• Laisa

    Decembermammor Hudik 05, tråd 13... Forts!

    Jahapp då fortsätter vi här med våra diskussioner om stort och smått!
    Välkommen in!


    Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
  • Svar på tråden Decembermammor Hudik 05, tråd 13... Forts!
  • Marre78

    Jo då Lisa det var full fart i poolen på simskolan
    Hoppa studsmatta med mamma är nog kul det. Vi funderar så det knakar om vi ska köpa en studsmatta åt Elias. Han vill gärna ha en men frågan är ju om han kommer att hoppa själv. Mamma Maria vill inte och hans lillasyster är ju för liten Fanns annars till bra pris nu i nåt leksaksblad som damp ner i brevlådan idag.
    Ja vi får se.

    Ni som "simmar med oss". Hur var det om man inte kunde komma alla gånger. Skulle man meddela om man uteblir nån gång?? Vi kommer att hoppa över under påsken vi med (vet ju att sigrid inte kunde gå) Vi kommer att få besök på påskdagen så då känns bad kl 15 lite stressigt. Tråkigt, men så får det bli.

    Nu ska tvätten vikas.....pust!

  • Fisen05

    Jag har för mig att man skulle "anmäla" till Pär om man inte kunde komma. Senast kl.13 samma dag tror jag det var. Jag vet inte hur vi ska göra med påskdagen, vi kanske hoppar över den. Beror på vad som står på påskagendan.
    Och så vill jag passa på att förklara mig litegrann för de mammor som såg mig bli lite arg på min dotter i omklädningsrummet. Usch, jag tycker det är så tråkigt att bli arg på henne, men hon är inne i en period just nu där hon retar gallfeber på mig och Nicke med sitt hemska humör. Hon är så himla grinig, surig och gnällig och det var hon efter simskolan i söndags och i dushen så tog tålamodet slut. Så jag ville bara förklara mig om ni tyckte jag var en surig morsa. Älskade dotter, men ack så arg man kan bli ändå. <3

    Nu, en springtur innan Desperate Housewives.

  • Marre78

    Eliasabeth: Nu var jag ju inte med i omklädningsrummet och såg vad som hände där, men jag kan garantera dig att vi alla med en 5 åring kan förstå att man kan bli arg....och då menar jag ARG!! Vi ryker ihop med Elias precis varje dag här hemma och ibland är han såååå jobbig att jag inte vet vad jag ska göra med honom. Så be inte om ursäkt för att vara en dålig morsa....vi är alla där och tappar tålamodet på våra barn ganska ofta gissar jag. Kram på dig och ni andra goa mammor

  • Laisa
    Nä håller helt med Maria här bettan, så länge du inte slår ditt barn (vilket jag vet att du INTE gör) så måste man få bli arg ibland... En femåing är en femåring med allt vad det innebär av trots, sura miner och tjuriga dagar!! Och då blir man som mamma också tjurig Jag låter som en väldigt grinig morsa måååånga gånger på en dag är jag rädd....
    Duktig du är som är ute och springer förresten!! Skulle jag också behöva... Men här händer ingenting och Beach 2011 närmar sig med stormfart, jag får väl sola i vassen i år igen
    Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
  • Syster Fi

    Vi har sagt som så att om man behöver ta med barn så får man göra det hellre än att inte komma alls. Dock är det ju lite vuxenvarning på festen med middag och bordsplasering och dans och dyl så det avgör ni bäst själva som föräldrar. Alla känner vi ju våra guldklimpar bäst. Våra barn blir ju med av förklarlig orsak.


    Det viktigaste är ju att så många som möjligt kommer... och att man anmäler de ev. barn man ska ta med så vi kan göra utrymme för de.


    Sitter med bordsplaceringen nu. Har insett att man nog måste göra bordsplacering för de man bjudit och inte för de som anmält sig för det är ju inte så många än så länge.


    Ha de gott mina vänner...

  • Marre78

    Sofi:
    Lars o jag har anmält oss till bröllopet. Vi kommer att ta med Elma, det kan vara bra att tänka på vid bordsplaceringen eftersom jag kan behöva ha vagnen i närheten. Så att jag inte sitter längst in och har svårt att ta mig ut vid ev. amning eller ledsen bebis
    Hoppas det går bra att jag meddelar detta här via FL.

    Kram

  • Maria i Hudik

    Hej tjejer!  Ni kanske sett på fejjan att Jesper har brutit armen :( Han ramlade från en koja i skogen i syrrans stuga och bröt strålbenet i armen.. Han kom skrikandes till oss och vi såg direkt att armen var sned.. :( fy vad hemskt det var.. Snabbt åkte vi till akuten, det var det längsta vägen i mitt liv! En slingrande skogsväg och J gallskrek vid varje gupp och bromsning.. Blev kvar på barnavd i natt och idag sövde de honom och satte benet på plats..förhoppningsvis ser allt bra ut på röntgen om 3 dagar då ska han ha gips i 4 v om det inte ser bra ut, måste de öppna och sätta dit skruvar/ställning för att det ska bli bra...
    Folk funderar väl vad vi gör med våra barn.. Ella bröt ju armen för exakt 1 år sedan..
    Nu blir det väl vab igen, vi som varit hemma i 3 v redan för förkylning.., får väl sparken på köpet ;)
    Sofie-Jag o Daniel ser verkligen fram emot bröllopet! Såå roligt ska det bli! och vi kommer ju utan barn..
    På söndag 1 maj är det ju Fårens dag här i Forsa, som vi var på i fjol när ni åt lunch här.. Om inte jag eller Daniel måste jobba så får ni gärna komma hit o grilla lite korv m bröd på söndag så går vi över till fåren sen.. Jag hör av mig i veckan om vi kan och om Inte så kan ni ju komma på Fårens dag ändå..
    Simskola blir det ju inget mer för Jesper denna termin :( tyvärr och det var i princip det första han tänkte på;
    Hur blir det med simskolan? Undra vad de ska göra imorgon när inte jag kan vara med .. :( Lillgubben!

  • Marre78

    Hej Maria!
    Ja som jag skrev i sms:et så såg Lars på Dannes FB redan igår att stackars Jesper brutit armen. Fy vad tråkigt. Och tråkigt med simskolan såklart. Stor kram till honom och vi hoppas verkligen att armen läker bra. Hoppas ni blev bra omhändertagna på barnavd. oxå

    Vi åkte inte på nån simskola idag. Vi hade matgäster här hemma. Hoppas ni som var där (fast det kanske bara var Malva då??) hade det bra.

    God fortsättning på påsken ska ni ha.

  • Syster Fi

    Ev barnvagnar är redan inplanerade då både du Elisabeth och syrran är placerad vid lämpliga platser.

    Maria H; Du vet att det finns en smart uppfinning som hetr ambulans va? Om barnen har väldigt ont osv. Det är ju då man ska använda sig av den. Bara ett tipps till en annan gång.

    vad beträffar grilning på första maj så får det bli efter dagsformen för min del. Jag jobbade ju påskaftonsdygnet nu och sov samanlagt 2 timmar, och när jag kom hem så var det bara att åka och handla, packa picnic och åka med värdparet till hembygdsgården för att planera inför brölloppet. Kom i säng halv tolv på kvällen....
    Och nu jobbar jag sista aprill också så det kan ju vara så att lilla ögat är lite trött även kommande söndag.

  • 70 talisten

    Oj då! Stackars Jesper!

    Jag har anmält mig och Erik till bröllopet. Inga barn. Längtar...

    Vi får väl höras mer om 1:a maj då. Kl. 15 har vi ju simskola, men annars är almanackan tom.

Svar på tråden Decembermammor Hudik 05, tråd 13... Forts!