Inlägg från: Kanskedinsyrra |Visa alla inlägg
  • Kanskedinsyrra

Brio Go?

Brio go kan du ju ställa handtaget på på olika sätt, åk å prova med din sambo, det borde funka tycker jag. I snö... alltså, är det plogat så funkar den bra. Är det däremot snö å köra i rakt på så är det ju säkert svårt med vilken vagn som... I grus (uppfarter) brukar vi köra på bakdäcken. Men på en vanlig grusväg är det ju inga problem. vi har aldrig låst framdäcken på vår men vi bor ju i stan å kör ju mest på assfalt.
    Den rä himla bra iom att den är smidig och lättkörd. Vi har använt babybilstolen som sittdel jättemycket vilket andra föräldrar inte kunnat göra å varit lite avis på... ;) Jag rekomenderar den!

• Kanskedinsyrra

Det är bra "gung" i go :)

• Kanskedinsyrra

Vi har haft lite problem med att ett framhjul låst sig, men det har bara hänt några gånger å vi ska smörja det då ska det sluta sägs det. Det har hänt när vi kört i puls-snö... så det kanske skulle gjort det på andra vagnar också....

Hur lätt som helst å få in i bilen vi har en combi dock. Buss har jag ej åkt.

• Kanskedinsyrra
    Junilängtan skrev 2010-02-04 15:45:40 följande:
    Ja, alla vagnar behöver nog smörjas lite då och då.. Va bra att höra att ni inte upplever den som klumpig! Har du kört den i skogen?
    Nae... inte i skogen... men vi har kört den på någon skogsväg å grus å så... det är ju ingen terrängbil ;) Vi har aldrig låst däcken fram å det ska man nog göra om man ska köra på knaggliga vägar, men det har gått bra iaf... Alltså man blir ju rätt mycket starkare i armarna när man kånkar runt på en bäbbe hela dagarna så det som kanske innan kändes tungt gör liksom itne det längre. Exempelvis safe-delen som man tyckte var såååå tung innan hon föddes... ja nu med en 8 månaders i den så är den ju tung, men å flytta den utan henne i är som å lyfta en fjäder! ha ha!
  • Kanskedinsyrra
    Scillan skrev 2010-02-05 14:07:06 följande:
    Här är någon med samma smak i vagnar som jag ser jag.. Just nu är jag också inne på en Brio Go, fastän jag var helt säker på att jag skulle ha en Mutsy 4-rider för inte så länge sedan. Tycker mutsys design är suverän. Dock är den för tung för min smak. Vikterna som finns på hemsidan är bara chassit, hela vagnen väger ca 16 kilo. Där vinner Brio Go för mig. Även om mutsyn är snyggare... Har flera webbsidor som säljer på min dator hemma. Kan lägga upp några länkar senare när jag inte jobbar. 
    Just vikten var en av anledningarna till varför vi köpte vår. Jag har lite "problem" med å lyfta tungt å därför så var en 16 kilos kolos inget för oss!

Vi har använt liggdelen mycket som extra säng också när vi varit bortresta. har funkat jättelänge, men nu har vi köpt en resesäng på rea för 300 :)
  • Kanskedinsyrra

vi har haft vår vagn nu sedan juni 09 och därmed provat alla delar. Vi tycker i stort den varit bra. Några saker har inte funkat eller gått sönder men Brio har varit bra å bytt ut grejer åt oss så garantin har funkat också vilket kan vara bra å veta. Har hört andra som också haft problem men fått himla bra stöd från Brio.
    regnskydden har itne varit så kul, men hallå, försök sy ett själv... ;)
    liggdelen hade vi inte så länge mest som säng vid resor eller i andra rum än spjälsängen.
    babyskyddet hade vi jättemycket. vi hade ingen insatsdel tycker inte helelr det hade behövts. smidigt å kunna flytta runt den å dessutom hade man alltid koll på att stolen stod bra eftersom man satte dit den varje gång... Å köra skyddet på chasitt var ju så himla bra då vår dotter ville titta sig omkring tidigt.
    gissar vi itne får så mycket för dne när vi väl säljer, vi är väl i första generationen säljare så det kan ju dock dra upp priset.... känner ignet behov av någon ny vagn än, dock en paraplyvagn att resa me dtill sommaren.
    några frågor så hojta till!

Svar på tråden Brio Go?