• Myslinda

Nya vänner i Alingsås!

Nya vänner i Alingsås!

En tråd för oss som vill ha nya vänner i Alingsås.
    Med barn eller utan barn - alla är välkomna, nya som gamla!
    Helt enkelt en tråd för oss som faktiskt vill ses och hitta på saker, inte bara prata på nätet.
    Fika, middagar, shopping, promenader - vad än man känner för.

VÄLKOMNA!
  • Svar på tråden Nya vänner i Alingsås!
  • Sanda

Ja det är jag det är en mysig högskola, väldigt personlig, sen finns det ju rötägg här med såklart men i stora hela så. Går du i Gbg?

• zataro

Ja, jag läser fristående kurser nu i Göteborg och så ska jag söka in till korta lärarprogrammet till hösten. Men beroende på om jag kan plugga dagtid eller om jag måste läsa per distans så blir det väl antagligen i Göteborg eller Malmö. Det beror sig lite på hur min man kommer att jobba alt. vara pappaledig i höst. Har märkt att det inte är helt lätt att kombinera plugg med bebis ...

• sister82

Hej! Vi har funderingar på att flytta till alingsås. Vi bor nu i Göteborg! Kan inte ngn berätta hur ni tycker det är att bo där ? :) Känner ingen där tyvärr...

• Sanda

Jag flyttade hit i juni och älskar det, vill aldrig flytta härifrån

• Sanda

Lagom stor stad. Man kan ta cykeln precis vart man än ska. Mysiga cafe'er och mysiga affärer.alla affärer man behöver finns. Härliga park och strövområden. Bra badställen och mycket och bra aktiviteter för alla! Organiserad och välstrukturerad kommun när det gäller tex barn och ungdom. Vården fungerar som den ska för att inte tala om hur lätt det är att ta sig till Göteborg, ja du ser massa bra

• kermitzen

flyttade hit i oktober 2009
    och har haft hemlängtan en gång sedan dess åkte hem i ca: 2 veckor (hem= jönköping)
    och nej tack jag tänker aldrig flytta från alingsås,
    trivs för bra.

de jag tycke rär positivt med alingsås är att de är nära till allt.
    bra förbindelser med tåg/bussar
    finns mycke för barn här lekplatser öppnaförskolor med mera.

• sister82

Igår var vi i alingsås och tittade... Känns som en mysig stad. Och nära till gbg om man vill dit. Jag ska ju fortsätta jobba i gbg. Är det ngn som pendlar?

• Sanda

Jag pendlar men till Trollhättan, pendla till Göteborg är inga problem

Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
Svar på tråden Nya vänner i Alingsås!