• Ninawikizz

    väntar ni tvillingar? :)

    jag var på ultraljud idag och det är tvillingar!! jag är i v.14-15 men ska på ett till UL om en månad och se då :)
    Jag vet typ ingenting om tvillingar, graviditeten osv.
    Vill gärna ha kontakt med andra som väntar tvillingar: :)

  • Svar på tråden väntar ni tvillingar? :)
  • Blöjan

    GRATTIS!!!
    Det är helt underbart att vänta tvillingar.
    Du är verkligen lyckligt lottad.

    Kram på dig...

  • Lallalo

    Hej hej

    Vi väntar också tvillingar, är i vecka 14+3.  Första barnen för oss så jag kan inget heller så jag kan inte tillföra något än {#lang_emotions_laughing} men visst är det fantastiskt!

  • LizG

    Grattis!!
    Vi väntar också tvillingar, var på ultraljud igår och nu är jag i v. 13+5. Har ett barn sedan tidigare men denna graviditet är väldigt annorlunda, har varit mer illamående och magen har kommit mkt tidigare (det syns utan tvekan på mig nu...).
    Ett tips är att du kan läsa alla trådar i denna tvillingkategori samt den inne på föräldrar, där finns det mkt. Sen är google vår vän Sökte på twin pregnancy och fick många träffar så där kan man få mycket info också. Sen fick vi en liten bok av vår BM och den var riktigt bra faktiskt.

  • matsof

    Hej! Hoppar in o lämnar ett litet inlägg {#lang_emotions_wink}
    Vi väntar tvillingar med BF den 11 Juli och vi längtar så otroligt mkt.
    Är just nu i V 19+1 och känner flickornas sparkar. Det är heelt underbart.
    Kan inte förklara lyckan över att ha 2 små flickor där inne {#lang_emotions_smile} 

    Detta är våran första barn tillsammans så det är mkt man inte vet.

    Skulle gärna vilja höra andras erfarenheter och även hur ni mår o hur det går för er.

    Kram kram

  • Buddha74

    Jag väntar också tvillingar, är i vecka 13+5. Har en son som är blir 3år i sommar. BF 18/8.
    Har varit på tidigt VUL och går nu som på nålar för att jag längtar till RUL i vecka 18.

    Jag tycker att det är otroligt mycket tyngre att vara gravid med tvillingar. Jag blir anfådd(flåsar faktiskt bara jag går upp/ned för trappen till övervåningen två gånger hemma). Sen är magen gigantisk. Ser (utan att ljuga) ut som jag gjorde i 6månaden med sonen redan nu. Har inte gått upp i vikt utan snarare gått ner 1-2kg, men magen är som en ballong redan.
    Dom säger ju iofs att magen oftast syns mycket fortare om man fött barn tidigare, men dette är ju bara löjligt. Var ska detta sluta... ha ha

  • Skipper
    Hej.

    Jag väntar även jag tvillingar, bf 31 maj (2 killar)...är nu i 25+0  om 2 v. tillbaka på ul och undersökning.
    Kul att få kontakt med fler som väntar tvillingar då det inte finns speciellt mkt. info. annars.
    Har en liten tjej som fyller 2 år i maj å jag håller verkligen med om att det är tyngre denna grav. Känns helt annorlunda mot första när det var en . Dels för att man ser ut at vara i v. 30 redan nu...magen riktigt exploderar i strl.

  • Ninawikizz

    Hehe min mage har växt massor på några veckor bara, är i v.17 nu.
    Det sägs ju att när man är i 5e månaden så kan man va lika stor som en fullgången graviditet med en bebis, hehe, man blir lite fundersam hur stor man kommer bli egentligen. :p

    jag har också mycket jobbigare denna graviditet, blir helt slut av att inte göra nåt ibland, speciellt på förmiddagen,,
    jag har även ont mellan benen, vet inte varför, om det kan va musklerna?
    jag spänner mig endel när jag är ute och går i snön vet jag, om det kan bero på det.
    Det är inte foglossningar för det vet jag hur det känns..

    Vad roligt med andra som ska få tvillingar, kul att prata med andra :)

  • Cissi nu är det dax

    Vill bara titta in och säga grattis till alla er som väntar tvillingar. Det är helt underbart!! Mina grabbar är 21 månader nu, och det har varit alldeles jätte-härligt att vara mamma till tvillingar! Så jätte-härligt att jag gärna ville ha två även denna gång men nu blev det bara en...bf nästa tors

    Och vad gäller era funderingar om hur stor magen blir; ni kan titta på mitt galleri om ni vill, där har jag en slut-bild, v. 38+0 Man blir STOOOR, underbart stor

    Grattis och lycka till!!

  • Buddha74
    Cissi nu är det dax skrev 2010-02-17 21:04:46 följande:
    Vill bara titta in och säga grattis till alla er som väntar tvillingar. Det är helt underbart!! Mina grabbar är 21 månader nu, och det har varit alldeles jätte-härligt att vara mamma till tvillingar! Så jätte-härligt att jag gärna ville ha två även denna gång men nu blev det bara en...bf nästa tors Och vad gäller era funderingar om hur stor magen blir; ni kan titta på mitt galleri om ni vill, där har jag en slut-bild, v. 38+0 Man blir STOOOR, underbart stor Grattis och lycka till!!
    Vilka sötnosar dina killar är, jag det ska verkligen bli jättespännande att få två på en gång.
    Magen var riktigt stor & fin, svårt att tänka sig att man ska bli sååå STOR när man gått igenom en "normal" graviditet tidigare och tyckte man var stor då .

    Lycka till nästa torsdag.
  • Cissi nu är det dax
    Buddha74 skrev 2010-02-18 07:38:13 följande:
    Vilka sötnosar dina killar är, jag det ska verkligen bli jättespännande att få två på en gång.Magen var riktigt stor & fin, svårt att tänka sig att man ska bli sååå STOR när man gått igenom en "normal" graviditet tidigare och tyckte man var stor då .Lycka till nästa torsdag.
    Ja, jag har svårt att fatta hur jag kunde röra mig överhuvud taget. Var på mvc igår och magen mätte nu 35 cm. I samma vecka med killarna mätte den 43! Och som du säger, man tycker ju att man är rätt stor nu...
Svar på tråden väntar ni tvillingar? :)