Inlägg från: pyretochbönan0809 |Visa alla inlägg
  • pyretochbönan0809

Vad baserar ni era val på?

Min fråga gäller generellt inom många områden. Håller ni "tillbaka" era barn av bekvämlighet för er själva, för era barns skull eller tänker ni inte på det?

Ex. Ger barnen nappflaska/pipmugg/napp/ åka vagn länge.

OBS! Jag hoppar inte på någon uta undrar rent generellt hur det vanligaste tänket är.

Vår älskade Saga 5/7 - 08 och älskade Karna 15/8 -09
  • Svar på tråden Vad baserar ni era val på?
  • pyretochbönan0809

Det här verkar kunna bli en intressant diskussion

Jag håller med dig cloudberry, att utveckling blandas lätt in i vardagen. Min 1,5 åring har börjat försöka klä på sigsjälv och visst tar det längre tid men det gör mig ingenting Samma sak när hon ville börja äta själv. Varför inte? Det blir kladdigt och det tog längre tid i början men hon måste ju lära sig.

Det där med vagen kan ha många olika orsaker så det är jag inte lika främmande för egentligen även om det framgår så i ts. Jag själv satt i vagn när jag var 4 år pga 10 operationer som jag hunnit med under de åren och jag blev fort trött. MEN jag är negativ till det OM den används som en bekvämlighet istället för nödvändighet!

• pyretochbönan0809
    SaramedM skrev 2010-02-03 15:56:58 följande:
    Förskolepersonalen ska öht inte uttala sig om barnen de jobbar med till digM åkte vagn tills hon var 5, pga ett funktionshinder som inte syns och inte heler alltid märksEnligt dig utan anledning ja, men mamman kanske skulle ge en annan bild om hon fick en chans?Jag är så trött på att folk ser andra på stan/ica/dagis och sen har en massa åsikter när de ofta inte vet mer än en promille av bildenTänk alla kommenterar jag fått för hur jag gör med M av andra föräldrar på dagis
    men nu handlar det ju så klart inte om barn som BEHÖVER det men jag tror faktiskt inte att alla 4-åringar jag sett i vagn har funktionshinder.
  • pyretochbönan0809
    SaramedM skrev 2010-02-03 16:40:47 följande:
    jag tror att de allra flesta du ser av större barn i vagn har någon form av funktionshinder eller sjukdomOch övriga har nog också goda skäl som inte du vet om
    ok, fair enough.
    Nu var det inte bara vagnaspekten jag syftade på även om det blev ett tacksamt samtalsämne
  • pyretochbönan0809
    löksill skrev 2010-02-04 10:38:17 följande:
    Vad jag försökte säga är att TS inlägg är märkligt formulerat.
    Hur menar du då? Tycker jag är hyfsat tydlig?
  • pyretochbönan0809

banjomusik

Nej, jag tycker inte du är en lat förälder   Återkom när din son åker i vagn majoritetetn av tiden utan anledning när han är 5 så har jag nog en annan åsikt Napp är ju en trygghetsgrej man lanserar som förälder så det är ju ett val man gör. Pipmugg är en bekvämlighetsgrej enligt mig m de som tycker annorlunda får jättegärna göra det. Kul att din son är så verbal Oftast är det ju också så att de barn som är verbala tidigt är snäppet senare motoriskt. (därmed inte sagt att din son är det utan det var mer en konstatering)

Svar på tråden Vad baserar ni era val på?