-
-
Tom Sawyer skrev 2020-05-09 02:10:58 följande:Tack för vänliga ord. Ditt nick verkar i mina ögon inte passa riktigt, men du har väl dina skäl.
Stay safeNicket kommer ifrån en liten liten "rörelse" jag var med i för rätt många år sedan.
Jag är oerhört bilintresserad och på den tiden var hobbyn reglerad hårt av vissa individer som planerade och inte minst tog hand om de ekonomiska intäkterna ifrån de stora bilträffarna, samma personer ägde rätten att styra vad som skulle upphöjas och vilka i den lilla elitgruppen som skulle få publicitet och berömmelse. Allt var toppstyrt.
Vi var en grupp på ca 40-pers som vände detta ryggen och skapade egna bilträffar till början i gamla folkparker och liknande. Något som var avskytt av de som vi ansåg som påvar var punk (gammal konflikt mellan raggare och punkare) så naturligtvis var det punkband som gällde på våra scener och i bilarna. Ett litet uppror som med tiden blev mer och mer accepterat samtidigt som de gamla patronerna försvann längre och längre in i skuggorna.
Här på denna kanalen är vi och varifrån mitt nick kommer.
-
RebeckaZ70 skrev 2020-05-12 07:15:53 följande:
Det bilintresset kommer jag nog aldrig att få, men jag förstår dig. Kul på sätt o vis att man ser fler bilar av den typen "hemma" i Sverige än när jag varit i USA. Fast jag gillar hyrbilarna vi haft där. Marquis nånting, och sist var det Impala. Rymliga och tysta och bekväma. Långt ifrån den Nissan Leaf vi själva har
Vi här i Sverige började uppskatta och importera dessa gamla klassiska bilar innan jänkarna själva fattade grejen vilket har gjort att av flera mycket ovanliga och åtråvärda modeller finns det fler av här hemma än där borta, det är rätt häftigt egentligen.
Jag besökte en stor bilträff ihop med en vän som har en av dessa mycket ovanliga modeller i sin ägo och efter ett tag blev han uppkallad via högtalare på scen då en amerikan på besök i Sverige prompt ville berätta att han var ordförande för denna bilmodells intresseklubb i USA, han berättade inför alla att han har besökt alla de stora träffarna där borta och har han extrem tur får han se ett exemplar av denna modellen då och då, där på gräsplätten i lilla Falkenberg stod 5st sida vid sida.... Kompisen fick ett bud av samme amerikan som skulle kunna gett honom en villa på en mycket exklusiv adress men avstod då han ser bilen som en familjemedlem då han har plockat ner bilen i minsta skruv och renoverat och byggt upp igen under många år på en ganska medioker knegarlön, man säljer ju inte sina barn liksom....
Tack för din kommentar

-
Har suttit nere i hamnen i båten och titt-tjattat med båtgrannarna om allt och inget och druckit någon pilsner, blev så nära socialt ftiridsumgänge man kommer i dessa tider.. Men rätt som det är är vi igenom den här skiten...
-
Sicken härlig sommardag vi har haft!
Ankrade upp båten i Gattulvsviken på Vinga ganska tidigt i morse och har legat på soldäck nästan hela dagen samtidigt som jag lyssnat på musik och vattnets rörelser emot båtens skrov, kompisen som är kock skickade med mig en helt makalös liten grillbuffé som jag har ätit när solen har varit allt för stark. Havet är verkligen magiskt och jag önskar att fler tar chansen att prova på båtlivet..
-
Ärligt talat så fick jag lite panik när denna hemska pandemi bröt ut då jag satsat på mitt företag och anställt 2 personer som hade/har visat sig vara otroligt värdefulla och lojala i det arbete vi utför, var livrädd för att behöva säga upp dem och på toppen av detta anlitar jag sedan många år ett par personer i länder där tillvaron är riktigt hård och där jag på något sätt har känt och haft ett visst ansvar att i alla fall se till att de har mat på bordet och tak över huvudet i utbyte mot vägledning och skydd då jag jobbat på platser man i regel inte vill besöka frivilligt..
Men det har mot all förmodan tuffat på riktigt bra och intresset för det vi kan erbjuda är fortfarande starkt så offerter har rullat ut i god takt vilket ger en känsla av att vi är många som ser och investerar i ett relativt snabbt slut på den tragiska epok vi nu går igenom.
Däremot får jag lust att gå bärsärk i alla varuhus och gallerior som trots rådande situation är proppfulla av människor som skiter blankt i vår som gör uppoffringars hälsa.....
-
Märklig midsommar till ända, nykter och inte alls på de sätt som man har vant sig vid men fullt förståeligt då tiderna är som det är. I morgon tidigt går bilen upp till Dalsland för lite kajakpaddling.
Hoppas ni i tråden har haft en riktigt härlig dag.
-
Jag gillar sånt här också.
-
bastardized skrev 2020-06-19 22:15:55 följande:Märklig midsommar till ända, nykter och inte alls på de sätt som man har vant sig vid men fullt förståeligt då tiderna är som det är. I morgon tidigt går bilen upp till Dalsland för lite kajakpaddling.
Hoppas ni i tråden har haft en riktigt härlig dag.
Morgondagens planer inställda då vännen som skulle med fick ett hastigt sjukdomsfall att handlas med.
Då så, Då spritar jag ner mig till ett av Sveriges bästa band.
-