Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Igår så var vi bjudna på dop, funderade om vi skulle ta bussen eller cykeln, vi tänkte vi chansar på bussen, men den dröjde sin stund, så vi sa att vi tar cykeln istället-Lundaloppet var igår.

Det tog en halvtimme att cykla, men då kom vi ju fram i tid istället =)
    Sen visade det sig att föräldrarna skulle gifta sig samtidigt, så vi började gudstjänsten med bröllopsdelen och sen blev det dop-delen och allt det var klart på en halvtimme, så barnvänligt var det, men fick gå ut en liten stund med Gabriel för han var inte på sitta-stilla-humör.

Sen blev det god mat och tårtor och sen fick vi cykla hem igen, trötta var vi alla tre, men det var en trevlig lördag vi hade. =)

Om jag inte blir inringd imorgon så får Gabriel vara ledig från dagis, så ska vi hitta på något annat. Sambon åker bort imorgon eftermiddag och kommer hem på lördag sen igen.

På torsdag ska jag jobba som vanligt, som tur är så ställer Gabriels faster upp hela dagen från 07.30-16.00 och sen hämtar hon Gabriel på dagis på fredag eftermiddag.

Jag måste ju lämna honom 06.45 på fredag och om ingen av barnvakterna hade kunnat hämta, så hade jag ju fått göra det iallafall, och då kommer inte jag fram till dagis förräns 17.49 och dagis stänger kl.18, så det känns som en jättelång dag, men nu kan han bli hämtad kl.15 istället, så då har han fått mellis i sig. =)

• MiaMarias

Idag har vi varit lediga, då jag inte jobbade idag, vi tog en tur till en av 4H-gårdarna här i Lund och nog gillar Gabriel får alltid, de är favoriterna =)

• MiaMarias
    Lilla Fjun skrev 2010-05-10 20:35:02 följande:
    Jag har fått beviljad full HP idag Så nu jobbar jag bara fram till 11 juli
    Härligt =)  när var bebisen beräknad nu igen?

Idag fick jag reda på att en av Gabriels föräldragruppskompisar fick en liten lillebror i slutet på april, 3 veckor tidig. Blir bjuden dit i sommar, det ska bli roligt.

Nu har sambon åkt iväg, så nu är vi ensamma hemma fram till lördag.
  • MiaMarias

Jag är så glad att Gabriels faster kan ställa upp imorgon, annars vet jag inte hur det hade gått.  Hon kommer tidigt imorgon och sen kommer jag hem vid 15.30 skulle jag tro.

Hoppas att ni andra också har barnvakter ifall pappan inte är hemma och ni jobbar.

På måndag har vi utvecklingssamtal, det ska bli spännande.

Gabriel pratar väldigt mycket nu och det är roligt.

På fredag så är Gabriel ensam från sin avdelning, så då jobbar en av hans fröknar mellan 8 tills han blir hämtad. De skulle visst vara max 20 på hela förskolan, 2 småbarnsavdelningar och 1 för de äldre barnen.

Jag är glad för vårt dagis, härliga fröknar och de hjälps åt internt om någon är borta, och om det inte går så har de vikarier att tillgå och nu har det varit samma tjej, vilket är bra för barnen, så det inte blir olika varje gång.

Gabriel ser fram emot att bli hämtad av sin faster, blir första gången han blir hämtad av någon annan än mamma/pappa. och faster har varit med på drop-in ett par gånger, så fröknarna känner igen henne.

• MiaMarias

Gabriel har haft en bra dag med faster idag =)

Imorgon blir en tidig dag på dagis, men faster kan hämta honom efter jobbet =)

• MiaMarias

Vilken härlig läggning jag hade idag..

Låg i sängen bredvid Gabriel när han drack välling, sen gav han mig flaskan, jag sa godnatt och att han skulle sova, sen gick jag ut.

10 min senare så sov han. =)

• MiaMarias

Bara 2 dagar kvar tills den första 2-åringen i denna forumtråd-Elliot =)

Alla: Vad tänker ni ge i present?  Jag funderar lite på duplo-lego med siffror på, men vi får se, kanske en liten bandyklubba med boll också.

Tänka sig vad dessa år har gått snabbt, nu i dagarna har det gått ett år och några dagar sen Gabriel lärde sig gå.

Idag springer han väldigt snabbt, och är han en bit före så får man springa rejält för att hinna ikapp.

• MiaMarias

Jag har ändrat mig lite om Gabriels present från mig, tror jag ska köpa en docka istället, han gillar dockor och han satt så fint med dockan i fönstret på dagis när jag pratade med hans dagisfröken om hur dagen har varit.

Får kolla runt lite mer på leksaksaffären imorgon när jag har jobbat första passet. =)

Så vi får se vad det blir till slut, han fyller ju år på lördag, så några dagar till har jag på mig och på lördag är det kalas för honom med den närmaste släkten.

• MiaMarias

Tjenamors, det blev en docka,bäddset till dockvagn och ritblock.
    På lördag får ni höra vad han tycker om dem.

Idag när vi skulle gå hem så sa han igen att han ville leka med dockor, så det ska han ju få göra.

Pratade med mamma och hon ska ta med sig en docka som jag hade när jag var liten och några dock-kläder och en dock-barnstol när man ska mata dockan också.
    Hon, pappa och min lillasyster kommer ner någon gång innan midsommar.

Idag har Gabriel gått hem från dagis igen, man får ha gott om tid och det har man ju mest när man ska hem. Tog ca 1 timme, innan vi kom till vår gård då vi gick en liten omväg för Gabriel fick bestämma väg och sen stannade vi till vid en lekplats på väg hem.

Hoppas ni andra också har haft detta soliga väder. =)

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...