• Stinky

mindre värda barn?

Ensamstående föräldrar är inte mindre värda, det finns gott om dem. Oftast har de blivit ensamstående efter en graviditet. Däremot kan jag inte förstå varför man väljer att behålla ett foster om man inte har en fast partner. Själv hade jag gjort abort. Men det är upp till var och en att bestämma.

• Stinky
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 00:46:31 följande:
    Men varför måste man ha en partner?  Det är väl inte barnets fel att pappan kanske inte vill ha med det att göra? den kommer ju inte få mindre kärlek för det, jag är emot abort, jag ser det som att mörda ett barn! tyvärr gör jag det och jag själv skulle aldrig kunna ta bort barnet som växer i mig! jag är inte ensamstående så, utan jag är bara inte tillsammans med pappan men pappan har valt att ta sitt ansvar även om vi bara är mycket bra vänner! men de finns dem som har bett tjejerna att dra dit dem föddes! och det är pappans val precis som det är kvinnans att föda det!
    Det finns ett ännu bättre alternativ än abort: preventivmedel. Varför inte använda sig av det om man vägrar abort och inte har tänkt skaffa barn. Nu tänker jag inte specifikt på dig, utan på fenomenet i sig.
  • Stinky
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 15:37:05 följande:
     det är inte direkt våldtagna jag snackar om, men visst om det nu är det första du tänker på så är det upp till dig, givetvis skulle inte mitt barn få behålla ett barn i 13 års ålder, men man kan ju överdriva också! och detta handlar inte om våldtagna kvinno, detta handla om kvinnor som aldrig i sitt liv tänker skydda sig och gör abort till höger och vänster för att dem vägra ha prev medel! dem kallar jag barnamördare ! jag skulle själv inte behålla ett barn om jag skulle blivit gravid efter en våldtäkt!man sätter sitt egna barn framför sitt barn barn, och skulle mitt barn bli gravid tidigt så hade hon själv fått fatta sitt beslut! precis som jag själv fattade mitt beslut!
    Men varför använde inte DU preventivmedel, och sen gnäller över att folk ser ned på ensamstående mammor?
  • Stinky
    vittra skrev 2010-02-05 19:25:44 följande:
    Utifrån TS inlägg skulle jag ha kunnat tro att hon var yngre pga så typiska tonårsresonemang... jag tycker det känns rätt ogenomtänkt de flesta av TS kommentarer. Även resonemangen kring huvudfrågan, att det enda rätta som ensamstående är att behålla barnet. Man bör väl ändå alltid tänka igenom ens beslut ordentligt om man ska behålla eller inte, särskilt om man har en livssituation som inte är ultimat. Dit brukar singellivet räknas, utan något fast förhållande.. det känns väl rätt givet att det blir svårare att ha barn om man är 1 än 2, det måste ju ändå TS kunna hålla med om. Förövrigt ger 2 föräldrar bäst förutsättningar, det är också rätt givet. Eller hur? Varför inte satsa på att försöka erbjuda sina framtida barn det istället?
    Jag är CHOCKAD! Jag håller nämligen med dig!
  • Stinky

TS, du är väldigt undvikande, så jag frågar igen tills jag får svar av dig: varför använde inte DU preventivmedel, och sen gnäller över att folk ser ned på ensamstående mammor?

• Stinky
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 21:50:32 följande:
    HAHA varför skulle dem ta ifrån mig mitt barn pga att jag inte känner någonting för folk utomstående min familj?
    Aha. Du har inga vänner, antar jag?
  • Stinky
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 22:16:55 följande:
    haha jag har massvis med vänner :) kan väl utrrycka mig till dig " stinky" att jag är väl mer som en rik liten poppis unge med massvis med snobbar som vänner ? förstod du det ? för det är väl så man ska skriva till dig för att du ska förstå ? varför skulle jag inte ha vänner? 
    Men du säger att du känner ingenting för utomstående, förutom för din familj? Så jag antog att du inte hade vänner heller. Att du är en poppis snorunge, struntar jag i. Har du empatistörning, kan det blir problem för ditt framtida barn dock. Det är bekymmersamt.
  • Stinky
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 22:43:54 följande:
    vadå så du tycker att jag ska ta mitt barn som en vän? att jag bryr mig mindre om mina vänner än familjen är nog något som alla gör! mitt barn är väl ändå den närmaste familjemedlem jag kommer att ha? tycker du själv att det du skrev lät logiskt?
    Men vafan? Är du tysk, eller nåt? Du verkar ha VÄLDIGT svårt med språkförståelsen. Var har jag skrivit att du ska vara vän med ditt barn? Scheisse!
  • Stinky
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 22:52:47 följande:
    du skrev att om jag har empatistörning kan det bli problem för mitt väntade barn?! jag skrev klart och tydligt att jag har massvis med empati och sympati för min familj, så varför skulle jag då inte få det för mitt barn som blir min familj?? det var du själ som skrev det så! och har du redan glömt får du ta och dra dig upp lite och läsa vad du skrev! 
    Du har fortfarande problem med det svenska språket, fräulein. Läs om, och framförallt: tolka rätt!
Svar på tråden mindre värda barn?