Inlägg från: bastardized |Visa alla inlägg
  • bastardized

Vad lyssnar du på just nu?

Jag har förmånen att ha vänner runt hela och vårt jord och i de aktuella samtalen kommer naturligtvis covid-19 upp som ett givet ämne att prata om.

Min vän i Argentina som med deras mått mätt är välbeställd inser att om smittan nyper tag om honom är det endast hans tro på högre makter och en ganska obildad  och inte minst underbemannad och tyvärr korrumperad läkarkår som är hans knappa hopp medan min kollega/partner i USA med en av de exklusivaste försäkringar som går att köpa för pengar är garanterad ett eget top-notch läkarteam och något som kan likställas med en lyxsvit om han skulle bli smittad. 

Oddsen handlar om vem du är och hur mycket du har i plånboken. Man behöver definitivt inte vara vänster för att inse att det ligger något väldigt sorgligt i detta.

• bastardized
    Nandez skrev 2020-04-09 20:29:13 följande:
    Bra låt, du har bra musiksmak

Tack goa du! 

• bastardized

Slutet på en rätt annorlunda helg början närma sig och ljuspunkten har varit att kunna samla vännerna i gruppsamtal via nätet för umgänge som substitut för att vara nära varandra.

Annars har dagarna mest gått åt till att göra båten klar för sjösättning vilket är något jag längtar oerhört efter även om båtlivet kanske blir lite annorlunda/mer ensamt den här säsongen. Hoppas verkligen att flera upptäcker glädjen i att färdas och bo på vatten samt upptäcka öar och kustsamhällen nu då andra former av resor tycks vara utan räckhåll i och med viruset. 

Nu ska jag unna mig några goda pilsner och hoppas ni alla i tråden har haft en bra påsk och att ni fortfarande har gnistan tänd för att vi löser det här. 

• bastardized
    Tom Sawyer skrev 2020-04-14 01:59:49 följande:

Min äldsta släkting gick bort för typ en vecka sedan. Det var väl inte oväntat i sig.
    Hon var äldre än de flesta, men det som irriterar mig är att ingen av oss kunde gå dit till äldreboendet och hålla i hennes hand när hon gick bort. Ingen av oss fick säga farväl. Det var många av oss som hade velat det. Jag är säker på att hon också hade velat säga adjö på det artiga sätt som hon alltid haft.

Jag hoppas att övriga kommuner lär sig av misstagen från Stockholm. Då kanske andra slipper uppleva samma sak. 

Beklagar sorgen och förstår frustrationen i att inte kunna vara nära. Det är svåra tider som skapar mycket som vi inte är vana och bekväma med. 
Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?