Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

EnSanna: Jag gissade på idag, såg jag nu på listan..  =)

Vad tiden går snabbt för syskonen att komma, tycker ju det var nyss ni berättade nyheten och nu är det ju strax dags för dem att komma ut. Nelli har ju redan kommit.

• MiaMarias

Stackars lilla Nelli, läser också uppdateringarna. tänker på er två TrueHannapanna & Nelli

Nu har jag handlat selen, sen köpte jag två nya böcker också och ett nytt ritblock, har lagt in det i Gabriels ryggsäck, så han får det ju inte förräns vi ska resa.

Den ena boken var om händige Manny och de verktygen kan man känna på i boken och röra på och den andra var med en hög fordon, för de gillar Gabriel.

Mamma sa att de skulle ta fram en stor lastbil till Gabriel och sen hittade hon en bobbycar från när vi var små.
    Det kommer bli skönt att åka iväg några dagar, snart bara 3 veckor kvar. =)

• MiaMarias
    ericas mamma skrev 2010-03-16 08:55:57 följande:
    nån som har fått era små blöjfria än? Jag tänkte försöka i sommar, får väl se om det går, Loke verkar inte så intresserad av att sitta på pottan, inte utan blöja iaf
    Vi väntar till sommaren på semestern, då man inte har så mycket kläder på sig när man är ute och vi är lediga från jobb och dagis.

Gabriel sitter på pottan här hemma, dock med blöja. Jag har försökt att han ska sitta utan blöja men det vill han inte. 
    Här kommer Gabriels version på lille mor (Astrid Lindgrens-låt)

"Lille morot,lille morot, lille söte moroten"   =)

Jag skulle vilja se de stora skorna på den moroten.  hihihi
  • MiaMarias

Nu har Gabriel bytt säng, han vill ligga i den stora sängen vi har i hans rum, det är en 105-säng, så den är rätt stor och skön.

Få se hur det blir imorgon kväll, men om han vill ligga i stora sängen då också, så kanske vi ska plocka bort hans lilla säng.
    Då behöver vi ju inte köpa ny säng heller, så då blir det lite mer lekutrymme i hans rum istället. =)

Idag var han duktig och gick hela vägen hem från dagis, med en liten vilopaus och sen ville han köra vagnen också. Det är bra med fällbart handtag, så passar den oss alla tre. =)

• MiaMarias

Tänk vad digitalkameran är bra, jag skulle nog tro att vi har tusen bilder på Gabriel, få se om jag orkar räkna någon gång. 
    Kikar lite på kort/filmer när han var nyfödd, tänka sig vad tiden har gått fort.

Han är så söt min lillkille och det är han ju fortfarande, vilja som bara den =)
    Några kort har jag med lustgasen, den enda smärtlindringen som jag ville ha.

Jag sa till sambon att nu får du ta kort, ville ju ha lite innan han var född, kollade sen på när korten togs och det var bara 8 minuter innan Gabriel föddes.
    Jag tänkte ju inte på att jag ville ha kort innan, hade ganska ont, men tur man fick lustgasen till slut.

Om det är fint väder imorgon så ska vi ut på gården och leka lite.

• MiaMarias

Apple Pie:  Vi tog bort en sida från spjälsängen, så där kan han komma i  och ur hur mycket han vill, men nu har jag satt några gosedjur där istället.

Jag frågade honom var han vill sova i natt "stooa sänngen" =)

Nu ska vi fixa lunch och sen blir det till att sova middag, nu när man har tid för det. =)

• MiaMarias

Inatt vill visst Gabriel sova i spjälsängen, han saknade den nog lite kanske. Jag hade redan funderingar på att ta bort lilla sängen, och få lite utrymme till att möblera i hans rum, men nu när han vill sova där inatt, så kanske man ska vänta lite till.

Imorgon har han namnsdag, tänkte jag skulle iväg och köpa påslakan med bilar på till honom, få se vad man kan hitta.

Idag har det varit soligt och vi har lekt i sandlådan, det gillar Gabriel.
    Få se om man kan hitta en liten hink också, bara hink, för vi har ju redan så många sandformar.

Tänkte ta en lite tripp till ikea imorgon efter jobbet och innan jag hämtar Gabriel, jobbar bara en timme imorgon. =)

• MiaMarias
    Hannajo skrev 2010-03-24 11:14:33 följande:
    Tvåårsdagen närmar sig, har ni tänkt på det? Jag ska till Ullared i helgen och hittar jag någon lämplig present åt honom så ska jag handla, men jag vet inte riktigt vad vi ska ge honom. Han är väldigt intresserad av bilar just nu, jag får väl se om jag hittar någon kul bil. Sen slåss han för att få ha syrrans dockvagn, så en egen vagn kanske vore något. Har ni några idéer?
    Jodå, tiden rusar fram, bara 2 månader kvar nu.
    här är det också bilar och traktorer dessutom.

Idag har han namnsdag, så jag tänkte ta med honom till Malmö och shoppa lite, hittade en fin t-shirt på lindex, men här fanns den inte i rätt storlek, så då tar vi en tripp till stora staden istället. 

Jag hade ju tänkt köpa ett påslakan med bilar, men har inte hittat något med billigt pris än. så nu hittade jag denna fina t-shirt.

Imorse fick han sitt namnsdagspaket som hans mormor skickade, det var en pekbok med en flik som man kan dra. =)

Gabriel är också intresserad av vagnar och på dagis när de är ute finns det två vagnar och han är ute och går med den i stort sett varje dag säger de på dagis. =)
  • MiaMarias

Bebisar är så söta, Gabriels ena tjejdagiskompis har fått en lillasyster och hon var med på frukost-drop-in igår, hon är knappt en månad nu.

Vi var i Malmö, och i en leksaksaffär hittade jag en hink som vi ska ha när vi leker i sanden, sen hittade jag t-shirten med traktorer på i rätt storlek =)
    den verkar vara populär, för det fanns små och för stora storlekar kvar.

• MiaMarias

Hur har ni det idag?

Här är det bra, jag sitter ute på balkongen och njuter av vårvädret, ingen snö här vad jag kan se, allt har smält bort nu.

Hemma hos mina föräldrar i Dalarna finns det gott om snö har jag hört, så där kan vi nog åka pulka.  Vi ska ju dit om två veckor och vi får se vad det ska bli för skor på då, här har vi ju vårskorna på nu och vårjacka och allt.

men, det är ju 2 veckor, så mycket kan ju hända..

Idag blir det våfflor till lunch =)

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...