Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
Igår så var vi bjudna på dop, funderade om vi skulle ta bussen eller cykeln, vi tänkte vi chansar på bussen, men den dröjde sin stund, så vi sa att vi tar cykeln istället-Lundaloppet var igår.
Det tog en halvtimme att cykla, men då kom vi ju fram i tid istället =)
Sen visade det sig att föräldrarna skulle gifta sig samtidigt, så vi började gudstjänsten med bröllopsdelen och sen blev det dop-delen och allt det var klart på en halvtimme, så barnvänligt var det, men fick gå ut en liten stund med Gabriel för han var inte på sitta-stilla-humör.
Sen blev det god mat och tårtor och sen fick vi cykla hem igen, trötta var vi alla tre, men det var en trevlig lördag vi hade. =)
Om jag inte blir inringd imorgon så får Gabriel vara ledig från dagis, så ska vi hitta på något annat. Sambon åker bort imorgon eftermiddag och kommer hem på lördag sen igen.
På torsdag ska jag jobba som vanligt, som tur är så ställer Gabriels faster upp hela dagen från 07.30-16.00 och sen hämtar hon Gabriel på dagis på fredag eftermiddag.
Jag måste ju lämna honom 06.45 på fredag och om ingen av barnvakterna hade kunnat hämta, så hade jag ju fått göra det iallafall, och då kommer inte jag fram till dagis förräns 17.49 och dagis stänger kl.18, så det känns som en jättelång dag, men nu kan han bli hämtad kl.15 istället, så då har han fått mellis i sig. =)