• Mariohn

mindre värda barn?

Schwerdfeger skrev 2010-02-05 00:46:31 följande:
    Men varför måste man ha en partner?  Det är väl inte barnets fel att pappan kanske inte vill ha med det att göra? den kommer ju inte få mindre kärlek för det, jag är emot abort, jag ser det som att mörda ett barn! tyvärr gör jag det och jag själv skulle aldrig kunna ta bort barnet som växer i mig! jag är inte ensamstående så, utan jag är bara inte tillsammans med pappan men pappan har valt att ta sitt ansvar även om vi bara är mycket bra vänner! men de finns dem som har bett tjejerna att dra dit dem föddes! och det är pappans val precis som det är kvinnans att föda det!
    Ja. Människor som du som tar sig friheten att kalla våldtagna barn för mördare är vidriga. 
  • Mariohn

Vänta bara tills din dotter kommer hem, våldtagen och gravid när hon är 13. Då ska du självklart sätta dig ner med henne och säga "lilla gumman. du ska föda detta barnet. Du är i vecka fem och har en svullen slemhinna i livmodern. Du komme rkanske att dö när du föder men det är det värt. För om du inte gör det är du en mördare".

Eller? Foster som blir till av en våldtäkt och ägg som råkar fästa i en trettonåring är mindre värda? Finns det olika medicinska förutsättningar för foster baserat på hur de blir till? 
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 15:44:26 följande:
    nej, För att dem som använder Abort som prev medel väljer ju själv att ha sex, för att dem tänker sen ja men jag kan göra abort det är inget med det! och det är mord, jag är emot det och det är min åsikt, sen har givetvis du sin åsikt, men det är fel att använda abort som prev medel! att bli våldtagen är inte något man väljer själv! men man väljer själv att inte gå på prev medel och använda abort som prev medel!
    Jaha så fostret är mindre mördat om omständigheterna är annorlunda? Antingen blir väl fostret mördat eller inte? Du tror väl inte att ett foster vet hur det blev till eller bryr sig om det?? 
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 15:54:38 följande:
    HAHA nej det tror jag verkligen inte, den vet väl inte äns vad det är för något! men alltså vart kom ni in på våldtagna och nu blev detta helt plötsligt ett snack om skillnaden mellan abort som prev medel och att göra abort om man blir gravid i samband med en våldtäkt! jag tror ni är smartare än så och fattar själv att det är skillnad! för ni kan ju inte säga att det inte är någon skillnad på någon som gör abort 4 gånger än en som gör abort en gång pga våldtäkt?
    Jag tror att det du försöker säga är att det är mer "FEL" att göra abort för att man sket i preventivmedel än om man blivit våldtagen. Inte att abort är mord. För ett mord är alltid ett mord och har ingenting att göra med under vilka omständigheter det begicks. 
  • Mariohn
    janniahlholm skrev 2010-02-05 15:56:17 följande:
    Självklart är det en enorm skillnad, men det är inte mindre barnamord för att det är ett våldtäktsfoster. Det är ju bissart.
    Exakt. Det är som att säga att det är mer ok att skära halsen av ett oönskat gatubarn än ett planerat äktenskapsbarn. Ett mord är ett mord. Men jag hoppas att det TS menar är att det finns situationer där det är mer "ok". 
  • Mariohn
    janniahlholm skrev 2010-02-05 16:13:44 följande:
    Ja jag hoppas verkligen det och att hon bara hade otur med sina egna formuleringar!
    Exakt. Det kan hända alla men ibland blir det ju jävligt olyckligt. Genom att kalla folk som gör abort för mördare kallar man även våldtäktsoffer för mördare. vilket är avskyvärt och lågbegåvat. 
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:17:55 följande:
    nej jag hade inte otur med mina egna formuleringar, jag har mina åsikter om abort oavsett vad! men det är mer självklart att göra ett när man blivit våldtagen än annars! men det är min åsikt, ni har ju era åsikter!   och varför fortsätter ni o tjöter på om att mord som mord när ni förstår vad ja menar med skillnaden? så nu påtal om mord eftersom ni verkar vara glada att prata om det så en som mördar i självförsvar för att hennes man kanske slår och våldtar henne dagligen förtjänar ett lika långt straff som en kallblodig mördare?   MoRD som MORD säger ni ju!
    Hörrdu om man kallar folk för mördare öppet får man räkna med att bli ifrågasatt. Jag som avbröt en ofrivillig graviditet som trettonåring för att rädda mitt eget liv har oerhört svårt att acceptera att bli kallad för mördare utan att reagera. 
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:20:03 följande:
    Skulle jag vara lågbegåvad just bara för att jag har mina åsikter ?
    Du tror inte att det är så man presenterar sin begåvningsnivå eller? Att hävda att mord är ok ibland är enligt min, och de flesta andra normalbegåvades åsikt, inte särskilt begåvat eller genomtänkt. 
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:55:17 följande:
    ja precis samma sak, du tycker att mord är OK ibland, och jag tycker abort e OK ibland, Ens Åsikt har ingenting med sin lokalbegåving att göra! tycker du att man ska tänka igenom sina åsikter, man tycker som man tycker, och att du gjorde abort som 13 åring var väl bara ett smart drag , grattis till dig du får gärna reagera hur mkt du vill men det stör ju inte min åsikt! jag kan tycka att abort e självklart om man blir våldtagen och blir gravid och även när man är under åldern att kunna fatta sitt egna beslut, men abort eller inte abort det är upp till varje människa! men att folk använder abort som preventivmedel är sjukt!  borde finnas lag på när man borde få göra abort och inte!  thats it liksom, du får gärna skriva vad du vill men jag tar inte illa vid mig! jag har ändå min åsikt!
    Vänligen ge fullständigt fan i att lägga ord i min mun. Jag anser inte att mord är ok någonsin! Jag anser däremot att abort kan vara en bra lösning i vissa fall. T ex i fall där mamman är totalt oförmögen att tänka själv och förstå allvaret i situationer. I fall där mamman är uppenbart dömande och brutal mot människor i sin omgivning såväl i tanke som handling. Där tycker jag att en abort är bästa lösningen. 
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:58:09 följande:
    och btw om du nu inte anser att det är mord att göra abort varför tar du till dig då? mord är det kanske inte men man avslutar ett liv och ja vet inte vad det kallas när det livet växer i ens mage,finns kanske annat ord för det, men man låter ett hjärta stanna! precis som man gör om man mördar någon! Du anser att du gjorde rätt att ta bort det, va då glad för det istället än för att sura ner dg för någon annans åsikt, och du hoppar ju på mig om att du tycker att jag är lågbegåvad pga min åsikt! du har nog inte mer innanför skallbenet än vad någon annan människa har!
    Jag har uppenbarligen tillräckligt mycket innanför pannbenet för att förstå den avancerade medicin det innebär att ha ett centralt nervsystem och medvetande VS ett aktivt hjärta.  Och tillräckligt mycket för att vara enig med svensk lagstiftning och en majoritet av befolkningen samt att välja att inte uttrycka vad jag tror att andra människor har "innanför pannbenet"- 
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:16:33 följande:
    vad vill du att jag ska svara på det ? Grattis till att du är normalegåvad precis som vi alla andra ? om du ärligt försöker få mig att ändra min åsikt så är du bara löjlig, och försöker du få mig till att säga att JA MEN ABORT E OKEJ; GÅ OCH KNULLA RUNT UTAN PREV MEDEL FÖR MAN KAN ALLTID GÖRA ABOOOORT FÖR ETT FOSTER ÄR INGEN MÄNNISKA DEN HAR INGEN RÄTT ATT LEVA! så är du otroligt löjlig! jag tycker att abort är fel om man då inte blivit våldtagen och blivit gravid, då är den väl OKEJ som du säger! men att gå och vara sexuellt aktiv och vara medveten om hur ett barn blir till och inte skyddar sig så är man ju allmänt förståndshandikappad innanför pannbenet! och jag är inte lågbegåvad just bara för att ja tycker det, jag är nog inte ensam om att tycka det , och du är ju inte mer begåvad för att du vet förstår den avancerade medicinen som krävs för att ha ett nervsystem? det förstår väl vem som helt, även min lillebror som är 10 år vet det! så tyvärr, du kommer nog inte lyckas få någon att ändra sin åsikt idag iheller!  men du får ju gärna göra aborter till höger och vänster om du vill, men jag skulle aldrig göra det för jag har mer samvete än så!
    Oj oj. Det är skillnad på att diskutera de negativa effekterna och den etiska aspekten av abort i olika situationer och att kalla folk mördare. Men visst. fortsätt du att bevisa min poäng
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:16:33 följande:
     jag tycker att abort är fel om man då inte blivit våldtagen och blivit gravid, då är den väl OKEJ som du säger!
    Och det enda jag försöker få dig att förstå är att man då inte kan kalla det mord. Ett mord förutsätter att det finns en mördare och ur fostrets perspektiv är då anledningen till mordet inte intressant eller diskutabel. 
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:34:21 följande:
    men om det nu är din poäng, varför inte bara säga det, men oavsett vad så anser ja att folk som anser att abort är ett prev medel är barnamördare och jag hoppas de får komplikationer som gör att när dem väl vill ha barn så kan de inte få några! punkt slut! tack för mig ;D och lycka till med dig och dina åsikter !
    Jag har överhuvudtaget aldrig kommenterat hurovida abort är rätt eller fel. Jag har bara sagt att det är skillnad på etiskt fel och mord. Det är allvarligt att kalla någon mördare istället för att diskutera deras etiska och moraliska tankegångar och handlingen som blir till följd av dessa.
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:34:21 följande:
    men om det nu är din poäng, varför inte bara säga det, men oavsett vad så anser ja att folk som anser att abort är ett prev medel är barnamördare och jag hoppas de får komplikationer som gör att när dem väl vill ha barn så kan de inte få några! punkt slut! tack för mig ;D och lycka till med dig och dina åsikter !
    Nu önskar du alltså att folk ska bli skadade och sjuka. Ok. då konstaterar jag det och lägger till listan av brutala anklagelser, påhopp och olycksönskningar. 
  • Mariohn
    Freddan skrev 2010-02-05 17:42:05 följande:
    Vafan lever du i för värld som får dessa frågor först av allt när du är preggo?
    Det förstår inte jag heller. jag har aldrig varit med om att någon reagerat med att ställa frågan "är du tillsammans med pappan?" vid en nyannonserad graviditet. Jag tänker inte ens skriva vad jag misstänker att det är för standard på den sortens värld... 
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 00:07:14 följande:
     det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?,
    I min värld utgår man helt enkelt från att en graviditet är något som den blivande föräldern tar ansvar för. Är det inte så bland alla vuxna? 
  • Mariohn
    Umbrageous skrev 2010-02-05 17:48:31 följande:
    skojjar du? Önskar du alltså alla som gjort abort att de senare i livet inte ska kunna få barn????!!!
    Ja. eftersom de är mördare. Enligt TS.
  • Mariohn

Och du TS. Jag vill säga grattis till graviditeten. helt utan att ens bry mig om hur du har tänkt göra med pappan till barnet. Jag hoppas att du får ett fint barn och en bra förlossningsupplevelse. Men som respons på dina påhopp, dina önskningar om att andra ska skadas allvarligt och inte kunna få barn osv vill jag påminna om karma. Att ha ett barn i magen är en välsignelse. ingen självklarhet. Och utgången på en graviditet är långt ifrån självklar. Be nice. 

Svar på tråden mindre värda barn?