Anonym (medberoende) skrev 2010-02-06 09:48:27 följande:
en liten mamma: Så kan jag också känna ang min barndom och dyl, så jag förstår hur du menar. Mina farhågor besannades igår kväll. Han erkände att han hade rökt hasch. Det är något han också missbrukar. Han bad om ursäkt och var väldigt ångerfull. Jag bara grät i telefonen. Jag kände och känner en enorm maktlöshet. Jag går så fullständigt upp i hans mående att jag glömmer mig själv. Jag fick även reda på inatt att han hade druckit. Av någon anledning bröts telefonsamtalet och nu har han telefonen avstängd, vilket jag vet då jag inte fått sms rapport på mina 2 senaste sms som jag skickade inatt. Han har inte kommit hem. Vi bor på sätt och vis ihop, men ändå inte. Svårt att förklara. Jag hoppas din pojkvän skötte sig igår kväll eller inatt.
Ååå, vad jag lider med dig!!!

Om jag bara kunde göra ngt för dig..
Kommer precis ihåg känslan man får när de erkänner, man gråter, är förtvivlad och undrar varför ens förhållande inte är en tillräcklig orsak till att sluta..
Träffade inte min karl igår, så jag vet inte när han kom hem, men han berättar ALLTID om det hänt ngt och han sa ingenting idag, och såg mig ärligt i ögonen när han kom hem till mig och barnen.
Dessutom känner jag på mig om det varit ngt. Det syns på hans ögon om han döljer ngt för mig, så det är ingen vits med det
Detdär med att stänga av telefonen, det känns igen bara för väl.. Man får lust att krypa genom linjen och skrika på andra sidan där dom är!!! *grrr*
Min kille hade avstängd sin telefon en timme igår, och jag höll på att bli tokig med STORT T... Men senare ringde han och frågade om allt är okej (både jag och barnen har feber och är flunsiga) och jag sa att om han har TID får han gärna komma och hjälpa till med kvällsmat och nattning, och det gjorde han faktist
Har din kille kommit hem ännu då? Tycker att du ska ställa honom mot väggen, säga att du inte pallar mera.. Du berhöver tänka på dig själv.. Det är SÅÅÅÅ svårt, för man älskar så mycket och vill inte såra, men så länge man accepterar gör man missbruket möjligt, tyvärr
Önskar att jag kunde ge dig en trollformel för att få honom nykter, men tyvärr så finns det ingen sådan.
Rådet jag fick när det var som värst med min kille var att ALLA omkring honom skulle gadda ihop sig och säga att vi bryter kontakten om han inte slutar.
Min svärfar hade fått det rådet från behandlingshemmet där min kille senare var inlagd. Svärfar ringde mig, och jag grät och skrek att jag lämnar honom ALDRIG.
Efter att jag lugnat ner mig diskuterade vi iaf genom saken om jag kom fram till att det var det enda rätta..
Men redan kvällen efter det körde min kille rattfull och blev fast. Polisen tog honom i förvaring över natten, och på morgonen ringde hans bror åt mig (helt omotiverat, för han har inte gjort det varken innan eller efter!!) och jag sa att jag lovat att hämta upp killen och bilen vid polis stationen, men att jag inte visste om jag skulle klara av att göra det IGEN. Hans bror sa då åt mig att vänta där jag var, han ville komma och prata med mig.. När han kom sa han "jag kommer att köra honom till en Minnesotaklinik, vare sig han vill det eller inte. Ville bara informera dig så att du vet vart vi tar vägen. Stöder du mig i dethär?" jag grät och grät och grät... NÅGON som ville hjälpa!!!
tanken var inte att han skulle lägga in sig då, utan de åkte bara dit på besök och pratade lite med de anställda där (som hade blivit förvarnade av killens bror att de skulle komma)
En vecka senare åkte han dit, och på den vägen är vi
Jag tycker att även din kille borde ta in på behandlingshem.. Hur länge har han druckit?
Det bästa (enligt mig) behandlingshem som finns är Minnesotaklinikerna.
Vet ju inte var ni bor, och om ni har långt till en sådan klinik, men jag tyckte att de hade bra terapiformer där! Tror inte så mkt på dendär 10-stegs grejen, och Minnesota klinikerna använder helt andra terapiformer som är mer personliga, och faktist funderar på BÅDE missbrukaren OCH de anhöriga. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det..
Nu blev det långt igen.. *oops*
Hoppas du orkar kämpa vidare! Har du kontakt med ngn al-anon grupp?
De grupperna finns till för anhöriga till alkoholister!
Sköt om DIG nu

Du kommer att fixa dethär!
//Styrkekramar