• Sjögga

Symtom v.7?

Jag går in i v.7 i morgon och undrar lite vad ni andra i v.7 har för symtom. Jag känner inte av graviditeten särskilt mycket, förutom väldigt ömma bröst och uppsvälld mage på kvällarna.

• Svar på tråden Symtom v.7?
  • Dakine
    Delfinis skrev 2010-02-03 16:10:17 följande:
    dakine..då har vi nog samma:)och du hade väll kollat din bäbis,allt var ok med den:)
    Okej. Jo jag har varit på vul. Men det var ju i bara v 5. Så de enda de såg var en hinnsäck. Inget foster, eftersom det var så tididgt. Allt såg ju bra ut, men har fått en tid om 14 dagar då jag ska kolla igen. Om hinnsäcken och livmodern har växt, och fostret syns och om hjärtat slår. Så vet ju inget ännu eg. Men i v 5 är allting så smått, hon tyckte hon kunde skymta ett foster men det var som sagt väldigt tidigt. Så vi får vänta 14 dagar!
  • Jenny00

Hej!

Vecka 7, mår fruktansvärt.. yrsel, illamående i stort sätt heöa dagarna.. banan är det enda jag kan äta... hur länge brukar detta hålla på???

Kram på er!

• grågås

Har snart gått 6 veckor. Har under hela denna tid känt molande verk. Nu är jag lite tröttare men annars känner jag inget.

• Oohjaa

Hej hej Hoppar gärnaa på er tråd här :)

Fick i måndags det underbara beskedet om att jag var gravid i ungefär 5 eller 6 veckan.
    Det var inte direkt var vi var inställda på när vi åkte till läkaren för VUL, vi var nämligen där för att påbörja en Barnlöshetsutredning då vi försökt i 13 månader. vi blev väldigt förvånade när han sa att han såg något i livmodern. Fick göra ett kisseprov och mycket riktigt blev det positivt! Eftersom det inte var mer än 5eller6 veckan såg man inte mer än hinnsäcken. skall till MVC nu den 9e feb.
    får man göra ett till VUL då? någon som vet! Hade velat se mer av vad som händer inne i magen :)
    Vet ju inte exakt vilken vecka jag är i men nu har jag till och från Molande värk, ömma bröst, tydligare blodådror på brösten, metall smak i munnen, trötthet. 
    Alla dom tecken är inte så starka men jag känner av dem ibland. Inget illamående än.
  • Dakine
    Oohjaa skrev 2010-02-03 19:23:11 följande:
    Hej hej Hoppar gärnaa på er tråd här :) Fick i måndags det underbara beskedet om att jag var gravid i ungefär 5 eller 6 veckan. Det var inte direkt var vi var inställda på när vi åkte till läkaren för VUL, vi var nämligen där för att påbörja en Barnlöshetsutredning då vi försökt i 13 månader. vi blev väldigt förvånade när han sa att han såg något i livmodern. Fick göra ett kisseprov och mycket riktigt blev det positivt! Eftersom det inte var mer än 5eller6 veckan såg man inte mer än hinnsäcken. skall till MVC nu den 9e feb. får man göra ett till VUL då? någon som vet! Hade velat se mer av vad som händer inne i magen :) Vet ju inte exakt vilken vecka jag är i men nu har jag till och från Molande värk, ömma bröst, tydligare blodådror på brösten, metall smak i munnen, trötthet.  Alla dom tecken är inte så starka men jag känner av dem ibland. Inget illamående än.
    Oj, vilken överraskning! :) Så roligt för er. Jag var själv på vul i v 5, och de såg också bara en hinnsäck på 5 mm. :) Fick en tid 3 veckor efteråt, alltså nu om 15 dgr där jag ska kolla igen vad som hänt sen dess! Här i Skellefteå får man inte göra VUL på sjukhuset, så jag bokade privat i Umeå hos en underbar Barnmorska.

Tror inte de har utrustning på MVC till VUL. Men du kan ju alltid fråga.

Jag har också molande värk till & från, trötthet, ömma bröst men inget annat. :)

Grattis!
  • Delfinis

hej alla..hur mår ni, har ni fått några symptomer?själv så känner jag inget fortfarande ,bara lite svullen om magen på kvällen..är i v 6+6 (7+6)...
    börjar bli ännu mera nojig....läst att folk gör vul, vad menas med det...vad är det man bokar om man vill kolla upp så allt är ok..är det ultraljud eller som alla säger vul?

• Sjögga

Jag går in i v.8 i morgon och mår väldigt bra. Nästan inte illamående alls, bara nån gång ibland när jag inte har ätit på länge. Brösten ömmar fortfarande, väldigt mycket!!!  Min mage är också uppsvälld på kvällarna. Ser grymt gravid ut:) men på morgonen är den borta. Jag tror att vi ska vara glada över att vi inte har så många otrevliga symtom. Allt är säkert som det ska vara.

Man kan göra ett VUL, vaginalt ultraljud, tidigare än det vanliga ultraljudet. Om man ser ett pickande hjärta minskar risken för missfall, men jag tror att det är störst chans att se hjärtslag efter v.7-8.
    Hade du tänkt att göra  ett VUL?

• Delfinis

jo jag funderar på det...samtidigt som jag är ototligt nervös för att boka tid..kanske bäst att inte veta...men samtidigt så är jag ju så nojig....men jag skall nog vänta med att ringa till nästa vecka.....har du gjort det?

• Sjögga

Jag har funderat på att göra det eftersom jag har fått ett missfall tidigare i v. 9, fostret hade dött i v.6, men nu har jag bestämt mig för att inte göra det. Ska försöka lugna ner mig och bara njuta av den här underbara tiden som gravid. Allt känns jättebra och jag tror att bebisen mår bra där inne. Har inställningen att det kommer gå bra den här gången.
    Men om du är orolig kan det ju vara bra att göra det bara för att lugna ner sig lite.
    Men kom ihåg att de allra flesta gångerna går det ju faktiskt bra :) Har man inte onormalt ont eller kraftiga blödningar så är förmodligen allt som det ska, och jag tror att symtomen kommer och går.
    Allt är säkert bra med din lilla bebis :)

• Delfinis

tack för dina ord....saken e ju batt jag inte haft ngr symtom alls, det skrämmer mig...har en vecka till och fundera;)

• smulan9

Första barnet hade jag inte speciellt mycke symptom mådde väldigt bra...lite öm o trött men ok....
    Nu med andra barnet o bara i vecka 5 så har jag nog alla....
    Men e det någon som har fått ont av att nysa.....det får jag oxå.....o just nu gör jag det mycke..???
    Framför allt så mår jag så illa så illa{#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_sealed}

• Delfinis

jag är förskyld och får ont n är jag nyser när jag ligger ner på rygg..kan spänna till ibland som stark molvärk men bara när jag nyser

• smulan9

Ja visst det sticker bara till ont då sen släpper det!
    Det måste ha med ligamenten lr nått där inne som växer o göra?!

• emiee

Hej hej jag hoppar också på här :)
    Har en sån på 1½ år och nu är vi gravida igen *jippi!*

Har haft små blödningar så förra veckan var vi på sjukhuset och gjorde ett VUL, men dom kunde bara se en hinnsäck så det var väldigt itidgt antar jag..och nu på torsdag ska jag tillbaka och göra ett nytt VUL, men jag undrar om man kan se något då???

Har haft hormonspiral innan, så vi blev gravida på första försöket kan man säga, så jag har absolut ingen aning om vilken vecka jag är i, men antar att jag blev gravid nångång i januari :P plussade den 30:e januari också

• emiee

Symtomen jag har är trötthet, humörsvängningar/känslig och gråter för minsta lilla och liiite illamående ibland om jag inte får mat direkt när jag är hungrig hehe..

• Oohjaa

Hej hej! Skrev innan att jag inte hade något illamående!!

det kan jag ju säga med en gång att så ligger det inte till längre!
    Mår verkligen pyton dygnet runt spyr inte med känner mig helt väck pga illamåendet. Har testat postafen men det hjälper inte ett dugg. är det någon här som har något bra tips? hade varit super snällt
  • Sjögga

Mitt illamående har också startat nu :(  Fyyy, trodde inte att det skulle bli så här illa. Är helt däckad. Måste äta hela tiden för att minska illamåendet, men mår man illa så är man ju inte direkt sugen på att äta. Vet inte hur jag ska orka jobba.
    Jaja, det är bara att härda ut :)
    Hur mår ni andra ? jag är nu i vecka 8 plus 3.

• annakarin82

Hej hej,

Jag är idag i 6+4. mina symptom hittills är svullna och ömma bröst, lite lätt illamående och en fruktansvärd trötthet. För 1,5vecka sedan trodde jag att jag fått missfall för jag hade så otroligt ont i magen. Det visade sig vara gravidites cystor som hade spruckit. Inget farligt men otrolig smärta.
Svar på tråden Symtom v.7?