• Anonym (ARG)

Min ex o nya tjejen köper sexiga underkläder till vår 15åring i julklapp!

Hej,
    Vet inte om jag lägger detta rätt..

Jag undrar bara om jag är onormal som reagerar på min dotters pappa o hans flickvän.. Han är 38 år och hon är 22år.. Vi har alltid haft en bra realtion, varit ute o rest, umgåtts, kunnat prata och hon har fått en "lycklig" skilsmässa..
    Tills han träffade denna unga tjej, så klart..

Helt plötsligt så började dom vi födelsedagar o andra högtider köpa väldigt knepiga presenter till henne..
    På hennes konfirmation fick hon en riktig festar outfit, tajt kort klänning, en liten väska, blinbling öronhänge och ett par SKYhöga klackskor som hon aldrig kommer att använda.. Till saken häör att hon aldrig ens varit på disco..

Födelsedagen kom, ja fler sådana kläder, string med glitterstenar   osv...

I julas fick jag en chock.. hon kommer hem o visar vad hon fått, så klart fler högklackade skor och ännu en nyårsoutfit..
    Sen visade hon ett par underkläder med strumpebandshållare till och tillhörande strumpor.. Jag tappade helt ärligt andan, det känns bara SÅ FEL att min ex o hans tjej köper sådant tillvår 15 åring.. Jag är absolut inte emot att man har sådana kläder om man vill, men då får hon gärna köpa dem själv om det är de hon vill ha..

Jag ringde upp pappan någon dag senare och pratade med hnm, han tyckte inte alls det var konstigt att han gav detta.. Det kan ju vara roligt om hon får känna sig fin undertill... Jag blev så klart jävligt ARG... kändes perverst.. han ska väl inte klä vår dotter in till musen i sexiga underkkläder.. varför på skynda något som antagligen kommer vid senare tillfälle.. Kan hon inte bara få vara tonåring just nu... hon är 15 år.. han tyckte att jag inte förstod att hon var ju faktikst nästan vuxen nu..

Hur hade ni reagerat? Är jag konstig som känner så här?Det är ju hans nya tjej som väljer ut dessa kläder , el det antar jag..

• Svar på tråden Min ex o nya tjejen köper sexiga underkläder till vår 15åring i julklapp!
  • LillTussa

Eh nej, jag hade också reagerat. Ta ett snack till och säg att han får klä sin flickvän med sådana kläder men att han gärna kan låta bli att klä dottern undertill. Presentkort funkar bättre! Låt dottern upptäcka själv vad hon vill ha på sig och sedan köpa det själv!

Mammor och pappor ger underkläder i stil med bomullstrosor. Pojk/flickvänner får köpa sexigt i present. Men 15 år? Låt henne växa lite till..
  • Anonym (konstigt)
    BlommyNess12 skrev 2010-02-03 11:55:10 följande:
    Så du skulle ha köpt ett raffsett med strumpebandshållare till ditt barn, oavsett ålder? Jag menar, kläder som kläder, eller hur...
    När barnen är små då köper man kläder som värmer. När barnen är tonåringar då köper man kläder dom tycker är snyggt. Så ja tycker mina barn att raffset med strumpebandshållare är snyggt då köper jag det.
    Men jag skulle aldrig köpa nåt mina barn inte tyckte om.
    Så allt hänger ju på att om dottern gillar presenterna eller inte.
  • Anonym (Privat)

Känns jättemärkligt. Jag är 25, skulle verkligen inte vilja ha sexiga underkläder av vare sig mamma eller pappa. Känns faktiskt som att de lägger sig i någonting väldigt privat som de inte har med att göra. Men som sagt, vad verkar dottern själv tycka?

Håller med Lavish i följande:

"Det känns som de förmedlar bilden till henne att hon BORDE vara en festa och knulla runt tjej. I allra värsta fall att hennes värde som person ligger i att vara sexig, spännande, sexuell, ung kvinna. Då blir det väldigt obehagligt."

När/om hon vill ha sådana underkläder är det väl bäst att hon får köpa sådant själv. Så undviker man iallafall att bidra till att pressa henne att börja med saker hon inte vill.

• Anonym (Mim)

Men är det jag som missuppfattat, eller var det när hon fyllde 15? Att ge något sådant till någon som fyller 15 kan väl passera som ett skämt, men är det i något annat sammanhang, såsom till jul, är det en annan sak.

• LillTussa
    Anonym (Mim) skrev 2010-02-03 12:21:53 följande:
    Men är det jag som missuppfattat, eller var det när hon fyllde 15? Att ge något sådant till någon som fyller 15 kan väl passera som ett skämt, men är det i något annat sammanhang, såsom till jul, är det en annan sak.
    Jo men jag undrar också, får man inte sådana skämtpresenter av sina kompisar eller respektive? Inte sin pappa eller mamma? Möjligen en kådis i extremfall, men sexiga underkläder?
    Jag tror inte det var i 15-årspresent, utan i annat sammanhang.
  • Anonym

Mina döttrar och deras kompisar köpte dildosar till varandra när någon fyllde 15, och stringtrosor använde dom alla från runt 13 årsåldern som dom köpte själva.

• Bedan
    Anonym skrev 2010-02-03 13:32:10 följande:
    Mina döttrar och deras kompisar köpte dildosar till varandra när någon fyllde 15, och stringtrosor använde dom alla från runt 13 årsåldern som dom köpte själva.
    Ok, det kanske de gjorde. Men det är väl inte samma sak som om deras förälder köpt dildo till dem!
  • Anonym (ARG)

hej tack för alla svar.. en snabbis måste rusa..

Hon är en jeans-slapp-rockar stil i kläderna, går aldrig ut, har en pojkvän sen ett år, jag anser att hennes "vuxna" liv håller på att starta nu och att man inte behöver kasta in henne i förtid med att klä sig sexigt.. inte av hennes far iallfall... Har absolut inget att säga om hennes pojkvän el hon sj handlar det, det bryr jag mig inte om.. Men som någon sa att hennes pappa sexualisererar henne nu o kallar henne vuxen vid 15 år.. känns INTE okej!

Hennes "styvmamma!" har alltid festat sen tdiig ungdom o klätt sig utmanande.. det vet jag säkert då min lillebror gått i samma klass...
    Hon tycker säkert attd et e ballt att ge bort sådana presenter..

Jag bad attdetta skulle vara sista ggn de gjorde något sådant.. okej med kläder men INTE sxiga underkläder, kanske ett presentkort iställlet? men det sa han att det kan han inte alls lova.. han vågar nog inte gå emot sin flickvän.. han är väldigt konflikträdd..

Dottern visade upp alla presenter som hon öppnat hos farmor på julafton.. då låg dessa där.. Hon var varken generad el glad.. hon spelade likgiltlig.. och hon såg att jag kippa efter andan,...

Hon kommer aldrig ta en diskussion med sin pappa då hon inte vågar ta upp sådana saker med hnm.. o defenitivt vet jag att hon inte önskat sig detta högt till hnm iallfall.. Nu måste jag rusa..

• FrökenFri
    NadiaMi skrev 2010-02-03 11:27:05 följande:
    En annan sak som spelar in är dotterns klädstil i övrigt. Är hon en bekväm jeanstjej så är strumpebandshållare en ganska opraktisk sak att ha på sig, och om hon är aktiv i någon sport eller har något fritidsintresse som kräver snabba ombyten så kan det nog kännas mer ivägen än 'fint' att ta på sig den typen av underkläder. Och om man gillar att klä sig i tajta korta klänningar eller urringat så borde det ha reflekterats i vardagskläderna, iallafall till viss del. Antingen reagerar TS på att pappan har börjat sexualisera sin dotter (genom att ge henne tajta kläder och sexiga underkläder i present) eller så reagerar hon på pappans förändrade attityd (som dök upp i samband med att han träffade sin 22-åriga flickvän). Själv reagerar jag lite på båda delarna, och än mer när han försvarar valen av presenter med att dottern 'nästan är vuxen'... Jag tolkar det tyvärr lite som att han vet att hans flickvän är väldigt ung och att han har svårt att se sin dotter som 'barn' när han har en så pass ung flickvän som kanske rent av har lite samma inställning till livet som hans 15-åriga dotter. Det skriker 40-års-kris om hela situationen...
    Håller HELT med.
    Anonym (ARG) skrev 2010-02-03 14:44:37 följande:
    Jag bad attdetta skulle vara sista ggn de gjorde något sådant.. okej med kläder men INTE sxiga underkläder, kanske ett presentkort iställlet? men det sa han att det kan han inte alls lova.. han vågar nog inte gå emot sin flickvän.. han är väldigt konflikträdd..
    Han vågar inte gå emot sin 22 åriga flickvän?! HA! Vilken mes. {#lang_emotions_tongue_out} Jaha, men då får du nog "hota" med att ta ett snack med henne då. Kan han inte lova det då, ja då blir det ett snack!
  • Lia85

Jag skulle ha blivit lite lätt galen tror jag.
    Underkläderna hade jag lagt undan till hon var dels äldre och tills hon själv frågade efter dem.

Och flickvännen skulle jag nog läxat upp och upplyst om att det faktiskt inte är hennes dotter och att hon måste respektera även mammans åsikter.

• Anonym (Mim)
    LillTussa skrev 2010-02-03 12:25:00 följande:
    Jo men jag undrar också, får man inte sådana skämtpresenter av sina kompisar eller respektive? Inte sin pappa eller mamma? Möjligen en kådis i extremfall, men sexiga underkläder? Jag tror inte det var i 15-årspresent, utan i annat sammanhang.
    Ja, det står ju till och med i rubriken mitt pucko!! Jag måste börja läsa nogrannare!
  • Anonym

klänning och skor låter rätt ok ifall dottern vill ha det, men sexiga underkläder bör man inte köpa som föräldrar.

kanske det är pappans flickvän som försöker skapa en relation med dottern? försöker få till ett gemensamt intresse?

stringtrosa i blingbling låter helt vansinnigt.

• Anonym

Har TS sagt nåt om hur dottern själv reagerat på julklappen?
    Varför ska vuxna lägga sig i om inte barnen klagat själva, hon kanske t.o.m. ville ha underkläderna, kanske inte just av pappan, men av hans tjej, dom kan ju ha kollat på sånt när dom vart ut o handlat.
    Vissa överreagerar innan båda sidorna kommit fram.
    Tog dottern illa vid sig så är det en annan sak.

• Lia85
    Anonym skrev 2010-02-04 09:01:19 följande:
    Har TS sagt nåt om hur dottern själv reagerat på julklappen?Varför ska vuxna lägga sig i om inte barnen klagat själva, hon kanske t.o.m. ville ha underkläderna, kanske inte just av pappan, men av hans tjej, dom kan ju ha kollat på sånt när dom vart ut o handlat.Vissa överreagerar innan båda sidorna kommit fram.Tog dottern illa vid sig så är det en annan sak.
    Tycker inte det är detm insta relevant hur dottern reagerat. Man sexualiserar inte sitt barn. Och om det nu är pappans nya tjej som valt presenten borde han verkligen haft lite stake och skällt ut henne som ens tänker tanken på att köpa sånna underkläder och kläder.
  • BöljandeGräset

Att börja köpa lite snygga/vågade underkläder  är  helt privat  och  inget som en pappa ska göra. Så omdömeslöst och osmakligt. Hur jäkla konstigt känns det inte att gå i ett raffset som PAPPA köpt?!
    Kinkydad, eller?!

• puuhmage

ja är ändå 23 år....o ja tycker det är helt fel ur båda synvinklarna alså skulle ja vara den nya tjejen hadde ja aldrig köpt sånt till min sambos dotter o vore ja dotten så hadde ja tyckt att min pappa är äklig oav......så du reagera helt normalt o rätt enligt mig.....men vad säger dottern då??

Svar på tråden Min ex o nya tjejen köper sexiga underkläder till vår 15åring i julklapp!