Inlägg från: Jenna82 |Visa alla inlägg
  • Jenna82

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Nä jätteskumt att Leia e rädd för saker redan nu...spindlar, myror o mörker.. Känns lite väl tidigt o medvetet för att vara så liten. Lustigt.

Vi har inte klippt Leia ännu o hon föddes ju me en kaluffs, hehe.
    Hennes hår får växa lite till så får vi väl se när det blir dags.
    Här så hostas det o snoras på för fulla muggar, alla tre e risiga. Leia är dock värsta. Hon hostar så hon kräks nästan o näsan rinne rpå henne konstant plus att hon e täppt. Tycker sååå synd om henne.
    Vi har gett henne nån hostmedicin som heter Quiplex eller nåt..hade den sen innan som de andra kidsen haft. 
    Inte varit till läkare eller nåt..går säkert över me tiden. 
    ***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • Jenna82
    NiniMe skrev 2010-03-10 21:27:50 följande:
    Jag va ju lite mullig/övervikitg (79kg) när jag blev gravid med Sigge, typ 14 kg för mycke på kroppen men jag va ändå inte tjock liksom hahaaha, men med Sigge gick jag upp 30 feta kg, sen så lyckades jag gå ner 20 (89kg) innan jag blev gravid IGEN och då tvinga jag mig att inte spräcka 20 kg gränsen så nu e jag 5 kg ifrån vad jag vägde när jag blev gravid med Sigge, nu väger jag 84 men jag ska ner till 65 så jag har en bit kvar   Men jag verkligen älskar mat men jag e ingen matmissbrukare hehe så detta e jobbigt som fan och jag har känt att jag skiter i hur jag ser ut, vill bara svulla en kväll hahaha men idag när jag fick jeans på mig som NU dessutom satt VÄLDIGT löst på mig så fick jag ny energi till o fortsätta, känns helt sjukt att dom 12 kilona kan göra så mycke och dessutom på min rumpa som alltid varit STOR hahaha
    Tycker du e så grymt duktig, måste bara få säga det! Och sen kan jag faktiskt inte påstå att du ser stpr ut, nånstans...Är du lång? 
  • Jenna82

Har gått upp 12kg vid varje graviditet, sen har jag blivit platt så fort de tagit ut barnet ur magen på mig i princip.

Har tur där. 
    Är ingen träningsmänniska, älskar mat o godsaker..
    därför har jag det nu faktiskt väldigt tufft ja me..har gett mig fan på att sluta me allt onyttigt på kvällarna. Så idag är det 3:e dagen utan nå gott på kvällen..kan säga som så att abstinensen är olidlig! Därför tycker jag att alla som kämpar me vikten e gaaaaaaalet duktiga!!
    Fö det här e PAAAAIN.. 
    Lördagar får jag äta lite iaf. 
    O jag gör inte detta för vikten..utan mer för att jag e orolig för mig själv.. att äta godis/chips/glass 7dagar/veckan e icke bra, även för en smal person som mig.. även jag kan dö i en hjärtattack, ja eller få sockersjukan... :-/ 
    Så nu jäää-lar!
  • Jenna82
    JLS skrev 2010-03-10 17:01:52 följande:
    Julia fick Mollipect utskrivet när hon var sjuk här för ett tag sedan, den hjälpte henne nästan på direkten och hon kunde äntligen sova på natten utan att vakna av hostan. Jenna: Är något annat av dina barn rädd för samma saker? Hon kanske har smittats av dom så att säga Ninni: Härligt!! =) Du jobbar verkligen på bra, är grymt imponerad! Jag har noll självkontroll när det gäller att äta gott så man vet hur svårt det är att begränsa intaget
    Ja mörkret måste hon ju ha fått från dom..för sonen e mörkräd som attan och nu äldsta dottern också.
    Men spindlar o myror e ingen av de rädda för, så det e ju lustigt.
    Mene  säkert för att de e såååå små o så många..obehagligt antar jag.
    Men ändå lustigt att vid 1års ålder tycka det..? För det va i somras.
  • Jenna82

Här pott tränas det inte heller. Pottans tår i badrummet o hon sätter sig där ibland o låtsas kissa o låter "ksssss" o kollar roligt. Skrattar varje gång hon gör det.

Men däremot så säger hon till när hon bajsat i blöjan o ibland kissat. 
    O hon kan även vara utan blöja i uppemot 2timmar utan att kissa, inte förrns en blöja åker på. Hur vi vet..e för att sambon två ggr nu glömt att sätta på henne en blöja då vi gåt på promenader och varit o handlat..o hon har inte gjort på sig.
    Det där jä-la EC..oj oj va jag har diskuterat om det här på fl me många mammor..ARGA sådana, hahaha.
    Tycker bara..VARFÖR? Barnen visar ju när de e redo att sluta.. 
    Vet nån som började EC:a sin dotter då hon bara va ca 3mån..hoho! Nä fattar faktiskt inte grejen..tror bara det e stressande för barnet.
    Nu babblar Leia på som galet här hemma..bara under en vecka nu så pratar hon som galet. Bara bubblar ur munnen på henne, o det mesta e klockrent!
  • Jenna82
    Heidi1 skrev 2010-03-18 07:17:01 följande:
    på tal om träna så såg jag lite på ett pogram där pappan började styrke träna sina döttrar när dom bara var någon dag gammal, usch det var hemskt o se.
    Nä men lägg av..! Fy fan va hemskt!
  • Jenna82
    Tjej 83 skrev 2010-03-20 10:03:43 följande:
    ringde 1177..  de sa ja kan börja med att sluta ge honom mjölk i helgen o sen ringa Bvc på måndag, jobbiga är bara att ja ska jobba hela den veckan. o är man vikarie så vill man ju jobba o få lite pengar, samtidigt som ja måste åka med Anton o kolla honom. men eftersom han är go o glad på dagarna så är de inte akut med honom. han åt lite gröt med mjölk vid halv 9 o halv 10 kom han o sa ajaajj o tog sig för magen. o då prata ja med sjukvårdupplysningen o hon sa de är säkert mjölken så igen mjölk i helgen. smör o ost  gick bra.. så får ringa bvc på måndag så får de göra ett test på honom.
    Leia har haft problem me magen ibland om kvällarna och vi har inte hajjat va det berott på..men så tillslut kom vi att tänka på att det förmdoligen e vällingen. 
    Hon dricker fullkornsvällingen, sempers som är från 1år eller om det e 1,5år..och då tjorvar sig hennes mage.
    Så vi köpte hem majsvälling för 6månaders och gav henne om kvällarna o gör än och den funkar kanon, inge mer ont.
    Så det kan inte vara gröten han äter då? Me massa fullkorn i som sen gör ont i magen på honom?
  • Jenna82

EnSanna har fått en liten dotter såg jag nyss på facebook!! Jihoo!

• Jenna82

Igår va det by the way..

• Jenna82

ApplePie: Har du fått än? NYFIKEN!!

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...