Inlägg från: Junilängtan |Visa alla inlägg
  • Junilängtan

Brio Go?

Åh, va bra med denna tråd då vi också funderar på att köpa en Brio Go!
    Undrar om någon känner till att framhjulen skulle vara tröga eller låsa sig ibland? Undrar också om ni tycker att den känns stor och klumpig att få plats med ex på buss, bil osv. 

Jag provkörde den i affären och tycker att den ha bra gung och sköna handtag. Det som är bra är ju att barnet kan sitta mot dig och att liggdelen kommer upp högt så att man slipper att böja sig. Man kan tydligen inte ta av och tvätta tyget så jag skulle inte välja ett för ljust tyg..

• Junilängtan
    Kanskedinsyrra skrev 2010-02-03 22:17:02 följande:
    Vi har haft lite problem med att ett framhjul låst sig, men det har bara hänt några gånger å vi ska smörja det då ska det sluta sägs det. Det har hänt när vi kört i puls-snö... så det kanske skulle gjort det på andra vagnar också....Hur lätt som helst å få in i bilen vi har en combi dock. Buss har jag ej åkt.
    Ja, alla vagnar behöver nog smörjas lite då och då.. Va bra att höra att ni inte upplever den som klumpig! Har du kört den i skogen?
  • Junilängtan

Inteän: Bra tips, då vet vi att vi kan byta ut om vi får detta problem. Kanske årets modell redan är åtgärdad, om de nu haft detta problem ofta! Har du tyckt att vagnen tar stor plats?

• Junilängtan

Åh va bra med de gamla trådarna! Fick ju svar på det mesta!!
    Vi har nu bestämt oss att köpa en Brio GO! En med svart chassi och brun ligg/sittdel. Kollade runt i Gbg och billigast är den nog på Nids for kids, 10 000kr för chassi,ligg och sittdel samt babyskyddet. (De skulle bjuda på basen till babyskyddet!) Tja, det är ju inte billigt men tror att man skulle störa sig på vagnen om man köpte en billigare variant. Man ska ju ändå gå och dra på den där i ett år och sedan kanske med nästa barn! 
    Min pappa sa att man kunde beställa en vagn nu och om ngt tråkigt hände så att man inte behöver en vagn (usch, hemska tanke!!) så fick man pengarna tillbaka... ska kolla upp detta!  

Svar på tråden Brio Go?