• Anonym

Hur är livet som arbetslös?

Om dina barn hamnar på socialbidrag, så har du inte betalat skatt i onödan. Tänk så istället. Och att dina barn hamnar på socialbidrag är inget som du kan råda över. Alla kan bli sjuka innan de fått SGI, även rikemansbarn. Inte bra att reta upp sig så enormt, inte bra för hjärta, du vill väl inte bli sjuksriven och ligga samhället till last.

• Anonym

Jag tycker ocksåa tt livet som arbetslös är ganska trevligt. När jag förlorade jobbet hade jag total ångest och mådde jättedåligt, men det är bättre än jag trodde. Det bästa är att jag får en chans att tänka om och tänka helt nytt. Vad vill jag bli? Jag söker en del jobb "som vanligt" via annons, men tittar mer på utbildningar och andra alternativ eftersom jag tror det finns större chanser att få jobb den vägen, såsom praktik.

• Anonym

Jag avskyr att vara arbetslös. Hade kunnat skura hotellrum med tandborste bara för att ha något att göra och få en inkomst.

• Anonym

jag tycker livet som arbetslös suger! visst kan det verka skönt att kunna sova ut och göra vad man har lust med men just nu känner jag att jag nästan skulle jobba gratis för att ha sysselsättning bara! det är såååå tråkigt att gå hemma!

tycker dock inte att a-kassan ska bort för utan den hade jag och många andra i min sits inte överlevt. men jag utnyttjar den heller inte på det sättet att få pengar för att slappa. jag är väldigt aktiv i mitt jobbsökande och jag får komma på intervjuer så snart borde jag få napp!

• Anonym

Jag hatar att vara arbetslös men samtidigt så är det ju bra att kunna vara hemma med barnen,men nää hade jag fått ett jobb hade jag jublat högt och jag söker hur många arbeten som helst

• Anonym
    Anonym (Karolina) skrev 2010-02-03 15:41:36 följande:
    jag blir arbetslös igen nästa vecka och det suger rejält =( blev helt plötsligt varslad o det är jätte tråkigt. vill inte vara arbetslös igen. vill ha bra inkomst o inte leva på a kassa. så ja söker nytt jobb för fullt.
    med den inställningen tror jag du kommer få ett nytt jobb snart! Kämpa på :)
Svar på tråden Hur är livet som arbetslös?