Symtom v.7?
Jag går in i v.7 i morgon och undrar lite vad ni andra i v.7 har för symtom. Jag känner inte av graviditeten särskilt mycket, förutom väldigt ömma bröst och uppsvälld mage på kvällarna.
Jag går in i v.7 i morgon och undrar lite vad ni andra i v.7 har för symtom. Jag känner inte av graviditeten särskilt mycket, förutom väldigt ömma bröst och uppsvälld mage på kvällarna.
Jag går in i v.8 i morgon och mår väldigt bra. Nästan inte illamående alls, bara nån gång ibland när jag inte har ätit på länge. Brösten ömmar fortfarande, väldigt mycket!!! Min mage är också uppsvälld på kvällarna. Ser grymt gravid ut:) men på morgonen är den borta. Jag tror att vi ska vara glada över att vi inte har så många otrevliga symtom. Allt är säkert som det ska vara.
Man kan göra ett VUL, vaginalt ultraljud, tidigare än det vanliga ultraljudet. Om man ser ett pickande hjärta minskar risken för missfall, men jag tror att det är störst chans att se hjärtslag efter v.7-8.
Hade du tänkt att göra ett VUL?
Jag har funderat på att göra det eftersom jag har fått ett missfall tidigare i v. 9, fostret hade dött i v.6, men nu har jag bestämt mig för att inte göra det. Ska försöka lugna ner mig och bara njuta av den här underbara tiden som gravid. Allt känns jättebra och jag tror att bebisen mår bra där inne. Har inställningen att det kommer gå bra den här gången.
Men om du är orolig kan det ju vara bra att göra det bara för att lugna ner sig lite.
Men kom ihåg att de allra flesta gångerna går det ju faktiskt bra :) Har man inte onormalt ont eller kraftiga blödningar så är förmodligen allt som det ska, och jag tror att symtomen kommer och går.
Allt är säkert bra med din lilla bebis :)
Mitt illamående har också startat nu :( Fyyy, trodde inte att det skulle bli så här illa. Är helt däckad. Måste äta hela tiden för att minska illamåendet, men mår man illa så är man ju inte direkt sugen på att äta. Vet inte hur jag ska orka jobba.
Jaja, det är bara att härda ut :)
Hur mår ni andra ? jag är nu i vecka 8 plus 3.