• Anonym (ARG)

Min ex o nya tjejen köper sexiga underkläder till vår 15åring i julklapp!

Hej,
    Vet inte om jag lägger detta rätt..

Jag undrar bara om jag är onormal som reagerar på min dotters pappa o hans flickvän.. Han är 38 år och hon är 22år.. Vi har alltid haft en bra realtion, varit ute o rest, umgåtts, kunnat prata och hon har fått en "lycklig" skilsmässa..
    Tills han träffade denna unga tjej, så klart..

Helt plötsligt så började dom vi födelsedagar o andra högtider köpa väldigt knepiga presenter till henne..
    På hennes konfirmation fick hon en riktig festar outfit, tajt kort klänning, en liten väska, blinbling öronhänge och ett par SKYhöga klackskor som hon aldrig kommer att använda.. Till saken häör att hon aldrig ens varit på disco..

Födelsedagen kom, ja fler sådana kläder, string med glitterstenar   osv...

I julas fick jag en chock.. hon kommer hem o visar vad hon fått, så klart fler högklackade skor och ännu en nyårsoutfit..
    Sen visade hon ett par underkläder med strumpebandshållare till och tillhörande strumpor.. Jag tappade helt ärligt andan, det känns bara SÅ FEL att min ex o hans tjej köper sådant tillvår 15 åring.. Jag är absolut inte emot att man har sådana kläder om man vill, men då får hon gärna köpa dem själv om det är de hon vill ha..

Jag ringde upp pappan någon dag senare och pratade med hnm, han tyckte inte alls det var konstigt att han gav detta.. Det kan ju vara roligt om hon får känna sig fin undertill... Jag blev så klart jävligt ARG... kändes perverst.. han ska väl inte klä vår dotter in till musen i sexiga underkkläder.. varför på skynda något som antagligen kommer vid senare tillfälle.. Kan hon inte bara få vara tonåring just nu... hon är 15 år.. han tyckte att jag inte förstod att hon var ju faktikst nästan vuxen nu..

Hur hade ni reagerat? Är jag konstig som känner så här?Det är ju hans nya tjej som väljer ut dessa kläder , el det antar jag..

• Svar på tråden Min ex o nya tjejen köper sexiga underkläder till vår 15åring i julklapp!
  • Tonx

Frågan är väl vad dottern tycker?

• Anonym

Förmodligen tyckte pappans tjej sånt var skoj i den åldern och tror att er dotter tycker likadant.

• CityMami

Jag fick sexiga underkläder av min farmor i present när jag var 14.
    Det blev folk av mig ändå

ღ ♥Våran ljuvliga prinsessa Emina född 091208♥ ღ
  • Anonym (ANNA)

Jag förstår dig TS. Tycker inte heller att det är passande pressenter till sin 15 åriga dotter. Eller faktiskt inte till en dotter överhuvud taget. Jag är 40 år och skulle inte uppskatta sexiga underkläder som present av mina föräldrar.

• Anonym (Fyy!)

Det låter perverst och absolut olämpligt enligt min mening. Jag hade förmodligen reagerat ännu kraftigare än vad du har gjort. Om jag var du så skulle jag förbjuda dem att ge bort sexiga underkläder i present, likaså andra sexiga kläder o skor. Varför ge det till en 15-åring? Det är ju nästan kränkande för henne att få sådant av sin pappa. Han borde ge henne något fint istället t.ex ett smycke, teknikpryl, böcker el. liknande. Förstår att du blir arg. 

• Anonym (:p)

Min farmor blev förälskad i nättröjor och köpte flera sådana till mig när jag var 13-14, taighta jeans med låg skärning, snygga bhar att ha under så jag kunde ha bara nättröjan på mig osv.

Kan säga att min pappa var mindre glad och reagerade ungefär som du.. {#lang_emotions_dreamer}

• Anonym

Dottern kanske ville ha dem? Hon kanske inte vågar önska sig det av dig dock...

Men är det så att hon inte vill ha sådana saker så förstår jag inte varför hon inte talar om det för sin far.

Dessutom, åldern på hans nya tjej är ju knappast relevant i sammanhanget.

• Stinky

Det är bara att inse, TS: dags att kapa av navelsträngen!

• Anonym
    Anonym (Fyy!) skrev 2010-02-02 23:30:40 följande:
    Det låter perverst och absolut olämpligt enligt min mening. Jag hade förmodligen reagerat ännu kraftigare än vad du har gjort. Om jag var du så skulle jag förbjuda dem att ge bort sexiga underkläder i present, likaså andra sexiga kläder o skor. Varför ge det till en 15-åring? Det är ju nästan kränkande för henne att få sådant av sin pappa. Han borde ge henne något fint istället t.ex ett smycke, teknikpryl, böcker el. liknande. Förstår att du blir arg. 
    Ursäkta? Förbjuda en annan vuxen människa någonting? Tror inte det va...
Svar på tråden Min ex o nya tjejen köper sexiga underkläder till vår 15åring i julklapp!