• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-03-01 20:59:57 följande:
    FY FAN vilken jävla upplevelse.. Inskolning idag med Sigge kl 9, vi bestämde oss för att följa med alla, jag pappa och Alex... Vi kom dit med vagnen och körde in, där står 2 personal och glor och jag säger Hej hej, har man kommit rätt och skrattade till lite, kom in från värsta jävla snöstormen typ..  -Ja de beror på var ni ska.. (stoneface) Jajja tänkte jag, sen kom de några andra ord -Ni kan inte ställa vagnarna här, dom får ni ställa där ute... Ehhhhh vem fan vill ställa en 7000 kr vagn UTE i detta pissväder.. Ajja sen gick personalen Okeeeej Jag tog en liten promenad för lillebror sov i vagnen men när jag kommer tillbaka och kommer in så förväntar man sig ju att bli väl mottagen, en presentation osv MEN INGENTIIIIIING, har inte en susning om vad dom dom hette... Ajja jag satte mig ner med Alex och höll ett koll på min lille Juvel som sprang runt och busa, men personalen satt på golvet och höll en unge eller så va dom inne på kontoret eller så stod dom bara och hängde, INGEN av dom lekte eller busa med ungarna, dom fick sköta sig själv, och i denna gruppen va där ålder mellan 1-3 MEST 1-2 åringar och EN som va 5 år, ehhh lite felplacerad eller, denna unge beteede sig som en boss över dom små ju... Dörrar öppnades och small igen PANG men ingen kolla så inga små fingrar va ivägen, ingen sa att de inte va ok att smälla med dörrarna.. Ungarna fick inte sitta vid bordet om de inte va måltid på g... De va inte alls trivsamt, vita kalla vägar, inga teckningar på dom eller ngt alls, knappt några mattor.. 1 rum stod där en hylla med leksaker i och en mjuk kudde Rum 2 en soffa, lekspis och bord och lite leksaker i en låda Rum 3 matborden.. Jag satt med Alexander i rummet med soffan för han skulle sova och där va en liten flicka som satt på en stol och fjanta sig, och jag bara vänta på att någon skulle ta ner henne (denna flicka e 15 månader) PANG så åkte hon i golvet och hennes huvud dunsa i både bord och stolen brevid, och jag VRÅLAR HALLÅ KAN NÅGON KOMMA... Men ingen kom, som tur va hörde min man mig så han kom och fick ta upp den lilla flickan som va så ledsen, så han trösta henne sen ville hon komma till mig, men där va ingen personal som kom och fråga hur de gick eller så... Och detta dagis e inte alls på många kvm så de e jävligt konstigt att dom inte hörde varken mig eller henne... Nä fy, Sigge kommer inte gå dit mer.. Glad att jag valmöjligehetn..
    du borde säga detta till deras chef!
    du ska ju ändå inte dit mer så säg till dem! så inget mer händer dett alåter hemskt!!!

Jag jobbar själv inom barnomsorrget o njeee inte alltid man leker med barnen, neej de får leka själva. man kan spela spel om de vill.
    men ananrs sitter de mest på golvet i ett hörn o tittar så ingen slår sig osv..

JAG degar gärna med barnen, kör bilar, bygger med lego osv. jätteskoj, men alla hinenr itne de de har så grymt mycket papperarbete som ska skötas samtidigt!!

men bra du kan välja annat dagis iaf..  men glöm inte o säga till deras chef!!
  • NiniMe
    Tjej 83 skrev 2010-03-01 21:35:23 följande:
    du borde säga detta till deras chef! du ska ju ändå inte dit mer så säg till dem! så inget mer händer dett alåter hemskt!!! Jag jobbar själv inom barnomsorrget o njeee inte alltid man leker med barnen, neej de får leka själva. man kan spela spel om de vill. men ananrs sitter de mest på golvet i ett hörn o tittar så ingen slår sig osv.. JAG degar gärna med barnen, kör bilar, bygger med lego osv. jätteskoj, men alla hinenr itne de de har så grymt mycket papperarbete som ska skötas samtidigt!! men bra du kan välja annat dagis iaf..  men glöm inte o säga till deras chef!!
    De kan jag väl känna att om dom sitter och har mys på golvet så e de lugnt men de va liksom ingen som höll någon koll alls.. Jag förstår ju att barn slår sig eller slåss och så men som sagt ingen kom o sa ngt.. 
    Dom gick nästan aldrig ut för barnen va så små så de va knappt lönt ehhh jaha, men tänk dom som e där från 7-16 och inte få komma ut på hela dagen kanske under en hel vecka, ganska hemskt..
    Men de jag inte fixa mest va nog att man inte fick någon som helst presentation, har inte en susning om vem som har hand om Sigge alls, vilket jag fått höra nu i efterhand att där e 1 som ska ha de..
  • Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-03-01 21:52:57 följande:
    nee byt!  de ska kännas bra direkt när du kommer in.
    vi har bara en förskola men de va 2 avd, så vi va där o hälsa på  långt innan Tindra skulle börja där,
    alla hälsa glatt o fråga saker o busa med Tindra. hon va 1.5 då ca

vi fick kolla alla rum o de berätta om allt de gjrode om dagarna hela veckan o tidder  när de åt o sov... o  allt

de va så mysigt som tur va, kunde ju bara välja det så..
    bara o välja en av avd, men nu har de ändrat om o tatt bort avd o delar barnen i andra grupper istället,,  mycket bättre tycker jag.

så de ska ju kännas bra direkt!

tror de är lite som jag är som person o även som barnskötare,  men  när jag hämtar mina barn o ser nån ledsen, ramlat eller barn som bråkar så tröstar ja barnen o säger till.    tycker man kan de även om man inte jobbar där eller är deras föräldrar,
    bättre med mer ögon!

har ni många fsk o välja på?
  • JLS
    NiniMe skrev 2010-03-01 20:59:57 följande:
    FY FAN vilken jävla upplevelse.. Inskolning idag med Sigge kl 9, vi bestämde oss för att följa med alla, jag pappa och Alex... Vi kom dit med vagnen och körde in, där står 2 personal och glor och jag säger Hej hej, har man kommit rätt och skrattade till lite, kom in från värsta jävla snöstormen typ..  -Ja de beror på var ni ska.. (stoneface) Jajja tänkte jag, sen kom de några andra ord -Ni kan inte ställa vagnarna här, dom får ni ställa där ute... Ehhhhh vem fan vill ställa en 7000 kr vagn UTE i detta pissväder.. Ajja sen gick personalen Okeeeej Jag tog en liten promenad för lillebror sov i vagnen men när jag kommer tillbaka och kommer in så förväntar man sig ju att bli väl mottagen, en presentation osv MEN INGENTIIIIIING, har inte en susning om vad dom dom hette... Ajja jag satte mig ner med Alex och höll ett koll på min lille Juvel som sprang runt och busa, men personalen satt på golvet och höll en unge eller så va dom inne på kontoret eller så stod dom bara och hängde, INGEN av dom lekte eller busa med ungarna, dom fick sköta sig själv, och i denna gruppen va där ålder mellan 1-3 MEST 1-2 åringar och EN som va 5 år, ehhh lite felplacerad eller, denna unge beteede sig som en boss över dom små ju... Dörrar öppnades och small igen PANG men ingen kolla så inga små fingrar va ivägen, ingen sa att de inte va ok att smälla med dörrarna.. Ungarna fick inte sitta vid bordet om de inte va måltid på g... De va inte alls trivsamt, vita kalla vägar, inga teckningar på dom eller ngt alls, knappt några mattor.. 1 rum stod där en hylla med leksaker i och en mjuk kudde Rum 2 en soffa, lekspis och bord och lite leksaker i en låda Rum 3 matborden.. Jag satt med Alexander i rummet med soffan för han skulle sova och där va en liten flicka som satt på en stol och fjanta sig, och jag bara vänta på att någon skulle ta ner henne (denna flicka e 15 månader) PANG så åkte hon i golvet och hennes huvud dunsa i både bord och stolen brevid, och jag VRÅLAR HALLÅ KAN NÅGON KOMMA... Men ingen kom, som tur va hörde min man mig så han kom och fick ta upp den lilla flickan som va så ledsen, så han trösta henne sen ville hon komma till mig, men där va ingen personal som kom och fråga hur de gick eller så... Och detta dagis e inte alls på många kvm så de e jävligt konstigt att dom inte hörde varken mig eller henne... Nä fy, Sigge kommer inte gå dit mer.. Glad att jag valmöjligehetn..
    Shit vilka jävla puckon!! Vad arg jag blir, jag skulle definitivt klaga till kommunen! Berätta vad du såg idag och skriv typ en insändare eller något så andra föräldrar som kanske intet ont anande kan få bli informerade över vilken otryggt dagis det är. Jag hade lackat totalt över både bemötandet och bristen på omsorg.
    Julia 08 och bf mars 2010
  • NiniMe

Jag ska ringa och klaga idag, vi tänkte att viu kanske skulle ge de en chans till men jag vill verkligen inte lämna han där, känns verkligen inte tryggt för 5 öre.. Känns som folk tror jag e en hönsmamma bara för detta men de kan man inte kalla mig, sunt förnuft e de.. Nä jag kommer ringa o säga ifrån om detta för de kändes så hemskt och otryggt, de va liksom ingen som tog kontakt med Sigge av personalen, och inskolning i 3 dagar och ingen som försöker ta kontakt känns jävligt lite... Nä usch jag ska ringa dit snart....

En rolig nyhet e att vi fick visning igår på en lägenhet på de stället vi verkligen vill bo på och om 1 timme får jag reda på om vi får den hehe, jag HOPPAS så in i att vi får den, älskar de stället, massa barn för ungarna att leka med och lägenheten va så himla fin och fräsch och bra utrymme i köket... 
    Ja man lär sig att titta efter saker när man gjort sådana jävla flytttabbar som vi gjort humm... fattar inte varför vi flytta hit, största misstaget ever...
  • Heidi1

Ninni inget skoj me dagis, men fattade jag rätt attinskolningen bara skulle vara i 3 dagar??? här e inskolningen i 2 veckor.

håller tummarna för lägenhen o att ni får ett bättre dagis

Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617
  • Tjej 83

precis inskolningen ska vara i 2 veckor,
    1 vecka med er eller första dagarna med er där nån dag några timmar bara utan er
    o sen veckan efter 1a dan med er o resten utan er, några få timmar abra
    tills ni känner att nu är de bra nu kan vi lämna honom själv..

lycka till med lägenheten!!

• jesslin

tjej83 och mammaheidi. På vissa ställen har man tre dagar då föräldrarna är med hela tiden. Min kompis hade det med sin minsta. Själv hade vi vanlig 2veckors.

Tråkigt att dagiset var sådant ninni.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Heidi1

skrämande att vissa dagis har 3 dagars inskolning

Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...