Inlägg från: Smultron ett |Visa alla inlägg
  • Smultron ett

varför göder ni era barn???

h8him skrev 2010-02-04 13:17:36 följande:
    Föräldrar tror inte att barnen mår bra av hemlagad barnmat utan köper burkmat istället... Man blir som man äter...
    En burk
  • Smultron ett

Vi äter ganska mycket godis och dricker saft. (inte läsk, för det gillar inte jag, haha)
    Vi har hyfsat ofta frukt med grädde till mellanmål och kakor förekommer. (mellanmål = socker för det mesta)
    Vi äter då och då på McDonnkan. vissa månader mer än andra. Godis äter de på helgen, Japp även när de var 1 år.
    Våra barn är smala. Jag är smal. (ja förutom nu när jag käkar kortison då {#lang_emotions_yell}) Sambon är smal.

Det vi undviker är tillsatser i mat.
    FRÄMST 621 och jästextrakt, men även maltodextrin och aspartam.

Min egen personliga slutsats är att alla dessa tillsatser och smakförstärkare i mat är boven till fetma, inte det naturliga sockret eller fetterna. (i rimliga mängder)
    Har läst lite om det.

Men för all deeel. Jag kan ha feeel.

• Smultron ett
    La Lola skrev 2010-02-04 14:03:36 följande:
    Maten är ju en sak... Men varför låter man ungarna spendera massa timmar framför data o tv-spel?!!
    För att de tycker det är roligt. och tro det eller ej- Det är utvecklande.

Förr i tiden klagade man på barn som satt och läste för mycket. {#lang_emotions_cool}
  • Smultron ett
    Zixi skrev 2010-02-04 14:09:46 följande:
    Fast man blir inte tjock på aspartam....
    apartam är en exitotoxin.
    exitotoxiner kan få en att bli tjock .. jo. tyvärr så det där med lightprodukter.. njaa. inte så bra kanke???

http://video.google.com/videoplay?docid=-2384105525501310962#
Svar på tråden varför göder ni era barn???