• Myslinda

    Nya vänner i Alingsås!

    Nya vänner i Alingsås!


    En tråd för oss som vill ha nya vänner i Alingsås.
    Med barn eller utan barn - alla är välkomna, nya som gamla!
    Helt enkelt en tråd för oss som faktiskt vill ses och hitta på saker, inte bara prata på nätet.
    Fika, middagar, shopping, promenader - vad än man känner för.

    VÄLKOMNA!
  • Svar på tråden Nya vänner i Alingsås!
  • zataro

    Ja, det är ingen succé direkt. Än så länge har det bara gått en vecka i och för sig, men antar att det kommer bli rätt segt i längden. Vi letar väl främst efter en 3:a eller 4:a, men med tanke på hur svårt det verkar vara att få till det med bostad så är jag ganska öppen för förslag. Det enda är att jag inte vågar ge mig på ett andrahandskontrakt. Känns lite läskigt att ge upp ett förstahandskontrakt när man har en liten att rå om också. Maxhyran ligger väl på 7.500 eller något sånt.
    Vad bra att du trivs på Brogården. Det verkar som att Alingsåshem har en hel del lägenheter i det området och jag försöker bearbeta dem så att vi ska få förtur i kön. Det har inte gått så bra hittills Förvånad...

  • TriBelle
    zataro skrev 2011-01-12 19:30:26 följande:
    Ja, det är ingen succé direkt. Än så länge har det bara gått en vecka i och för sig, men antar att det kommer bli rätt segt i längden. Vi letar väl främst efter en 3:a eller 4:a, men med tanke på hur svårt det verkar vara att få till det med bostad så är jag ganska öppen för förslag. Det enda är att jag inte vågar ge mig på ett andrahandskontrakt. Känns lite läskigt att ge upp ett förstahandskontrakt när man har en liten att rå om också. Maxhyran ligger väl på 7.500 eller något sånt.
    Vad bra att du trivs på Brogården. Det verkar som att Alingsåshem har en hel del lägenheter i det området och jag försöker bearbeta dem så att vi ska få förtur i kön. Det har inte gått så bra hittills Förvånad...
    Nä det e omöjligt!
    Men försök att satsa på brogården så småningom iaf. bästa förskolan i stan.
    Men jag tänkte bara tipsa om balder!
    Dom har lägenheter i bolltorp bland annnat,.
    dock är dom inte stor. och kostar lite mycke. men det går ju att flytta därifrån.
    En trea för 7000 för ca 70 kvadrat.
    Kan ta fram telefon nummer om du tycker att det lockar något.
    För jag kan ju säga att det krävs minst 900-1200 poäng hos alingsåshemm för att få en 4a. eller större trea.
  • zataro

    Ja, det var ett bra tips. Du får jättegärna skriva ner numret om du har det.
    Brukar ni träffas något i den här gruppen eller?

  • Sanda

    När vi flyttade hit hade vi oxå problem men vi letade på privata hyresbolag och kunde tänka oss hyra upp till 10000 och då fick vi kanske 5 alternativ. Vi bor på kvarnberget nu, det fick vi genom boplats.se
    Vi fick dock vårt dagis på brogården oxå för det var fullt i området men säger som tribelle -bästa förskolan helt klart!! Superbra kör hellre lite längre för att de ska få gå kvar.

  • zataro

    Ja, vi försöker med privata hyresbolag också, men vi är nog inte direkt ensamma om att söka hos dem heller, tyvärr. Men, men, det löser sig säkert till sist, det brukar det göra. Jag var och tittade på en privat 3:a igår faktiskt och den var jättefin. Får besked under helgen, så nu håller vi tummarna hårt, hårt, hårt . Har bokat in mig på möte med banken också, men jag antar att vi inte är helt populära där heller, eftersom vi inte har fast jobb ännu. Blää, vi är inte populära någonstans. Det är ett tufft liv, helt klartFlört.

    Vad skoj att höra att ni båda är jättenöjda med er förskola. Vad är det som är så bra med den? Det är ju ett tag kvar innan min lille knodd ska börja dagis, men jag får väl börja undersöka dagisalternativen snart ändå. Tiden går fort och köer finns det säkert gott om. Även där.

  • zataro

    TriBelle: Jag fick tag på numret till Balder. Men tack för tipset.

  • Sanda

    Zataro: förskolan är nästan helt ny för den brann ner för några år sedan så allt är nytt och fräscht. De gjorde förskolan ljudisolerad så ljudnivån är lägre. Pedagogerna är i stort utbildade allihop, jag läser själv till pedagog så jag vet vad en bra pedagog är och alla lever upp till mina "krav" lagom stora grupper och jättefin utegård!

    Ja ställ dig snabbt! Vi stod 5 månader i förväg och fick inte nåt av våra fem val.

  • zataro

    Okej, ska bara se till att faktiskt flytta till kommunen först så ska jag skriva upp oss i kön. Vad för slags pedagog läser du till? Jag gör det också nämligen. Är färdig gymnasielärare om två år. Hoppas jag .

  • Sanda

    Till förskolepedagog 0-6 år men jag läser i Trollhättan. Ska på examensfest ikväll till min bästa vän som blev färdig gymnasielärare igår själv har jag ett år kvar!

  • zataro

    Vad roligt, de åldrarna är ju väldigt skoj att jobba med. Är du nöjd med utbildningen i Trollhättan?

Svar på tråden Nya vänner i Alingsås!