• Aakashan

varför göder ni era barn???

Jag har svårt att tänka mig att man väljer att göra sina barn överviktiga. Det kan vara andra faktorer, dels rent fysiska, jag har två barn, dom är helt olika rent fysiskt, en spinko och en riktigt bitig. Dom äter samma mat och har samma grund att stå på (genetiskt)
    Sen kan det ju handla om egen okunskap, man har helt enkelt inte koll på vad man ska äta och hur. Jag har märkt att det är ganska vanligt att folk inte kan laga mat, och där har man nog en stor förklaring, då ligger det väl nära till hands att man tar färdiglagad mat, exemplevis fiskpinnar, färdiga såser etc. Sen har väl konsumtionen av godis ökat.
    Jag köper ibland chips till mig och mina barn, men när man står där i affären och ska ta en påse så blir jag lite irriterad, det finns påsar i 300g. Visst finns det mindre, naturchips etc, men jag är inte så jätteförtjust i dom och inte barnen heler. Men "när jag var liten" så var påsarna inte så stora! Då fanns dom i 100 g och när dom kom i 200 g tyckte man ju dom var enorma!!!! (Nej jag är inte född på 1800-talet, bara nästan) Vi i min familj delade på en påse på 100 g och en flaska läsk på 1 liter! Vi var fyra personer då
    Vad delar man på nu?

Svar på tråden varför göder ni era barn???