• M C

mindre värda barn?

Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:55:17 följande:
    ja precis samma sak, du tycker att mord är OK ibland, och jag tycker abort e OK ibland, Ens Åsikt har ingenting med sin lokalbegåving att göra! tycker du att man ska tänka igenom sina åsikter, man tycker som man tycker, och att du gjorde abort som 13 åring var väl bara ett smart drag , grattis till dig du får gärna reagera hur mkt du vill men det stör ju inte min åsikt! jag kan tycka att abort e självklart om man blir våldtagen och blir gravid och även när man är under åldern att kunna fatta sitt egna beslut, men abort eller inte abort det är upp till varje människa! men att folk använder abort som preventivmedel är sjukt!  borde finnas lag på när man borde få göra abort och inte!  thats it liksom, du får gärna skriva vad du vill men jag tar inte illa vid mig! jag har ändå min åsikt!
    Ohoo, goodie! En guldgruva av mindre genomtänkta uttalanden att bena i!

Först jämför du abort med mord, men inte på lika premisser. Hur tänker du där?

Vad är lokalbegåvning? Menar du att begåvning inte har med åsikter att göra eller menar du att begåvade människor ofta har mer genomtänkta åsikter?

Åsikter är saker man tycker, för någon i min situation är det väl genomtänka och väl underbyggda meningar jag inte bara gapar ut i min enfald. Har du verkligen tänkt över vad du anser om abort?

Var går gränsen för när abort blir preventivmedel? Har du en solklar gräns som går att beskriva? Eller är det mera varje enskild situation som bestämmer?

Förr (och även i andra delar av välrden) dör kvinnor pga taffliga aborter. De kan inte ta hand om barnet eftersom de antingen skulle bli stenade om de födde fram det eller bli helt uteslutna från sin familj. Hur tänker du där?

Vad är viktigast? Att fullt vuxna kvinnor med familj, liv, barn och/eller andra att ta hand om får bestämma över sin kropp eller att din åsikt att abort är mord är viktigaste?

I USA har gynekologer blivit mördade för att de utfört aborter. Människor med barn, fru/man, föräldrar och andra som är beroende av dem. Var ligger rättvisan i det?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 16:58:09 följande:
    och btw om du nu inte anser att det är mord att göra abort varför tar du till dig då? mord är det kanske inte men man avslutar ett liv och ja vet inte vad det kallas när det livet växer i ens mage,finns kanske annat ord för det, men man låter ett hjärta stanna! precis som man gör om man mördar någon! Du anser att du gjorde rätt att ta bort det, va då glad för det istället än för att sura ner dg för någon annans åsikt, och du hoppar ju på mig om att du tycker att jag är lågbegåvad pga min åsikt! du har nog inte mer innanför skallbenet än vad någon annan människa har!
    Kan du vänligen sluta med dina personangrepp? Det är inte OK på den här sajten - eller öht.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:16:33 följande:
    vad vill du att jag ska svara på det ? Grattis till att du är normalegåvad precis som vi alla andra ? om du ärligt försöker få mig att ändra min åsikt så är du bara löjlig, och försöker du få mig till att säga att JA MEN ABORT E OKEJ; GÅ OCH KNULLA RUNT UTAN PREV MEDEL FÖR MAN KAN ALLTID GÖRA ABOOOORT FÖR ETT FOSTER ÄR INGEN MÄNNISKA DEN HAR INGEN RÄTT ATT LEVA! så är du otroligt löjlig! jag tycker att abort är fel om man då inte blivit våldtagen och blivit gravid, då är den väl OKEJ som du säger! men att gå och vara sexuellt aktiv och vara medveten om hur ett barn blir till och inte skyddar sig så är man ju allmänt förståndshandikappad innanför pannbenet! och jag är inte lågbegåvad just bara för att ja tycker det, jag är nog inte ensam om att tycka det , och du är ju inte mer begåvad för att du vet förstår den avancerade medicinen som krävs för att ha ett nervsystem? det förstår väl vem som helt, även min lillebror som är 10 år vet det!så tyvärr, du kommer nog inte lyckas få någon att ändra sin åsikt idag iheller!  men du får ju gärna göra aborter till höger och vänster om du vill, men jag skulle aldrig göra det för jag har mer samvete än så!
    Igen: personangrepp.
    Låt bli.
    Vem har gjort dig till gud? Finns ingen som helst anledning till att du ska bestämma vad andra kvinnor ska göra med sina liv och sina kroppar.
  • M C
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:34:21 följande:
    men om det nu är din poäng, varför inte bara säga det, men oavsett vad så anser ja att folk som anser att abort är ett prev medel är barnamördare och jag hoppas de får komplikationer som gör att när dem väl vill ha barn så kan de inte få några! punkt slut! tack för mig ;D och lycka till med dig och dina åsikter !
    Men snälla rara lilla vännen, det var ju det hon gjorde!
  • M C
    Freddan skrev 2010-02-05 17:42:05 följande:
    Vafan lever du i för värld som får dessa frågor först av allt när du är preggo?
    I den välrden dä rman eg är för ung för att ta den ansvaret. Inte i din och min värld där man ser till att ha ett liv och en inkomst först.
  • M C
    Freddan skrev 2010-02-05 18:09:54 följande:
    Men jag vill verkligen veta i vilket samhällskikt/socialgrupp/yrkeskategori/geografiskt läge där första frågan är " e du tillsammans med pappan?" Jag vill bli upplyst!
    Ålder, språk, åsikter, faktaunderstödda tyckanden... Finns många faktorer.
  • M C
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 19:05:02 följande:
     Jag jämförde inte mord med abort, jag sa att jag tyckte att det va mkt fel att använda abort som preventivmedel och att det är nästan som barnmord om man gång på gång gör det hela tiden, för att jag anser att ett liv är något med hjärta! jag har tänkt över min åsikt om abort, har man blivit gravid pga dåliga handlingar som t.ex blivit våldtagen så är det självklart att man gör abort! gränsen för abort som prev medel anser jag när man gör mer än en abort om man vägrar skydda sig med annat! jag pratar om abort inom Sverige och vitt jag vet så kan man inte bli stenade för att man föder fram ett barn här!   och det var kanske fel ord från mig att använda mord i samband med abort men vad ska mna annars kalla 5 aborter på rad? sen kan folk få kalla mig lågbegåvad eller omogen eller att jag inte har rätt att skaffa barn pga den åsikten men jag tycker som ja tycker inom aborten och jag blir faktiskt ledsen när folk använder abort som prev medel för att varför förhindrar man inte att bli med barn istället för att gå och ta bort det? det är ändån ett barn!
    "jag är emot abort, jag ser det som att mörda ett barn! tyvärr gör jag det och jag själv skulle aldrig kunna ta bort barnet som växer i mig! "

Det var inte det du sa. Inlägg 13.

Sen måste du lära dig skillnaden på sak och person, de inlägg jag läst har pratat om dina åsikter i frågan som är ganska graverande. De talar om dina åsikter, inte om din person. Det du säger antyder lågbegåvning står det om jag inte minns fel. Inte att du är lågbegåvad. Stor skillnad. Den ena kan du faktiskt göra nåt åt och den är OK att kommentera.

Sen är du bara 20 eller nåt, det är hel OK att vara omogen då. Ta dig inte illa vid. Alla är omogna vid 20. Men du kan inte säga att två celler som sitter ihop är ett barn. Det har inget hjärta, ingen ryggmärg, ingenting som ens påminner om ett barn. Ett foster är inget liv.
    Är det inte viktigare att kvinnan slipper leva under ångest, förföljelse eller förtryck än att foster ska få förtursrätt? Kvinnan kan ju vara din mamma...
  • M C
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 23:03:10 följande:
    Ett foster har inget hjärta så tidigt. Inget centralt nervsystem, inga lungor ingenting som skulle ge det en chans att överleva utanför mamman.

Vad spelar det hrä för roll eg? Din "grej" verkar vara att du är en ung mamma som ifrågasätts. Vad har det med varje kvinnas rätt till sin kropp att göra?
  • M C

Den hrä tråden har helt spårat ut, kan ni snälla låta bli att kommentar TS och andra deltagares eventuella intelligens, kvaliteer eller annat personligt?

Räcker det inte med sakfrågorna?

Svar på tråden mindre värda barn?