gått bra iaf... Alltså man blir ju rätt mycket starkare i armarna när man kånkar runt på en bäbbe hela dagarna så det som kanske innan kändes tungt gör liksom itne det längre. Exempelvis safe-delen som man tyckte var såååå tung innan hon föddes... ja nu med en 8 månaders i den så är den ju tung, men å flytta den utan henne i är som å lyfta en fjäder! ha ha!
    Har nu även hittat Mutsy Urban Rider. Någon som testat den? Hittar inte någonstans man kan beställa den, någon som kan tipsa?
    Undrar också vad den kostar.

Min största fundering med Brio Go är just nu kring grusvägar och fina skogsstigar. Snö och slask har ju de flesta problem med.
  • Scillan

Här är någon med samma smak i vagnar som jag ser jag.. {#lang_emotions_smile}

Just nu är jag också inne på en Brio Go, fastän jag var helt säker på att jag skulle ha en Mutsy 4-rider för inte så länge sedan. Tycker mutsys design är suverän. Dock är den för tung för min smak. Vikterna som finns på hemsidan är bara chassit, hela vagnen väger ca 16 kilo. Där vinner Brio Go för mig. Även om mutsyn är snyggare... Har flera webbsidor som säljer på min dator hemma. Kan lägga upp några länkar senare när jag inte jobbar. 

• Kanskedinsyrra
    Scillan skrev 2010-02-05 14:07:06 följande:
    Här är någon med samma smak i vagnar som jag ser jag.. Just nu är jag också inne på en Brio Go, fastän jag var helt säker på att jag skulle ha en Mutsy 4-rider för inte så länge sedan. Tycker mutsys design är suverän. Dock är den för tung för min smak. Vikterna som finns på hemsidan är bara chassit, hela vagnen väger ca 16 kilo. Där vinner Brio Go för mig. Även om mutsyn är snyggare... Har flera webbsidor som säljer på min dator hemma. Kan lägga upp några länkar senare när jag inte jobbar. 
    Just vikten var en av anledningarna till varför vi köpte vår. Jag har lite "problem" med å lyfta tungt å därför så var en 16 kilos kolos inget för oss!

Vi har använt liggdelen mycket som extra säng också när vi varit bortresta. har funkat jättelänge, men nu har vi köpt en resesäng på rea för 300 :)
  • inteän
    Junilängtan skrev 2010-02-03 09:45:06 följande:
    Åh, va bra med denna tråd då vi också funderar på att köpa en Brio Go! Undrar om någon känner till att framhjulen skulle vara tröga eller låsa sig ibland? Undrar också om ni tycker att den känns stor och klumpig att få plats med ex på buss, bil osv.  Jag provkörde den i affären och tycker att den ha bra gung och sköna handtag. Det som är bra är ju att barnet kan sitta mot dig och att liggdelen kommer upp högt så att man slipper att böja sig. Man kan tydligen inte ta av och tvätta tyget så jag skulle inte välja ett för ljust tyg..
    Jag har en Brio Go som jag har använt sedan i juni förra året och JA, jag har haft problem med att framhjulen låser sig. Vi reklamerade det dock till affären och de har bytt en detalj för en dryg månad sedan, och sedan dess har det inte varit några problem alls, trots all snömodd.

Det är ett känt problem på tidiga Brio Go, men om man reklamerar felet så byter de en detalj!
  • Junilängtan

Inteän: Bra tips, då vet vi att vi kan byta ut om vi får detta problem. Kanske årets modell redan är åtgärdad, om de nu haft detta problem ofta! Har du tyckt att vagnen tar stor plats?

• inteän

Jag skulle tippa på att årets modell är åtgärdad, ja, för de nya hjulen vi har har en liten annan design än de gamla :)

Jag tycker inte vagnen tar stor plats, nej. Den är supersmidig, lätt att fälla ihop. Tar visserligen en del plats i bilen med liggdelen (sittdelen går att fälla utan att ta av), men... tja, inte större än vad jag räknat med.

Här är en annan tråd om Brio Go där jag skrivit lite mer om mina synpunkter, pos o neg:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49913242.html

Lycka till!

• majoba
    Knottis skrev 2010-02-04 21:29:41 följande:
    Har nu även hittat Mutsy Urban Rider. Någon som testat den? Hittar inte någonstans man kan beställa den, någon som kan tipsa? Undrar också vad den kostar. Min största fundering med Brio Go är just nu kring grusvägar och fina skogsstigar. Snö och slask har ju de flesta problem med.
    Babyproffsen i Kungsbacka, utanför Göteborg, säljer den men vet inte om de skickar:

www.babyproffsen.se/kungsbacka
  • Hormonella

Här några Brio Go-trådar med ris och ros och inköpstips. Har själv en tjusig Brio Go som väntar på att någon ska komma ut och ta den i bruk, så jag kan inte ge något omdöme själv kring hur den funkar utomhus! Däremot var den lätt att sätta ihop, det är enkelt att byta mellan sitt- och liggdel och babyskydd, och den tar inte jättemycket plats heller.

www.familjeliv.se/Forum-2-11/m46620277.html

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m47150873.html

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m47945241.html

• Junilängtan

Åh va bra med de gamla trådarna! Fick ju svar på det mesta!!
    Vi har nu bestämt oss att köpa en Brio GO! En med svart chassi och brun ligg/sittdel. Kollade runt i Gbg och billigast är den nog på Nids for kids, 10 000kr för chassi,ligg och sittdel samt babyskyddet. (De skulle bjuda på basen till babyskyddet!) Tja, det är ju inte billigt men tror att man skulle störa sig på vagnen om man köpte en billigare variant. Man ska ju ändå gå och dra på den där i ett år och sedan kanske med nästa barn! 
    Min pappa sa att man kunde beställa en vagn nu och om ngt tråkigt hände så att man inte behöver en vagn (usch, hemska tanke!!) så fick man pengarna tillbaka... ska kolla upp detta!  

• Knottis

Det blev en Brio Go tillslut! Är mycket nöjd med den. Fast är fortfarande trångt i bilen. Men det blir bättre snart när vi kan byta till sittdelen.

Har också använt den som säng under sommaren, men mot slutet så var det lite trångt för lille killen.

Tack för tipset om hjulen som låser sig, det ska jag kolla med affären! Bra att smörja och göra rent, blev betydligt lättare att köra efter en rejäl rengöring.

Fick också mitt babyskydd med på köpet. Landade på 10 500 kr, men då köpte vi allt. Myggnät, hjulskydd, skötväska osv. Testa att ställa två butiker mot varandra, den ena kunde ge 1 000 kr i rabatt och den andra ca 1 500 kr (babyskyddet).

• mammatillnils

Kul att höra att ni verkar nöjda med vagnen, vi har precis beställt en brio Go åt våran bebis som kommer i januari :) Känns som ett bra köp!

• GashH

funderar på att köpa den...
    finns en begagnad för 4500, köpt augusti 2010
    ska man slå till??

• mammatillnils
    GashH skrev 2011-02-15 20:11:24 följande:
    funderar på att köpa den...
    finns en begagnad för 4500, köpt augusti 2010
    ska man slå till??
    Vi har nu kört våran vagn sen 25 dec då våran son kom, är supernöjd! Så skönt att köra, kommer bra fram trots massor med snö. Superlätt att fälla ihop!
  • Kanskedinsyrra

vi har haft vår vagn nu sedan juni 09 och därmed provat alla delar. Vi tycker i stort den varit bra. Några saker har inte funkat eller gått sönder men Brio har varit bra å bytt ut grejer åt oss så garantin har funkat också vilket kan vara bra å veta. Har hört andra som också haft problem men fått himla bra stöd från Brio.
    regnskydden har itne varit så kul, men hallå, försök sy ett själv... ;)
    liggdelen hade vi inte så länge mest som säng vid resor eller i andra rum än spjälsängen.
    babyskyddet hade vi jättemycket. vi hade ingen insatsdel tycker inte helelr det hade behövts. smidigt å kunna flytta runt den å dessutom hade man alltid koll på att stolen stod bra eftersom man satte dit den varje gång... Å köra skyddet på chasitt var ju så himla bra då vår dotter ville titta sig omkring tidigt.
    gissar vi itne får så mycket för dne när vi väl säljer, vi är väl i första generationen säljare så det kan ju dock dra upp priset.... känner ignet behov av någon ny vagn än, dock en paraplyvagn att resa me dtill sommaren.
    några frågor så hojta till!

• lilla V
    Junilängtan skrev 2010-02-12 10:50:23 följande:
    Åh va bra med de gamla trådarna! Fick ju svar på det mesta!!
    Vi har nu bestämt oss att köpa en Brio GO! En med svart chassi och brun ligg/sittdel. Kollade runt i Gbg och billigast är den nog på Nids for kids, 10 000kr för chassi,ligg och sittdel samt babyskyddet. (De skulle bjuda på basen till babyskyddet!) Tja, det är ju inte billigt men tror att man skulle störa sig på vagnen om man köpte en billigare variant. Man ska ju ändå gå och dra på den där i ett år och sedan kanske med nästa barn! 
    Min pappa sa att man kunde beställa en vagn nu och om ngt tråkigt hände så att man inte behöver en vagn (usch, hemska tanke!!) så fick man pengarna tillbaka... ska kolla upp detta!  
    Har ni redan köpt den?
    Vi köpte vår på Beginners i Trollhättan och betalade 6300 kr. (Helt ny, med garanti, väldigt hjälsam personal)
    Med det fick vi med Chassi, babyskydd+bas, liggdel, sittdel, hjulskydd och regnskydd.
    Tänkte bara att det vore synd om ni redan lagt ut ca 10000 på den. Vi bor i Borås och det var klart värt att åka till Trollhättan för vagnen. Här är den också så dyr.
    ♥ Juli 2011 ♥
  • lilla V

Vad trög jag ärSkrattande Såg inte att inlägget var från 2010.
    Antar att den redan är inköpt då. Men det kan ju vara ett tips till er andra dåGlad

♥ Juli 2011 ♥
Svar på tråden Brio Go?