varför göder ni era barn???
Alldeles för många har dåliga kunskaper i matlagning och näringslära. Vad jag förstår så hinner man knappt lära sig laga mat på hemkunskapen idag. Föräldrar släpper inte alltid in barnen i köket heller eftersom det blir för jobbigt med små händer som ska hjälpa till. I butikerna är det extrema mängder snabbmat. Bara frysta potatisprodukter (halvfabrikat) tar upp flera meter i frysen. Lika stor del av frysdiskarna tar upp av frysta grönsaker. De frusna fiskprodukterna tar upp en annan, samma med hamburgare och pizza. Då har jag inte nämnt micromaten som ensam tar upp ett enormt utrymme. Grönsakerna och den frusna fisken är det enda vettiga i frysdiskarna men de tar tillsammans inte ens upp en femtedel av utrymmet. Det säger mig en hel del om vad som handlas. Hyllorna i butiken är fulla av pulversåser, pulversoppor och konserver av alla de slag. Det är butiksbakade franskor och nygräddade bullar som doftar när man går förbi. Föräldrar tror inte att barnen mår bra av hemlagad barnmat utan köper burkmat istället... Man blir som man äter...