Inlägg från: susieq82 |Visa alla inlägg
  • susieq82

Time out

lövet2 skrev 2010-02-04 20:16:34 följande:
    Japp, jag tycker det är helt fel, och jag är övertygad om att ni binder ris åt er egen rygg. Och nej, jag har inte använt mig av Time Out med mina barn. Varför skulle jag?
    håller verkligen med! Vad lär man med den metoden? Vad gör du(med du menar jag TS nu då) med din partner när han/hon vart på ett sätt som du inte gillar?
  • susieq82
    svensdotter skrev 2010-02-05 09:14:12 följande:
    ja jag säger till han naturligtvis men en vuxen männiksa lyssnar ju mer än ett trotsigt barn gör som bara står o skrattar åt en.
    och varför tror du att barnet skrattar? Detta är ju min åsikt och jag respekterar såklart din men jag tror verkligen inte på time out, tycker det är skitfånigt. Man utelämnar barnet oxå då tycker jag...sitta på en pall/stol helt själv för att lära sig vadå? Är det inte bättre att försöka ha en ömsesidig dialog utan att prata allt för mycket utan bara förklara med förståeliga ord  på barnets nivå.
  • susieq82
    Girlinthecity skrev 2010-02-06 20:49:55 följande:
    Ja, jag tycker absolut att det är fel, på så många sätt. Vad lär sig barnet av detta? Det finns SÅ mycket bättre sätt att lära sina barn rätt och fel! Bara för att något fungerar betyder det inte att det är bra. Skulle man slå ett barn varje gång den gjorde något man ansåg fel skulle barnet sluta med detta, alltså metoden fungerar, men är absolut inte bra.
    bra exempel! skrämseltaktik kallas det....fy sjutton.
Svar på tråden Time out