• AochJsMamma

Vi som gillar PO. P! Tråd nr 19

Vi som gillar PO. P! tråd nr 19

Detta är tråden för oss som älskar Polarn o pyret , nu har vi kommit till tråd nummer 19!

Här diskuterar vi kollektioner, reor, etc etc, kolla även in vår bildtråd!

Välkomna!

Rea: Stor rea i Januari och juni

Hemsida och webshop: www.polarnopyret.se

Gamla tråden:   www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48483523.html

Gamla bildtråden:  www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48512276.html

NY BILDTRÅD! www.familjeliv.se/Forum-3-96/m50504504.html
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-14 18:56
    Nu finns det en köp och säljgrupp på Facebook där vi kan sälja och köpa nya och begagnade POP kläder! Joina gärna!

www.facebook.com/home.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-18 17:09
    Ur kommande POP kollektioner:

petitfashion.se/category/polarnopyret/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 14:57
    Nu finns även en tråd där vi som säljer o köper på FB kan skriva, visa våra fynd, etc:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m57742206.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 15:32
    Glöm länken ovan, det är denna som gäller!!!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/vi-som-koper-och-saljer-pop-klader-pa-fb-213

Ansök om medlemskap o babbla på!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-03 11:26
    FÖLJANDE LÄNKAR ÄR AKTUELLA:

FB KÖP OCH SÄLJ: www.facebook.com/

BILDTRÅD:

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m50504504.html
  • Svar på tråden Vi som gillar PO. P! Tråd nr 19
  • lillamye

när börja ni använda skalkläderna?

använder ni fleecefodrat fösrt el?

• mortillsju
    lillamye skrev 2010-03-09 23:03:52 följande:
    när börja ni använda skalkläderna? använder ni fleecefodrat fösrt el?
    Nä ingen fleece under byxorna, det tycker jag bara är krångligt för dagispersonal och för mig. Krävs värmande lager kör jag med vinterbyxorna. Utan när de varma kläderna känns för varma (snart, snart hoppas jag....bor i Skåne) åker först vinterbyxan av till förmån för skalbyxan medan vi ofta har vinterjacka upptill. Sen blir det skaljacka med någon form av fleece under.  Men än är det för kallt tycker jag. Snö på marken som smälter och så...*brrrr* iskallt i skuggan.
  • lillamye
    mortillsju skrev 2010-03-09 23:07:04 följande:
    Nä ingen fleece under byxorna, det tycker jag bara är krångligt för dagispersonal och för mig. Krävs värmande lager kör jag med vinterbyxorna. Utan när de varma kläderna känns för varma (snart, snart hoppas jag....bor i Skåne) åker först vinterbyxan av till förmån för skalbyxan medan vi ofta har vinterjacka upptill. Sen blir det skaljacka med någon form av fleece under.  Men än är det för kallt tycker jag. Snö på marken som smälter och så...*brrrr* iskallt i skuggan.
    menade fleecefodrat regnställ
  • maadicken
    mortillsju skrev 2010-03-09 22:58:50 följande:
    Men det där tror inte jag på. All pops ytterkläder har varit vattentäta det senaste åren så är de från senaste säsongerna ska de vara vattentäta. Men har du köpt dem på outlet sa du? Kanske var de av andrahandssortering??
    ja från nåt av de senaste åren är dom. syns ju på popmärket, så jag tror det är förra vinterns. det stod inget om att det var andrahandssortering iaf. har inte varit på nån annan pop outlet så jag vet inte om det är så att man köper "grisen i säcken" eller blir förvarnad om det är nåt produktionsfel.

dom är ju inte slitna heller, eftersom det faktiskt har varit snö hela tiden dom använts.
    (¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • mollan nu

dotterns vintervantar ska vara vattentäta men dom blir blöta så fort hon leker i tösnön. Funderade på att köpa skalvantarna men det kommer jag nog inte göra. De lär läcka de med.

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • etindris

Mortillsju: Den gröna som du visade på din fina tjej är jättesnygg. Håller tummarna att den passar fortfarande. Den munkjackan du visade älskade jag i alla färger. Ska också köpa årets gröna till båda mina. Är jättefint med grönt både på tjejer och killar.
    Även min son höll på att hoppa i taket när han såg rymdtröjan så nu är även vi stolta ägare  av den. Jag tror denna vår är första gången sen min dotter föddes som jag köper mer till sonen. Alla märken har lyckats med snygga pojkkläder{#lang_emotions_smile}

• Camilllla
    maadicken skrev 2010-03-09 23:14:34 följande:
    ja från nåt av de senaste åren är dom. syns ju på popmärket, så jag tror det är förra vinterns. det stod inget om att det var andrahandssortering iaf. har inte varit på nån annan pop outlet så jag vet inte om det är så att man köper "grisen i säcken" eller blir förvarnad om det är nåt produktionsfel.dom är ju inte slitna heller, eftersom det faktiskt har varit snö hela tiden dom använts.
    Är det något produktionsfel brukar de kläderna vara märkta med ett kryss på tvättetiketten eller liknande ställe. Isåfall ska du också ha blivit upplyst om det när du köpte dem, även om det var på outlet.
    Tycker du ska reklamera!
    Noel 070222 & Julian 090605
  • etindris

Lillamye: förra våren hade min tjej rosa po jacka och röda pop byxor i skalkläder och hon var superfin! Önskar jag hade samma i år. Nu blir det röd jacka och svarta byxor från pop

• maadicken
    Camilllla skrev 2010-03-10 00:05:24 följande:
    Är det något produktionsfel brukar de kläderna vara märkta med ett kryss på tvättetiketten eller liknande ställe. Isåfall ska du också ha blivit upplyst om det när du köpte dem, även om det var på outlet.Tycker du ska reklamera!
    ja nåt kryss nånstans i byxorna finns det inte heller.
    ska gå in på polarn nästa gång jag kommer till stan och höra vad dom säger om      funktionen. 
    har inte hört att någon annan fått blöta barn i pops vinterkläder heller. detta är ju bara tredje dagen som det har varit töväder ute, och eftersom det är så mycket snö och kallt på nätterna har det inte hunnit bli slask än heller.
    (¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Silverhaj76
    maadicken skrev 2010-03-09 21:44:58 följande:
    måste bara fråga... ska inte pops termobyxor vara vattentäta, eller åtminstonde tåla mycket väta innan det går igenom? tror det är förra årets sonen har, för dom är köpta på en outlet i norge tidigt i höstas.förra året ramlade han på mage i en stor vattenpöl med pop overallen, och det klarade den fast han blev liggande ett tag. är det inte samma material som i byxorna?idag har det varit ett par grader varmt. vi var ute ca 2 timmar i en pulkabacke. snön var alltså inte blaskig på nåt vis, men det var ju ändå töväder. när vi kommer in har han en stor blöt fläck på ena knät,, samt en mindre på andra. byxorna är aldrig tvättade. ska jag verkligen vara nöjd med det?
    Var fläcken på utsidan eller insidan? Blöt fläck på utsidan kan det ju bli, blir även på våra Reima overaller, men insidan är torr. De släpper ju inte genom vatten iaf.
Svar på tråden Vi som gillar PO. P! Tråd nr 19