Ni är så goa! Tackar för att familjeliv finns!..
Vad tror ni min första tanke var när jag slog upp mina blå i morse? joo.. "herregud jag kan inte få barn naturligt" *suck*... jag har inte gråtit en enda gång?!.. trots att det svidit som bara den bakom ögonlocken, fråga mej inte varför.. jag har inte ens orkat tagit tag i sorgen efter min mamma som ja miste i November ännu. Orkar bara inte.. Jag orkar inte sätta mej ner och bara gråta, är rädd att det inte skulle finnas någon ände och.. jag blir så jobbigt täppt i näsan ; (
jag ska sörja.. men inte just nu, inte just idag.
Jag ser fram emot at få börja med ivf:en så fort som möjligt.. Jag ska minsann se framåt och vara positiv! Det är ju enda räddningen.. annars går man ju under. Min sambo har nog inte heller förstått hur illa det egentligen vartit för mej i dessa försök, bvad man eg gått igenom. Man har försökt förklara sitt vidriga humör och känslomässiga bergochdalbana, men det har känts som en dålig ursäkt.. förhållandet har fått sej hårda smällar minsann. Men NU förstår han.. och det känns verkligen jättebra att ha hans fulla stöd just nu. Vi går ur detta starkare tillsammans..
Hur fungerar det om man säger att vi skulle vilja ha en till liten senare, säger OM vi lyckas få till en bebis nu? I vårt län så får man bara ett försök.. hur funkar det då? Måste man betala det själv sen vid bebis nr 2?
Ja, får jag bara en bebbe så är jag evigt tacksam!!.. om jag säger som så, jag har stora förväntningar på ivf =) Kanske lite föööör mycket.. att det kommer ta sej på första försöket! Det bara måste de göra..
Kramar till er alla!