Inlägg från: mrseklund |Visa alla inlägg
  • mrseklund

Time out

svensdotter skrev 2010-02-10 23:11:54 följande:
    jaja tur man får göra som man vill.... här i detta hemmet funkar timout o det kommer jag fortsätta med. för nu lyssnar mitt barn på miG!!
    Vi sätter vår snart 3-årige son på sängen i gästrummet vid extrema situationer. Vi ser inget fel i detta.

Det är ditt barn och gör det som fungerar hos er.
    Micalela skrev 2010-02-05 09:17:38 följande:
    jag tycker du gör helt rätt!time out metoden fungerar!efteråt är det viktigt att man berättar VARFÖR barnet fick en time out,och detta ska ju såklart inte ske för minsta lilla, då mister det "effekten" direkt.   micalela.blogg.se
    Håller med! Man ska sätta ner foten och inte mesa runt.
  • mrseklund
    Girlinthecity skrev 2010-02-12 13:58:18 följande:
    Så att inte använda bestraffningsmertoder är enligt dig att mesa runt? Eller har jag missuppfattat?
    Vaddå bestraffningsmetoder?!? Värst vad det ska tas i.  Om det inte går att diskutera (mesa runt) med ett barn måste man ta till det som funkar. Vår son har blivit mycket bättre i humöret sen vi börjad med time-out. Det tar vi till i extrema situationer, inte varje dag.

Vår son får alltid förklarat varför han får sitta i time-out och han förstår efter ett tag och vi blir sams igen och kramas.
  • mrseklund
    Girlinthecity skrev 2010-02-12 20:05:29 följande:
    Nej, jag tar inte alls i, det är ju en bestraffning. Tråkigt att du ser familjer som kan reda ut saker genom samtal som att de "mesar runt". Och varför ens förklara för din son varför att får en timeout om prata med varandra nu är så mesigt? Och om han förstår, varför ska han behöva sitta i skamvrå? Vi har aldrig behövt tagit till bestraffningar, och "extrema situationer" uppstår dock inte heller. Hmm... undrar om det har en samband måntro?
    Nä du måste väl ha änglar till barn. Good for you! Då vet du inte heller vad som krävs i "extrema situationer". Jag "mesar runt", försöker diskutera, ett tag jag med min son men sen går det till en viss gräns och då tar vi till time-out.
    Time-out kommer främst från USA och de måste ju ha en massa hemskt traumatiserade vuxna barn idag. Hela nationen verkar ju f***ed up!
Svar på tråden Time out