Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
Stort grattis Elliot på 2års dagen!! HIPP HIPP HURRAAA!! ![]()
Stort grattis Elliot på 2års dagen!! HIPP HIPP HURRAAA!! ![]()
.....i efterskott såklart. ![]()
GRATTIS Gabriel i efterskott!!!! HURRA HURRA HURRA!!
Åhhh tack va gulliga ni e! Leia bockar och bugar ifrån sängen sin.
Dagen har vart kanon då vi haft ca 25-30graders värme här..
Leia bjöd på jordgubbstårta som kommer ifrån hennes morbrors bageri, lite kakor och hemmagjorda cocosbollar. Både räckte o blev över.
Hon fick lite smått o gott..mest kläder i form av klänningar o sedan skor. Har sagt att leksaker har hon överflöd med..så det blir mest kläder, saker hon behöver och pengar insatta på kontot.
Imorrn fyller sonen 7år, så då blir det full rulle igen..PHUUU!
Har faktiskt bett de flesta lägga mer pengar på honom, eftersom att lillskruttan inte bryr sig på samma sätt.
Så sonen kommer att få en fyrhjuling och ett nytt playstation 2, då vårat gått sönder.
Sambon e o hämtar hem grejerna nu..ska bli kul o se!
Ja sen blir det väl en massa smått o gott till honom också från mina syskon..som e en bunt.
Tack äne n gång för alla gratulationer!
EnSanna: Fast glasstårta e inte mycket bättre det, tro mig. Hade det på sonens kalas förra året då det va 25-30grader ute..den smälte så fort den kom ut i princip. Barnen fick slänga i sig allt..hahaha. Vi bjöd familj o släkt på tårta nu dessa dagar. Men blir nog tårta nu på lördag på barnkalaset igen, även fast det blir avrmt...men det e mest för att jag vet att alla barn gillar det.. Men tårta måste jag säga är lättare o smidigare en varm sommardag.
GRATTIS Mio & Julia i efterskott!! Önskar Leia m. familj. ![]()
Grattis alla som fyllt 2 år!!
Har inte något internet om dagarna, så försöker smita in om kvällarna o kika lite snabbt.
Leia babblar också på mest hela dagarna, pratar relativt rent och i 2 o 3ords meningar. Riktigt kul nu när hon ka prata ordentligt o man förstår. Älskar den här åldern!
GRATTIS alla som fyllt 2år den senaste tiden!! Önskar Leia med familj. ![]()
Fy satan så Leia pratar på nu...så svårt o liksom förstå att de börjar bli STORA.
Vi är hundvakt åt syrrans ena hund och idag på dagen så sa jag åt hunden (som heter herman) att gå o lägga sig..varpå Leia säger "Herman, lägg dig!" o så stampar hon med ena foten i golvet och fortsätter "Mamma sa det! Lät så jädra kul!
Och det e så mycket treords meningar nu..o varje gång blir man lika paff ändå.
Har liiite ångest att hon börjar dagis nu i augusti..vill ha henne hemma för alltid känns det som.. haha. Men e ju sista gången jag får njuta av livet som hemmafru me en liten skrutt.
Imorrn blir det nog bad för oss! Hoppas ni andra har det bra i den härliga sommarvärmen!
Tror Leia väger runt 12kg och är ca 90cm lång... Låååång o smaaal.
Nu är Leia blöjfri dagtid sen över en vecka. E grymt stolt! Sover utan blöja då hon vilar om dagarna ibland också.
Får se när hon e mogen nattetid.
Minns att de andra två blev det bara 2mån efter ungefär.
Känns hur som helst heeeelskumt....gått så snabbt helt plötsligt o så blir man så solt över henne när hon själv ropar från toan "kissat!". Haha.
Mina tre blev i princip blöjfria vid samma ålder..
Liam dagid vid 25mån och nattetid 2,5år.
Nova dagtid 23mån och nattetid 25mån
Leia dagtid 26mån och nattetid....får vi se.
Leia sover middag 1-2ggr om dagen beroende på vad vi gör.
Vaknar 8
vilar 10.30-13 första gången
vilar 16-16.30 andra gången
Lägger sig för natten 20
Åhhhh va mysigt me en bebis! GRATTIS MCH!!
Maria: Har du sele på Gabriel? Alltså, sätter man den runt honom som typ sån man har i vagnen och sedan som ett koppel efter? Har aldrig sett sådana. Låter nästan lite hemskt, hihi. Leia går fritt, även fast det e mycket folk och så, men håller en då i handen.
Tycker hösten är urmysig just nu då träden e så fina med alla sina färgade löv.
HannaJo: Å va mysigt me liten katt! Mina kids vill också ha en, eller en hund.
Men väntar nog ett tag till..
Dock så måste jag säga det att Leia e tokduktig me djur, liksom försiktig. Alla tre har alltid varit det och liksom visat alla djur respekt, tack o lov.
Leia hon går på dagis nu sen ca 5 veckor tillbaka. Funkar kanon! Blir dock ledsen ibland ändå då man lämnar henne..funkar bäst då sambon lämnar så han gör det oftast.
Får se vad jag ska pyssla med..söker jobb för fulla muggar. Har en affärsidé också...hoppas lite på den!
Blir så aaarg o ledsen...idioter det finns! Va är det för jä-la värld vi lever i..
www.familjeliv.se/Forum-4-119/m55051857.html
Oj oj oj va länge sen man va härinne o hälsade på! Kul o läsa lite om hur allt går för er o era små skruttar!
Leia hon har varit blöjfri hon med sen i somras dagtid och nu nattetid sen drygt 1mån tillbaka. Har t.o.m vaknat o ropat när hon behövt gå o kissa (sover ännu i spjälsängen, haha).
Hon sover middag 1-2ggr om dagen..ca 1-3timmar totalt, beroende på om hon e på dagis eller inte. På dagis sover hon bara 30min-1tim..o då e hon trött när hon kommer hem sen.
Även om hon sover mellan 15-16 så är det inga problem att lägga henne 19-20 på kvällen sen. Tröttmössor mina kids, vilket jag nämnt förut.
Leia pratar på som oss, rent och helt galet stort ordförråd. Kan de flesta sångerna och älskar att leka "mamma, pappa, barn" och affär.
Har ett jädra temperament som jag inte är van vid, då hennes syskon alltid varit bra mycket lugnare. Hmm sista barnet..kanske blir så då?
Hon går på dagis sen aug-10 och jag pluggar nu, vilket e skitkul!
Dock när det gäller hennes dagis nu så ska vi byta då jag inte känner mig helt säker på hennes. Tycker att de aldrig är ute me kidsen m.m... så det blir ett byte till Liam o Novas gamla dagis där de är ute JÄMT oavsett väder och hittar på massa me barnen varje dag.
Hoppas allt e bra med alla!
Hej allihopa! Long time no seen...
Leia tackar så jättemycket för alla gratulationer och grattar alla de som fyllt hon med!
Eftersom hennes bror fyller den 3:e juni så har vi haft kalas hela långhelgen som var...hua va jobbigt, men så klart superkul för barnen.
Imorrn har Leia 3års kontroll, få se hur stor hon blitt. Mätte henne här hemma för nån dag sedan, då va hon 97cm lång, väger fortfarande ca 12,5kg. Händer inte mycket på den fronten direkt.
Leia är en riktig pratmoster som tjattrar hela dagarna, och frågar en himlans massa! Sjunga tycker hon om och hennes stora favoriter just nu är Saade och Danny med låtarna "popular" och "in the club" som hon sjunger med i.
Hur är allt med er andra och era små kottar? Ska ni göra nåt kul i sommar?
För oss blir det Öland v27 och sedan Turkiet den 19aug. Sambon och jag firar 10år den 20aug, så då blir det att vi firar därborta.
Sen lir det väl lite småutflykter o massa pyssel med tomt och hus här hemma.
Idag va Leias första inskolningsdag på nytt dagis och stor avdelning, mina äldre barns gamla dagis som jag var supernöjd med!
Gick bra idag, hon gick iväg o lekte för sig själv på en gång. Imorrn och resten av dagarna är det sambon som får skola in...jobbar nämligen mellan 6-12...så det går ju inte. :-/
Men kommer nog bli kalasbra!!
Hej hej alla! Vad kul att läsa om era 3åringar och att nya små bebisar är på ingång! Här är det ju färdigt, då jag redan har 3stycken som sagt...så fullt upp.
Leia är blöjfri både dag och natt sen förra sommaren, jätteskönt. Hon går upp själv på natten om hon behöver kissa.
Någon skrev om att sitt barn börjat kissa i sängen igen...tror det är helt natruligt, gjorde även Leia en kortare period och det va nära att vi satte på henne blöja igen även dåhon hade varit torr i ca 4-6mån. Men vi fortsatte att kämpa och helt ptösligt slutade hon. Så som sagt, det e nog bara en period.
Vår lill-Fia växer på i rask takt och är nu 98cm lång och väger 13,5kg. Följer kurvan kanon, så känns skönt. Men verkar som att hon e lång o smal då?
Leia är en grymt envis liten dam som vet vad hon vill. En äkta kopia av Lotta på bråkmakargatan! Fler som tagit upp det då de ser henne och hennes sätt att vara och så som hon pratar..lite kul,då vi själva kallar henne Lotta.
Men själv blir hon galen då vi kallar henne det och sätter armarna i kors, surar och skriker "Jag heeeeter inte LOTTA!!" Hihihi.
Nä dags att krypa ner i sängen,en dag imorrn också. Hoppas ni alla mår bra!